Vapaa Basso 15.04.2004 17:19:21 | |
---|
Kyseisen pari vuotta vanhan nupin kanssa on ollut hieman ongelmia. Ajan tuolla 1x15" kaappia (Warwick sekin) ja jostain syystä tuntuu, että volat joutuu treeneissä kääntämään reippaasti yli puolivälin ja silti ei tunnu riittävän. Lisäksi ääni säröytyy aggressiivisesti soitettaessa välillä ikävästi, vaikka signaali ei klippaa nupin klippi-indikaattorin mukaan ja olen muilla laitteilla varmistanut, että bassoni elektroniikka toimii moitteettomasti. Olen myös tarkistanut, että kaapin elementti on ehjä. Studiossa mitään tällaisia ongelmia ei ole ollut, kun signaali otetaan DI outista ulos. Onko mitään ideoita, mistä tämän tyyppiset ongelmat voisivat johtua? Muistaakseni joku muukin joskus sanoi, että Warwickin nupeista ei oikein lähde riittävästi potkua. Ilmoitettu teho on kuitenkin 300W ja silti tuntuu että 200W:n combostakin lähtee huimasti enemmän ääntä. |
N_Bates 15.04.2004 18:08:36 | |
---|
Onko mitään ideoita, mistä tämän tyyppiset ongelmat voisivat johtua? Muistaakseni joku muukin joskus sanoi, että Warwickin nupeista ei oikein lähde riittävästi potkua. Ilmoitettu teho on kuitenkin 300W ja silti tuntuu että 200W:n combostakin lähtee huimasti enemmän ääntä. noh, se 300wattia on luultavastii teho 4ohmin kuormalla. Jos tuuttaat vain yhteen kahdeksan ohmin kaappiin, niin tehoja irtoaa vähemmän. Todennäköisesti pyöritään jossain 200watin paikkeilla. Sitten jos kaapin elementti sattuu olemaan vähän vähemmän herkkä, niin 200watin komposta voi helposti lähteä huimasti enemmän ääntä. Hanki lisäkaappi. Vain tekemättä jätetty taide ei ole tekotaidetta. |
M.Hanski 15.04.2004 18:20:30 | |
---|
Kokeile myös nostaa kaappi jonkun lootan tai pöydän päälle tai vaihtoehtoisesti kallistaa sitä takakenoon eli korviasi kohti. |
pardy 16.04.2004 10:03:11 | |
---|
Kyllähän se vaan niin on, että nuo Warwickin nupit on sieltä "heikoimmasta" päästä, vaikka olis miten paljon tehoa luvattu. Ittelläni on toi Warwickin Pro Fet IV -vahvari, ja kyllä mäki sitä joudun pitämään (liian) usein puolessavälissä -ja ylikin- että basso kuuluu... Tosin tota äänen säröytymisonkelmaa mulla ei oo, kiitos hyvien kaappien. Muuten hyvä vahvari, mutta kun ei vaan oo sitä hönkää... Kolme sanaa: "Olen basisti." |
Kieppi 16.04.2004 12:05:47 | |
---|
noh, se 300wattia on luultavastii teho 4ohmin kuormalla. Näin juuri. Mulla on kanssa Profet III, ja heviä soitettaessa yhden 2x10" kaapin läpi joutuu pitämään masteria kahdeksankin kohdalla. 1x15" lisäkaapin kanssa masterin tarve lähes puolittuu. Ja kyllä, me soitetaan vallan pirun kovaa välillä :) :kieppi: |
Vapaa Basso 16.04.2004 12:59:12 | |
---|
Jep, kiitti vastauksista. Itse asiassa mietinkin joskus, että kyse on varmaan juuri siitä, että pitäisi hommata siihen toinen skobe, 2x10" tai 4x10" . Onhan se soundikysymyskin, koska tuo 1x15" toistaa parhaiten sitä alapäätä. |
M.Hanski 16.04.2004 13:04:39 | |
---|
Warwickin 2x10" on muistaakseni ihan mukavan halpa tällä hetkellä Musamaailmassa... |