balzary 15.03.2004 09:43:43 | |
---|
terviis, meninpä naemisiin ja palautekeskustelut on jo käyty sormuksen pitämisestä sormessa bassoa soittaessa.. mitenkäs avioituneet basistit, otatteko sormuksen pois kun bassoa pompottelette? löytyykö sormuksesta tasainen vintage-naarmupinta? samahan tuo on ottaa pois, mutta huithapelina kuitenkin sen joskus sitten hävitän.. Str prd skrz prdel! |
Karlsson 15.03.2004 09:48:02 | |
---|
Sori, pakko hohottaa. Hoho! Et varmaan tuota tullut ajatelleksi ku naimisiin paukkasit? Ittelläni oli joskus ongelmia semmosen jykevän rannekorun ja soittamisen yhdistämisessä. "basso on vekkuli soitin. se on vähän kuin ikkunat talossa, niiden olemassaoloa ei huomaa ennenkuin ne puuttuu" -Vasara |
balzary 15.03.2004 09:51:14 | |
---|
Sori, pakko hohottaa. Hoho! Et varmaan tuota tullut ajatelleksi ku naimisiin paukkasit? Ittelläni oli joskus ongelmia semmosen jykevän rannekorun ja soittamisen yhdistämisessä. no, täytyy myöntää että ei tod mieleen tullu :) niinku moni muukaan asia... Str prd skrz prdel! |
paavi 15.03.2004 09:54:48 | |
---|
Hoho! Oon vasuri, joten no problem tuon kihlasormuksen kanssa (no, joskus se saattaa kolahdella kieliin jollain ihmetekniikalla soittaessa, mutta harvemmin). Oikeassa kädessä pidän usein sellaista paksumpaa sormusta, jonka kyllä joudun poistamaan ennen jamittelua. Entä vyön solki? Joudutteko poistamaan vyön ennen soittamista? Mun basso on aivan naarmuilla takaa. :) I know the pieces fit |
Basismi 15.03.2004 09:56:12 | |
---|
Kyllä tuohon soittaessa tottuu, opettaa ainakin pitämään sormia oikeaoppisesti koukussa. Vaikeampi on tottua siihen, ettei saa vongata keikka*****a. Prkl. It's hard to be humble when you're so fucking big! |
maelstrom 15.03.2004 09:57:28 (muokattu 15.03.2004 09:58:05) | |
---|
Entä vyön solki? Joudutteko poistamaan vyön ennen soittamista? Mun basso on aivan naarmuilla takaa. :) Pistää paidan väliin. Kännykän vyökotelo oli hankala, mutta sitten hankin pienemmän kännykän. Sormuksista ei ole ollut haittaa, rannekorusta kyllä. EDIT: Tosin en ole kyllä avioitunut eikä vasemmassa kädessäni ole sormusta. Puhuin tässä siis oikeassa kädessä olevista sormuksista. On ässäarpa syntyä Suomeen. |
balzary 15.03.2004 10:00:07 | |
---|
Hoho! Oon vasuri, joten no problem tuon kihlasormuksen kanssa (no, joskus se saattaa kolahdella kieliin jollain ihmetekniikalla soittaessa, mutta harvemmin). Oikeassa kädessä pidän usein sellaista paksumpaa sormusta, jonka kyllä joudun poistamaan ennen jamittelua. Entä vyön solki? Joudutteko poistamaan vyön ennen soittamista? Mun basso on aivan naarmuilla takaa. :) vyö lähtee aina pois ennen soittamista. kai sitä pitää vaan alkaa laajentamaan rituaaleja ennen soittamista... ottaa vyön pois.... ottaa sormuksen pois... ottaa paidan pois... Str prd skrz prdel! |
poppamies 15.03.2004 10:01:10 | |
---|
.. mitenkäs avioituneet basistit, otatteko sormuksen pois kun bassoa pompottelette?.. No olen ollut kauan naimisissa. Toisaalta siitä on kauan kun olen pitänyt sormusta sormessa vaikka olen soittamattakin. Kyllähän siitä välillä huomautetaan ihan korkeimmalta taholta muttakun olen jo tottunut olemaan ilman sormusta, ja sitä paitsi kulta jokatapauksessa kutistuu ajan kanssa, niin en pidä. Itse asiassa en oikein ymmärrä miten siitä kuitenkaan voisi tulla naarmuja kaulaan? "G-strings are for strippers" |
Karlsson 15.03.2004 10:11:53 | |
---|
Entä vyön solki? Joudutteko poistamaan vyön ennen soittamista? Mun basso on aivan naarmuilla takaa. :) Kyllä se on niin, että ei se oo basisti eikä mikään, jos ei maha peitä vyönsolkea ja elimoi tätä ongelmaa samalla. "basso on vekkuli soitin. se on vähän kuin ikkunat talossa, niiden olemassaoloa ei huomaa ennenkuin ne puuttuu" -Vasara |
