j7kt4 14.06.2004 16:48:12 | |
---|
Jos minulla olisi 1000 euroa käyttää bassoon, mitä malleja kannattaisi katsella. Basso tulisi sopia niin rockiin kuin jazziinkin edes auttavasti. |
absqua 14.06.2004 17:04:19 (muokattu 14.06.2004 17:04:52) | |
---|
Jos minulla olisi 1000 euroa käyttää bassoon, mitä malleja kannattaisi katsella. Basso tulisi sopia niin rockiin kuin jazziinkin edes auttavasti. Sinuna panostaisin käytettyihin. 1000 euron budjetilla voit saada käytettynä todella kovan luokan soittopelin. Fender - Musicman - G&L, jos minä valitsisin. Tosin tuo merkki/malliongelma on makuasia mitä suurimmassa määrin, koska todellisuudessa melkein kaikki bassot sopivat melkein kaikkeen musaan. Harvemmin se "sopivuus" on instrumentista kiinni. Tietenkin jollain herrasväen tissijats-keikalla tuntuu ehkä vähän vieraalta jos soittimena on pannuhuoneen prinssin suolikoukkua muistuttava vinkkelilapainen tappokone, mutta loppupeleissä sekin on vaan omasta pokasta kiinni. :-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Teijo K. 14.06.2004 17:06:09 | |
---|
Jos minulla olisi 1000 euroa käyttää bassoon, mitä malleja kannattaisi katsella. Basso tulisi sopia niin rockiin kuin jazziinkin edes auttavasti. Teettäisin käten sopivan mallin jollain soitinrkentajalla Suomessa. Ruokangasin esim ainakin teki vielä jokin aika sitten bassoja. Vi tarkemmin ajatellen tonni loppua kesken. Käytettynä Sillä vosi löytyä esim. Fender Jazz basso. Jenkkimallinahan se on lie kelpo työkalu melkein mihin vain. Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta. |
j7kt4 14.06.2004 19:58:24 | |
---|
Paljon perinteisten bassojen suosioita tässä foorumissa. Etsin kuitenkin hieman erilaista bassoa. Warwickin Corvette Standardin saisi jo tuohon hintaan ja kovasti on kehuttu. Löytyykö muita? |
Jalmus 14.06.2004 20:03:07 | |
---|
Vähän yli 1000 €:lla saat JAK:n, Jussi Ala-Kuhan 100%:n kotimaista käsityötä olevan basson juuri toiveittesi mukaisena. Hakkaa mm. Fenderit noin 100-0, soi tasaisesti koko kaulalta, ei kuolleita kohtia... mitä muuta voisi toivoa. |
Wil-J 14.06.2004 20:27:24 | |
---|
Onkos netissä jossain jotain infoa JAK:n soittimista tai itse kaverista? |
Teijo K. 14.06.2004 20:28:38 | |
---|
Onkos netissä jossain jotain infoa JAK:n soittimista tai itse kaverista? Eikös hänellä ole kotisivut? Suosittelen myös kysymään www.ruokangas.com Adoptoi orpo basisti, mukana laulaja/kosketinsoittaja. Tykkäävät vanhasta progesta. |
rattledad 14.06.2004 22:55:24 | |
---|
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |
Jalmus 15.06.2004 11:25:04 | |
---|
Nuo sivut ovat vain älyttömän vanhat, eipä ole kuulemma ollut Jussilla tarvetta teettää uusia, kun tilauksia on muutenkin pitkälti (lähes puoli vuotta!) jonossa. Mies tekee kuukaudessa korkeintaan pari soitinta, ei edes yritä enempää, vaan satsaa mieluummin laatuun kuin määrään. |
ebs 15.06.2004 11:25:43 | |
---|
