Aihe: Basson kasvoleikkaus helposti :)
1
efunkelist
14.03.2004 20:35:30 (muokattu 24.10.2004 00:59:42)

Jiihaa, eräänä tylsänä päivänä kokeilin jatsarikopiostani päällystää plexin rypistetyllä alufoliolla ja kontaktimuovia päälle suojaksi. Tuli erittäin siisti! Ja oli helppo tehdä.

Kuva bassosta "ständissään":
http://www.ichtusmetal.net/huicco/alutokai_1.jpg

Ja lähempää kuvaa detaljeista, salamalla ja ilman:
http://www.ichtusmetal.net/huicco/alumiini_1.jpg

Itse olen erittäin tyytyväinen tuohon. Jos haluatte saman modauksen omaan passoonne niin tuokaa basso mulle, homman hinta 120€ ja toimitusaika kolme viikkoa :D

EDIT:
Jaahas, olenkin näköjään itse poistanut kuvat serveriltä ja ne olivat ainoat kappaleet. Juttu kun on jo niin vanha niin en toistaiseksi jaksa uusia kuvia ottaa ja laittaa nettiin... Paitsi jos joku vaatimalla vaatii
hemmo
14.03.2004 20:40:33

Itse olen erittäin tyytyväinen tuohon. Jos haluatte saman modauksen omaan passoonne niin tuokaa basso mulle, homman hinta 120€ ja toimitusaika kolme viikkoa :D

Kits, otan.

Just ostin ihan samanlaisen Tokai Jazz-ritsan ko sulla. Onko sulla mitään infoa bassostasi?
Terve.
efunkelist
14.03.2004 21:00:52

Onko sulla mitään infoa bassostasi?

mahtawaa, eka tilaus jo plakkarissa =9

Mitä infoa tarkoitat? €345 taisi olla hinta ja ritsaksi sattui hieno yksilö kouraan. Kaula on tosi helpposoittoinen.
hemmo
14.03.2004 21:35:35

Mitä infoa tarkoitat? €345 taisi olla hinta ja ritsaksi sattui hieno yksilö kouraan.

Juu, mistä ostit ja milloin.

Kaula on tosi helpposoittoinen.

On.
Terve.
efunkelist
14.03.2004 22:26:47

Juu, mistä ostit ja milloin.

Viiking Musiikki, Kuopio. Hmm.. en jaksa kaivaa ostokuittia esiin mutta tämän vuoden puolella. Varmaan tammikuussa, en ole varma.

Oon välilla kattellu siellä juuri tuollaisia bassoja kun niitä on tullut ja mennyt ja kokeillut niitä ja uunoillut että josko sitä basson ostais. Sitten eräänä päivänä kun otin tuon kouraan ja soitin ekat riffit niin hämmästyin ja piti ihan tarkistaa että onko mulla fenkku vai tokai kädessä?! Kokeilin aina ilman vahvistinta. Tätä oli sitten pakko kokeilla vahvistimen kanssa ja rakastuin heti. Varasin sen heti ja sitten taistelemaan hallituksen (=vaimo) kanssa budjetista ;) Pienen alustuksen (=lempiravintolaan syömään, ja lupasin että saa toivomansa toisen koiran) jälkeen se sitten suostui että lähetään katsomaan sitä bassoa

:o huh!

Siinä sitten yritin soittaa niin jatsia kuin mahdollista (vielä yksi Bo Kasperin riffi mistä se tykkää ;) ja jotain ennenkokematonta tapahtui. Vaimo suostui!!

Vieläkin ihmettelen sitä.

Sullakin sattui hieno yksilö kouraan? Ei niissä kaikissa kuitenkaan ole hyvää kaulaa. Ja muutenkin noissa halvoissa se laatu vaihtelee, oon testannu joitakin tokai-jatsareita ja saman hintaisia squiereita. Tähän olen erikoisen tyytyväinen. Eihän se mikään musari/fenkku/warvick/tms ole mutta kelpo peli. Ja bassohan on kuitenkin vasta mun 3. soitin. -(Ykkösenä kitara ja kakkosena rummut.)

