trippe 10.06.2004 10:04:29 | |
---|
Olis vavistimen vaihto mielessä ja aattelin pistää nupin ja kaapin, eli millaiset vehkeet sais tolla summalla? Merkki vois olla mielellään Hartke. Niin kampeet tulis pikkukeikkoja ja bändireenejä varten. "Liike lähtee lantiosta" |
poko 10.06.2004 10:51:40 | |
---|
Mulla on hartken 3500 nuppi ja 410 vx kaappi. Nupin ostin musicstoresta n. 500€ , kaapin soitin laineelta n. 400€. Nuppi on ihan hyvä ja kaapillakin soittelee. Saattaa olla, että kannattaa kuitenkin pistää 115 mukaan. Muuten jää alapäät vähiin. VX sarjan 115 on kyllä kuuleman mukaan aika surkea. http://www.minoria.org/index2.htm Kato tosta linkistä koulukeskuksen kuvat 1 ja 2. Niissä näkyy kyseinen pino. (ei oo 115 mukana kun kaappi toimii vain monitorina) Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli |
Keny 10.06.2004 12:37:21 | |
---|
Käytettynä voi tohon hintaan jonkunmoiset saadakin mutta hartken nuppia en välttämättä ottais mut kaapin kylläkin esim 4x10.Toi 4x10 on hyvä peruskaappi tosin toiset on sitä mieltä että noi alumiiniämyrit ei kestä.Mulla oli kolme vuotta eikä mitää ongelmia. Kokeilin kyll hartken nuppia mut soundi ei miellyttäny ollenkaan.Yks vaihtoehto ois joku esim 2x10 combo 300w joka sopis tohon hintahaarukkaan hyvin käytettynä, tosin menis kyllä sinne 1000 huitteille. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
hemmo 10.06.2004 13:04:28 (muokattu 10.06.2004 13:05:17) | |
---|
Hemppan Ritsa & Pitsa palvelee. "Mitä sais olla?" |
poko 10.06.2004 13:35:09 | |
---|
VX sarjasssa on perinteiset pahvi elementit. Toimii kuulemma paremmin efektien kanssa kun alumiiniset. Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli |
Karlsson 10.06.2004 13:37:27 | |
---|
VX sarjasssa on perinteiset pahvi elementit. Toimii kuulemma paremmin efektien kanssa kun alumiiniset. ? "Epävireessä? Meillä päin tätä sanotaan luovaksi ilmaisuksi..." |
TheBasisti 10.06.2004 15:43:35 | |
---|
Mulla oli joskus 100w yamaha, taisipa olla samanmoinen kuin noissa linkeissä yllä. En muista oliko kombo vai erillinen. Anyway, enää en mene jammun halpaan. Kaupassa kokeillen tuntui olevan ihan ok, varsinkin kun sitä enne oli 100W marsupino, mutta bändin kanssa volaa pitikin saada enemmän ja jammu näytti uuden puolensa: booooommm ... aivan mieletön pörinäsoundi. Ei sitä kunnellut sikakaan nauramatta. Nyt mull on tracen ah100 100w + marsu250w 1x15", on aivan toista luokkaa. Tosin nämäkin menee kohtapuolin vaihtoon .. |
sirdickyj 10.06.2004 15:52:06 | |
---|
? Nimenomaan! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
poko 10.06.2004 16:55:00 | |
---|
Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli |
absqua 10.06.2004 17:15:36 (muokattu 10.06.2004 17:16:02) | |
---|
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
bize 10.06.2004 17:39:45 | |
---|
Kuinka ne pahvielementit toimivat efektien kanssa paremmin kuin alumiiniset? Tämä minuakin kiinnostaa. Joku särö ei kuulosta niin jurolta? Tuo "efektien kanssa" oli rahtusen yltiölaaja määrittely. Rikkaus on köyhyyden ilmentymä -käytännön metafysiikkaa |
bize 10.06.2004 17:42:40 | |
---|
Siis Hartken VX malleissa ei ole alumiini elementtejä. No hyvä että tämäkin vihdoin selvisi. Rikkaus on köyhyyden ilmentymä -käytännön metafysiikkaa |
poko 10.06.2004 20:42:57 | |
---|
Pistin kirjoitukseen "kuulemma", koska en ole kokeillut alu kartioita kuin puhtaalla saundilla. Näin olen vaan kuullut juteltavan. Alumiiniset elementit eivät siedä säröttymisestä syntyviä taajuuksia yhtä hyvin kuin paperiset. Kyse ei ole saundista vaan elementin kestosta. Efektit oli ehkä liian laaja käsite sillä tämä pätee etenkin särön tyyppisiin speduihin. Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli |
Kieppi 10.06.2004 21:33:23 | |
---|
Alkuperäiseen aiheeseen palatakseni, niin olen ollut ihan tyytyväinen Warwickin 300w ProFet III-nuppiin ja saman firman 2x10" kaappiin. Siinä tonnin tienoissa se liikkuu. Tosin suunnitelmissa on hankkia 15" lisäkaappi. Tai sitten ostat Absqualta sen combon. Siinä näyttäis olevan aika peli. .: Kieppi :. --
Jeesus pelasti minut metallimusiikille ;) |
Karlsson 11.06.2004 07:54:19 | |
---|
Pistin kirjoitukseen "kuulemma", koska en ole kokeillut alu kartioita kuin puhtaalla saundilla. Näin olen vaan kuullut juteltavan. Alumiiniset elementit eivät siedä säröttymisestä syntyviä taajuuksia yhtä hyvin kuin paperiset. Kyse ei ole saundista vaan elementin kestosta. Efektit oli ehkä liian laaja käsite sillä tämä pätee etenkin särön tyyppisiin speduihin. Vielä haluaisin hieman tarkennusta, että miksei ne alumiiniset elementit muka kestä sitä säröä? "Epävireessä? Meillä päin tätä sanotaan luovaksi ilmaisuksi..." |