pardy 15.03.2004 10:29:32 | |
---|
No itse käytän semmosta n. 5mm paksusta kihlasormusta aina, siis jopa soittessa, eikä tähän mennessä ole pienimmänkäänlaisia onkelmia tullut. Enemmän häiritsee oikeassa kädessä oleva ranneketju, joka aina tuppaa valumaan tosi alas kun soittaa. Se siis joko naarmuttaa/häiritsee/muuten vaan vituttaa, eli sen otan melko usein pois. En kuitenkaan läheskään aina "normaalisti" soittaessani, mutta varsinkin släpätessä se heiluu ärsyttävästi kädessä, löysä kun on. "Mutual forgiveness of each vice, opens the gates of Paradise" -Blake |
hemmo 15.03.2004 11:45:52 | |
---|
Kyllä se on niin, että ei se oo basisti eikä mikään, jos ei maha peitä vyönsolkea ja elimoi tätä ongelmaa samalla. Tuota, ei kaikki oo lihavia sikoja. Kyllä, käytän aina kihlasormustani, enkä ota sitä koskaan pois. Ei haittaa soittoa, munsta. Terve. |
Quu 15.03.2004 12:05:21 | |
---|
Entä vyön solki? Joudutteko poistamaan vyön ennen soittamista? Mun basso on aivan naarmuilla takaa. :) Vyö pysyy housuissa soittaessa :) Paita välissä, niin ei oo ongelmia. Mutta kännykän joudun vasemmasta taskusta ottamaan pois kun rupeaa bassoa/kitaraa hihnassa riiputtamaan. Mitään en oo koskaan ottanu! Koskaan en oo mitään ottanu! |
Trebla 15.03.2004 12:13:48 | |
---|
Ei ihan suoranaisesti tähän liittyen: Kitaranrakennus-hommissa on joutunut sormuksen ottamaan pois. esim. bodya kun hioo ja pyörittelee käsissänsä, niin ilkeitä naarmuja on saanut aikaiseksi. Samoin kynnet on joutunut aina leikkaamaan todella lyhyiksi. Tietysti jos se sormus olisi todella leveä, niin kai sitä voisi slaidina käyttää. (voisikohan sitä vaimokkeelle uskotella että s-putki on asiallinen vihkisormus?) Hei, täällähän on jo joku! |
Karlsson 15.03.2004 13:27:51 | |
---|
Tuota, ei kaikki oo lihavia sikoja. Nii-i. Eikä kaikki ookkaa basisteja. "basso on vekkuli soitin. se on vähän kuin ikkunat talossa, niiden olemassaoloa ei huomaa ennenkuin ne puuttuu" -Vasara |
hemmo 15.03.2004 13:55:43 | |
---|
Tietysti jos se sormus olisi todella leveä, niin kai sitä voisi slaidina käyttää. (voisikohan sitä vaimokkeelle uskotella että s-putki on asiallinen vihkisormus?) Loistava idea plyysmuusikolle. Lyhyt messinkinen slideputki vihkisormukseksi. 8-= Terve. |
chief 15.03.2004 18:59:00 | |
---|
Ei mulla muuta kuin että: ONNEKSI OLKOON balzary! What demands an answer,
but newer Ask`s a question? |
trippe 19.03.2004 13:38:39 | |
---|
Entä vyön solki? Joudutteko poistamaan vyön ennen soittamista? Mun basso on aivan naarmuilla takaa. :) Mulla on sama ongelma! ja sit toinen pahaon on toi avainnippu. |
Jonte 19.03.2004 14:48:36 | |
---|
terviis, meninpä naemisiin ja palautekeskustelut on jo käyty sormuksen pitämisestä sormessa bassoa soittaessa.. mitenkäs avioituneet basistit, otatteko sormuksen pois kun bassoa pompottelette? löytyykö sormuksesta tasainen vintage-naarmupinta? samahan tuo on ottaa pois, mutta huithapelina kuitenkin sen joskus sitten hävitän.. Ei lähde sormesta pois, joten asia kunnossa. Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois". |
Superbeast89 19.03.2004 14:55:09 | |
---|
Entä vyön solki? Joudutteko poistamaan vyön ennen soittamista? Mun basso on aivan naarmuilla takaa. :) No mulla on tosta sen verran kokemusta että riittää kyllä mun mielestä kun laittaa soljen päälle viakka villapaidan tai vastaavaa. Ei ole aitoa rakkautta...
On vain itserakkautta ja rakkautta bassonsoittoon. |
Niskamies 19.03.2004 21:24:43 | |
---|
Nii-i. Eikä kaikki ookkaa basisteja. basisti=lihava sika? Soita bassoa ja ole uromies! |