Mitäs vielä jauhettais? Huomaako jutun paljoudesta että aihe on sydäntä lähellä! :D
hemmo
15.03.2004 09:34:23

Mitäs vielä jauhettais? Huomaako jutun paljoudesta että aihe on sydäntä lähellä! :D

Jeppis. 8-=

Joo, mulle putoo kans toi käyttökelpoinen ritsaosasto.
Oma Tokaini on ilm. muutaman vuoden vanha, mutta hyvin samanlainen erittäin siisti. Hyvin istuu käteen ja saundaa hyvältä. Muuta ei tartte.
Terve.
Tympee Huttunen
15.03.2004 09:44:19
öh...tuo pleksihän on alunperin krominvärinen? Miksi heittää ryppyisät foliot sen päälle:)

Hong Kongissa ja muualla myydään niitä kultaisia, hopeisia ja ties mitä säihkyviä kirjanpäällystysmuoveja. Niillä saa helposti myös muokattua ulkoasua.
"Macro, sillä on hyvä kroppa ja se näyttää Jeesukselta."
chief
15.03.2004 18:16:23
En ole ite kyllä ikuna nähny krominväristä pleksiä Tokain jazzissa. Paitte toi efunkelistin tekemä. On muuten ihan siisti. Tolla lähtis shöy-musiikki varmaan aika hyvin!
What demands an answer, but newer Ask`s a question?
efunkelist
15.03.2004 18:49:43

Harmi ettei mulla ole kuvia ENNEN ja jälkeen. Se pleksi oli ihan tavallinen valkoinen alunperin.

Toi folio on paitsi kiiltävä (nam) niin myös kolmiulotteinen - näyttää paljon paremmalta kuin pelkkä sellanen tiimari-kimalluskelmu. Sitä itseasiassa olin alunperin laittamassa mutta tulin ajatelleeksi kokeilla foliota ja hyvinhän se toimi.
Sitä voisi myös laittaa osittain rypyssä ja osittain sileänä, saisi sellaisen mielenkiintoisen epäsymmetrisen pinnan.

Yksi mitä aion myös johonkin kokeilla on alkuperäiseen pintaan jotain paksua väriä (maalia, ketsuppia? jotain) ja päälle läpinäkyvä kelmu siten että alle jää ihan vähän ilmaakin, pari kuplaa. Siitä voisi saada jotain mielenkiintoista.

:) hahah, muutenkin tässä yritän soveltaa jotain kuvaamataiteen efektejä soittimen pintaan. mikäs siinä. maaliruisku seuraavaksi kouraan :D
hemmo
15.03.2004 20:47:51

:) hahah, muutenkin tässä yritän soveltaa jotain kuvaamataiteen efektejä soittimen pintaan. mikäs siinä. maaliruisku seuraavaksi kouraan :D

Mikä parasta, sulla voi olla useita erilaisia pleksejä siihen ritsaan. Vaihtelee vaan mielialan ja tilaisuuden mukaan. 8-=
Terve.
efunkelist
16.03.2004 21:04:09

...pleksejä siihen ritsaan.

Joo ja hey, tää homma toimii hienoimpaankin öriginäl fendä tsääss bassoon vaikka!! Sehän siinä hienointa onkin. :D

Mutta mä oon kyllä niin tyytyväinen tähän alumiiniplexiin etten tohon ainakaan ihan vähään aikaan aio koskea. Halusin vain jakaa tämän kokemuksen kuvien muodossa muiden basistien kesken ja rohkaista tekemään jotain omin käsin. Se on palkitsevaa.
Teijo K.
16.03.2004 21:05:19

Halusin vain jakaa tämän kokemuksen kuvien muodossa muiden basistien kesken ja rohkaista tekemään jotain omin käsin. Se on palkitsevaa.

On juu, allekirjoitan tuon.
Det är omöjligt att veta om en cricketmatch pågår eller om de väntar på någon som inte har kommit än.

-Torsten Ehrenmark.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)