Aihe: Nailonkielet bassoon
1
Tuuge
11.06.2004 22:00:30
HEi tota törmäsin tänään fatserilla tollaseen mustiin nailonkieliin varustettuun nauhattomaan bassoon.. kertokaahan joku joka tietäää niistä, toimivatko myös nauhaisissa bassoissa. Tykkäsin niiden pehmeestä saundista ja niitä oli ihan mukava soittaa.
Pääasia että bassot kuuluu!
poppamies
11.06.2004 22:09:42

HEi tota törmäsin tänään fatserilla tollaseen mustiin nailonkieliin varustettuun nauhattomaan bassoon.. kertokaahan joku joka tietäää niistä, toimivatko myös nauhaisissa bassoissa. Tykkäsin niiden pehmeestä saundista ja niitä oli ihan mukava soittaa.

No toimiihan ne tietenkin jos tykkää siitä pehmeästä soundista. Mulla oli joskus aikojen alussa Jazzissa nailonit. Samaten niin EKO'n akustisessa nauhattomassa oli alunperin nailonit. Nykyään se on nauhallinen ja akustisilla pronssikielillä varustettu.
"G-strings are for strippers"
willie
11.06.2004 23:41:35
Mustat nailonkielet sbassossa.... Mun ekas beisissä oli mustat nylonkielet.... joskus -70`

Niinkun Hagströmillä usein :

http://www.hagstrom.org.uk/manfredgraeder1.htm

willie
Basisti, melkein 50v.
rattledad
11.06.2004 23:52:05

HEi tota törmäsin tänään fatserilla tollaseen mustiin nailonkieliin varustettuun nauhattomaan bassoon..

Eiköhän kyseessä liene nylon tms. päällysteiset teräskielet ~ lähinnä flatwoundit. Varsinaisia nailonkieliäkin pietsomikillisiin sähköbassoihin on kai tehty, muistelen että Peaveylla oli jokin David Brombergin nimikkomalli joskus kun lueskelin bassplayer -lehteä säännöllisemmin...
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
willie
11.06.2004 23:58:34
Eiköhän kyseessä liene nylon tms. päällysteiset teräskielet ~ lähinnä flatwoundit. Varsinaisia nailonkieliäkin pietsomikillisiin sähköbassoihin on kai tehty, muistelen että Peaveylla oli jokin David Brombergin nimikkomalli joskus kun lueskelin bassplayer -lehteä säännöllisemmin...

Juu tietenkin ne ovat juuri niinkuin sanoit, nylonpäällysteiset kielet, sisällä on metallia.

Eräs suomalainen basisti, Jussi Raittinen, on lähes aina suosinut muovikieliä..

willie
Basisti, melkein 50v.
willie
12.06.2004 00:08:35 (muokattu 14.06.2004 18:13:25)
Eipä noita basson nylonkieliä juuri enää vastaan tule..
Basisti, melkein 50v.
bize
12.06.2004 02:14:27
Uskaltasin melkein arvata että noita nylonpäällysteisiä ei viiskieliseen ole kauheesti tarjolla?
Rikkaus on köyhyyden ilmentymä -käytännön metafysiikkaa
Tuuge
12.06.2004 09:02:28
UUuhhh... taitaa släppääminne jäädä sitten noilla kielillä. Katkeaako ne helpommin, kuin tavalliset kielet. Onko kellään kokemusta#
SaBer
12.06.2004 09:39:55 (muokattu 12.06.2004 09:40:18)

Eiköhän kyseessä liene nylon tms. päällysteiset teräskielet ~ lähinnä flatwoundit.

Niin, no... Siellä alla on ihan roundwoundit. Se on ihan oma saundinsa. Tuntuma tietenkin muistuttaa flättejä.
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
L.Ruoska
13.06.2004 20:39:08

Niinkun Hagströmillä usein :
http://www.hagstrom.org.uk/manfredgraeder1.htm

Mulla on just tollanen sunbursti puoliakusähkökitara kanssa, ihan samannäkönen..samat nupit ja sijoittelut jne paitsi että se on Aria Diamond. '70-luvulta kanssa.
sirdickyj
14.06.2004 12:43:28
Uskaltasin melkein arvata että noita nylonpäällysteisiä ei viiskieliseen ole kauheesti tarjolla?

On, GHS Black Nylon, Millbrookissa ainakin näkyy nettisivun mukaan olevan. Ja olen siellä semmoiset nähnytkin.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Nazareth
14.06.2004 22:33:08
välikysymys: onko noissa nailonkielissä sellanen rakenne että ulkopuoli nailonia ja sisäpuoli terästä tms
"Yks kalja ja yks lapin kulta."
da_Punk
14.06.2004 22:43:34
välikysymys: onko noissa nailonkielissä sellanen rakenne että ulkopuoli nailonia ja sisäpuoli terästä tms

Kyllä, kai ? Niin ainakin luulen
Jos kakka olisi kultaa, minulla ei olisi pyllyn reikää -
sirduke
15.06.2004 01:22:06
Omien kokemusten perusteella nylonkielet ovat jopa kestävämpiä kuin ns. tavalliset kielet. Itselläni yksi setti oli käytössä miltei vuoden.Merkki oli muistaakseni Rotosound Trubass. Nyt samanlainen kielisarja on kiinni akustisessa bassossani ja hyvin toimii.Suosittelen.Ainakin kannattaa kokeilla...
Muistaakseni ainakin Mitja Tuuralalla on ollut nylonkielet bassossaan.
Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä...
Tuuge
15.06.2004 08:02:23
Joo ja niitä on kuulema fatserille nyt tilattu lisää. EI vaan ole vielä näkynyt.
poppamies
15.06.2004 08:09:44 (muokattu 15.06.2004 08:11:13)

...Merkki oli muistaakseni Rotosound Trubass. Nyt samanlainen kielisarja on kiinni akustisessa bassossani ja hyvin toimii...

Rotosound Trubass on kyllä hyvät kielet. Mulla oli vuosikaudet akustisessa bassokitarassa. Olen kuitenkin sitä mieltä että akustiseen sopii vielä paremmin tavalliset akustisen pronssikielet...
Kokeilla toki saa mutta muistaakseni ne on aika kalliit. Olisiko jopa 50 €.
"G-strings are for strippers"
Wil-J
15.06.2004 12:45:58
UUuhhh... taitaa släppääminne jäädä sitten noilla kielillä. Katkeaako ne helpommin, kuin tavalliset kielet. Onko kellään kokemusta#

Kokeilin släppää sillä fasun nauhattomalla, eikä se nyt ihan mahdottomalta tuntunut :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)