poko 11.06.2004 07:59:50 | |
---|
En tiedä tarkkaa vastausta koska puhun vain siitä mitä olen kuullut juteltavan, mutta itse voisin kuvitella asian johtuvan materiaalin kovuudesta. Alumiinihan on metallina pehmeää, mutta silti metallia. Jos ajattelee vaikka ruuviliitosta niin löystyyhän sekin tärinästä tietyillä taajuuksilla. Paperi on aineena pehmeämpi ja joustavampi joten se on luultavasti myös anteeksi antavampi tärinälle. Tämä oli siis vain arvelua! Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli |
Karlsson 11.06.2004 08:10:32 | |
---|
En tiedä tarkkaa vastausta koska puhun vain siitä mitä olen kuullut juteltavan, mutta itse voisin kuvitella asian johtuvan materiaalin kovuudesta. Alumiinihan on metallina pehmeää, mutta silti metallia. Jos ajattelee vaikka ruuviliitosta niin löystyyhän sekin tärinästä tietyillä taajuuksilla. Paperi on aineena pehmeämpi ja joustavampi joten se on luultavasti myös anteeksi antavampi tärinälle. Tämä oli siis vain arvelua! Minua hieman nyppii tämä kamojen (tai muiden tuotteiden) laadun ja kestävyyden arviointi pelkällä mutu-tuntumalla. Varsinkin Hartke tuntuu olevan tälläisen kohteena, milloin se on "metallinen soundi" ja milloin kestävyys. Itselläni ei ole ollut ikinä mitään ongelmia Hartken kamojen kanssa. Siis sellaisia, mitä ei voi juontaa omaan hölmöyteen ja kamojen huonoon käsittelyyn. On kuitenkin totta, että noilla uudemmilla Hartken kaapeilla on tiettyjä ongelmia elementtien suhteen ja juuri metallin väsymisen kannalta, mutta noilla vanhemmilla kaapeilla en semmoista ole havainnut. Ja en vieläkään ymmärrä logiikkaa, millä se särön kanssa soittelu rasittaa elementtiä enemmän kuin ilman. "Epävireessä? Meillä päin tätä sanotaan luovaksi ilmaisuksi..." |
Esko Deel 11.06.2004 08:17:11 | |
---|
Mulla oli Hartken 4x10xl käytössä monta vuotta, eikä ollut ikinä mitään ongelmia säröjen kanssa tai ilman. Ihan ok kaappeja mun mielestä, vai kultaako aika muistot? ... |
poko 11.06.2004 11:19:24 (muokattu 11.06.2004 11:22:08) | |
---|
Ja en vieläkään ymmärrä logiikkaa, millä se särön kanssa soittelu rasittaa elementtiä enemmän kuin ilman. Korostan edelleenkin sanaa "kuulemma". Tämä tarkoittaa suomeksi kuuleman mukaan. Eli asia on kuultu joiltan toisilta ja välitetään eteenpäin kuulopuheena. Sanoin jo aikaisemmin, että minulla ei ole henkilökohtaisia kokemuksia asiasta. En myöskään työskentele Hartken testi labrassa, joten en ole perehtynyt asian fysikaalisiin teorioihin. Ainoa mistä voin hakea perusteluja on oma pääkoppa ja se sanoo, että kyse voi olla värähtely taajuuksista joita säröttyminen aiheuttaa. Voi olla, että metalli reakoi tiettyihin taajuuksiin eri tavalla kuin paperi. Tämä on edelleenkin puhdasta arvailua ja kuulopuhetta. Näissä foorumeissa on se hyvä puoli ettei tarvitse uskoa kaikkea mitä kuulee. Jos asia vaivaa niin että nukkuminenkin on vaikeaa niin pistän osoitteen mistä saa hartken yhteystiedot johon voi ottaa yhteyttä asian tiimoilta. http://www.samsontech.com/main/misc.cfm?pageID=6 Oman tietämättömyytensä tietäminen on todellista viisautta, ja siksi en väitäkkään olevani oikeassa. Näin vaan olen kuullut isompien basistien sanovan. Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli |
Karlsson 11.06.2004 12:00:06 | |
---|
Tämä on edelleenkin puhdasta arvailua ja kuulopuhetta. Näissä foorumeissa on se hyvä puoli ettei tarvitse uskoa kaikkea mitä kuulee. Jos asia vaivaa niin että nukkuminenkin on vaikeaa niin pistän osoitteen mistä saa hartken yhteystiedot johon voi ottaa yhteyttä asian tiimoilta. http://www.samsontech.com/main/misc.cfm?pageID=6 Oman tietämättömyytensä tietäminen on todellista viisautta, ja siksi en väitäkkään olevani oikeassa. Näin vaan olen kuullut isompien basistien sanovan. Juups, mutta kirjoittajalla on, ainakin minun mielestäni, oltava vastuu kirjoituksistaan. On mahdollisuus, että joku ottaa tosissaan kirjoituksen, oli se sitten kuinka vaan arvailtua. Ja tarkoituksenani ei ole henk. koht. hyökätä sinua kohtaan, vaan mutu.tuntumalta heitettyjä mielipiteitä kamoista. Isot pojat on sanonu mulle, että "syo keltasta lunta, runkkari". Pitäiskö mun sitten täällä suositella sitä? "Epävireessä? Meillä päin tätä sanotaan luovaksi ilmaisuksi..." |