"Omakuvastani" (Itse tosin olen todellisuudessa pulskempi) löytyy Ala-Kuhan tekemä JAK-presari. Täytyy myöntää, että on erittäin hyvä. |
KooMikko 15.06.2004 11:55:41 | |
---|
Teettäisin käten sopivan mallin jollain soitinrkentajalla Suomessa. Ruokangasin esim ainakin teki vielä jokin aika sitten bassoja. Vi tarkemmin ajatellen tonni loppua kesken. Juu, voi olla, että 1000 euron budjetilla ei kannata edes katsella Ruokankaan suuntaan. Varsin kyselin vasuribassojen teettämisestä, niin hinnat taisi lähteä jostain 2300 eurosta. Tiedä sitten kuinka paljon tuo kätisyys vaikuttaa hintaan, mutta ihan halpaa ei kuitenkaan ole. Myy bassosi minulle, vasuri! |
KooMikko 15.06.2004 11:58:02 | |
---|
"Omakuvastani" (Itse tosin olen todellisuudessa pulskempi) löytyy Ala-Kuhan tekemä JAK-presari. Täytyy myöntää, että on erittäin hyvä. Mitäs tommonen tuli maksamaan? Myy bassosi minulle, vasuri! |
Aksu89 15.06.2004 17:49:38 | |
---|
Rickenbacker 4003 No comments. Riisi |
ebs 15.06.2004 19:05:49 | |
---|
Mitäs tommonen tuli maksamaan? Hankin vaihtokaupalla (sekin onnistuu Jussin kanssa), joten eurolleen en osaa sanoa. Ko. 5-kielinen kuitenkin jossain 1350 - 1500 välissä kai. Paljon ei häviä vaikka kilauttaa Jussille. |
Jalmus 15.06.2004 20:11:37 | |
---|
Nelikielinen perusjazzbasso on 1200€. |
Johannes_t 15.06.2004 22:40:41 | |
---|
Paljon perinteisten bassojen suosioita tässä foorumissa. Etsin kuitenkin hieman erilaista bassoa. Warwickin Corvette Standardin saisi jo tuohon hintaan ja kovasti on kehuttu. Löytyykö muita? Warwickia voin suositella lämpimästi, myös G&L Tribute sarja on varsin mielenkiintoinen. Paria Tributea oon kokeillut ja kovin laadukkailta tuntuivat. Jos uuden basson tarvetta olisi, niin noista lähtisin valitsemaan. |
JK 16.06.2004 19:31:54 | |
---|
Näyttäis siltä, että noiden Fendereiden ja Musareiden hinta alkaa käytettynä olla 1500-2000 eur. Hyvällä tuurilla voi tietysti saada sellasen tonnin pintaan. G & L on jäänyt jotenkin "lapsipuolen" asemaan vaikka onkin erittäin laadukas ja hyvä soitin. Itse lasken sen samaan kategoriaan noiden edellämainittujen kanssa. JAK soittimista on itsellänikin kokemusta. Mulla oli Jussin tekemä JAK 76 (oma malli) ja toinen joka oli G & L:n nauhattomalla kaulalla ja Jussin tekemällä bodyllä (ostin nimim. EBS:ltä) Se JAK oli hyvä peli, mutta en oikein tullut sinuiksi sen Bartolinien kanssa. Ei vaan oikein ollut mulle mieleen, enkä ruvennut niitä vaihtamaan. Hyvin menivät molemmat sitten kaupaksikin. Jussin työn laatu on kyllä vertailun kestävää, materiaalit hyvät ja sieltä saa juuri sellaisen basson kuin haluaa. Olen tuota EBS:n Presariakin päässyt hiukan kokeilemaan ja on HYVÄ. Suosittelen soittamista Jussille, itse olen säännöllisin väliajoin soitellut ja jutellut bassojen lisäksi putkinupeista jne. Vaihtokin todellä käy sinnepäin niinkuin EBS sanoi ja varmasti myös takuu pelaa. Kerran olen Jussin pajalla käynyt, enkä ihan heti uskalla mennä sillä käynti voi tulla kalliiksi.. "Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |