Aihe: Bassoa V-amp 2:lla ja PA -kamoilla
1
Karaokeman
10.06.2004 21:48:28
Ajattelin nuukuuksissani hyödyntää kitara V-amppiani ja PA -kamoja (t.mix PM184X Peaveyn kajareilla) bassokamojen korvikkeena. Näin aloittelevana basistina tuntuu löytyvän ihan kelvolliset soundit. Efektinä käytän pikkasen kaikua ja kompressoria. Bassona on asiallinen jazz bass -kopio.

Mitä mieltä -Arvoisat Basistit- olette?
absqua
10.06.2004 21:59:22 (muokattu 10.06.2004 22:00:37)
Mikäs siinä jos tykkää!
EDIT: sori tällainen ympäripyöreä vastaus, mutta pointtina on todellakin se että millään muulla ei ole mitään väliä kunhan itse diggaat.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Ylläri
10.06.2004 22:28:27
Mikäs siinä jos äänenpainetta ei tarvita kovin paljon. Tuo t.mix ei kuitenkaan niin hirveän tehokas laite ole, vaikka muuten ihan asiallinen peli onkin. Meidän treenikämpällämme on samanlainen - ja on muuten Peaveyn kaapitkin - ja vaikka potku riittääkin lauluille ja kiippareille (keikkojakin on sen kanssa heitetty), en minä kyllä ihan heti bassoa sen läpi lähtisi soittamaan. Botne kun syö tehoa aika ahnaasti.

Mutta kuten sanottu, matalilla volyymeilla homma voi toimiakin. Kannattaa olla korvat tarkkana ja panna jarrua peliin jos säröytymistä, pierentää (siis kaiuttimen) tms. alkaa esiintyä. Muuten voivat kaapit mennä remonttiin.

Soundipoliittisesti kyse on tietysti makuasioista, mutta olen itse joskus äänittänyt bassoa Vampin läpi ihan hyvin tuloksin. Vedetäänhän basso keikoilla ja studioissa useimmiten suoraan linjaan, joten...
Montako basistia tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu? Ei yhtään, koska kosketinsoittaja hoitaa sen vasemmalla kädellä.
chief
11.06.2004 01:00:51
Mä soitan bassoa useinkin V-AMP 2:n läpi. Tosin vain kotona. Ja kuuntelen yleensä kuulokkeilla. Siinä se vamppi toimii hyvin. Tosin V-AMPista on ohitettu kaikki mahdollinen, vahvistinsimulaatiot, kaiutinsimulaatiot ja varsinkin kaikki efektit. Eli se on niinkö sellanen kämänen kuulokevahvistin/CD-soitinmikseri. Mutta ihan hyvin pelittää.

Jos siihen panis kunnollisen päätteen ja bassokäyttöön tarkoitetut kaapit niin voisi toimia bändinkin kanssa, jos bassosta lähtee hyvätasoinen signaali.
"Musiikki on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi." -Schopenhauer
rattledad
11.06.2004 20:33:25

Mitenkähän tosiaan jokin kohtuullisen järeä aktiivikaiutin hoitaisi noita bassovahvistimen hommia? Esim. Mackien SRM450 (300+100W RMS), vaikka sansampin kanssa?
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
hanipai
23.06.2004 14:27:23 (muokattu 23.06.2004 14:27:39)
Mä soitan bassoa useinkin V-AMP 2:n läpi. Tosin vain kotona. Ja kuuntelen yleensä kuulokkeilla. Siinä se vamppi toimii hyvin. Tosin V-AMPista on ohitettu kaikki mahdollinen, vahvistinsimulaatiot, kaiutinsimulaatiot ja varsinkin kaikki efektit. Eli se on niinkö sellanen kämänen kuulokevahvistin/CD-soitinmikseri. Mutta ihan hyvin pelittää.

Siis onko se preamp bypass modella?
Mietiskelin tässä rahan tarpeessani, että riittäisköhän ton vamp2:sen säröt mulle kotisoittoon/äänittelyyn ja voisinkohan luopua Iban PD-7 Phathedistä. Siksi haluaisinkin tietää, että jos soitan Phathediä Vampin kautta, niin saanko siitä yhtään parempaa soundia kuin Vampista itsestään?

Hannu
chief
23.06.2004 15:52:29
Siis onko se preamp bypass modella?
Mietiskelin tässä rahan tarpeessani, että riittäisköhän ton vamp2:sen säröt mulle kotisoittoon/äänittelyyn ja voisinkohan luopua Iban PD-7 Phathedistä. Siksi haluaisinkin tietää, että jos soitan Phathediä Vampin kautta, niin saanko siitä yhtään parempaa soundia kuin Vampista itsestään?

Hannu

En osaa sanoa mikä on mielestäsi parempi soundi mutta mun mielestä _vähäisten_ kokeilujen perusteella säröt ei oikein toimi vampilla. Pitäis kokeilla tarkemmin jos ehtis. Ehkä sit osais sanoa jotain muuta ku ympäripyöreetä. Koklaappa ite jos vaan voit?

Ja kyllä, se preamp on bai pääsd.
"Musiikki on aritmeettisten lukusuhteiden saattamista välittömäksi aistihavainnoksi." -Schopenhauer
hanipai
23.06.2004 18:41:31
En osaa sanoa mikä on mielestäsi parempi soundi mutta mun mielestä _vähäisten_ kokeilujen perusteella säröt ei oikein toimi vampilla. Pitäis kokeilla tarkemmin jos ehtis. Ehkä sit osais sanoa jotain muuta ku ympäripyöreetä. Koklaappa ite jos vaan voit?

Ja kyllä, se preamp on bai pääsd.

Niin no joo, kyllä rankemmat toimii kohtuullisesti, mutta ei muuten. Onko muuten jollain kokemusta Bass V-ampin hyvyydestä?
Cornflake
24.06.2004 00:01:38
Karaokeman:
Efektinä käytän pikkasen kaikua ja kompressoria.

Ihan mielipiteenä sanoisin että tuo kompura on jees, mutta mieti hetki tuon kaiun kanssa. Jos olet ihan tosissasi niin mikänottei, mutta harvemmin tuo tekee bassolle gutaa.

Toisekseen jos kamat on siinä rajoilla niin se vain vie soundia vielä enepi nassulta jne.

Toivottavasti pääset hyvin alkuun! Bassottelu on todellisten uroiden hommaa.
Lick my lovepump!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)