Aihe: Jeff Berlin
1
lfc
28.06.2004 14:12:34
Tiedustelisin, että onko miehelle mitään hankkimisen arvoisia levyjä? Tiluttaa mies ainakin osaa, se selviää jo heti hänen kotisivulleen mentäessä (www.jeffberlinmusic.com) , mutta onko hänelle jotain kuuntelemisenkin arvoista musiikkia. Omaa tai muiden kanssa tehtyä.

Mies on näköjään myös suorapuheinen.(http://www.globalbass.com/archives/nov2000/jeff_berlin.htm)

Mielipiteitään k.o herrasta saa myös laukoa vapaasti.
Life is a game, that's never too lame.
Karlsson
28.06.2004 14:18:32
Niin, its en muista kuulleeni hänen soittoaan, mutta antaumuksella olen lukenut hänen palstaansa bassplayer-lehdestä. Mies osaa kärjistää asioita ja suututtaa ihmisiä, ainakin mitä yleiöslönosastokirjoituksiin tulee, mutta on siellä ihan hyvä pointti pakinan taustalla.

Varsinkin treenaamista ja soittamisen kannalta olennaista opiskeltavaa sivuavat jutut ovat hyviä.
"if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla
poppamies
28.06.2004 15:32:08

No joo... en ole minäkään tutustunut kaveriin muuta kun BassPlayer palstan välityksellä. Olen ainakin saanut sellaisen kuvan että mistään rokkijätkästä ei ole kyse vaan enemminkin tuollaisesta akateemisesta bassottelijasta jolla tosiaan on aika vankat mielipiteet ja osaa ärsyttää.
"G-strings are for strippers"
2541
28.06.2004 16:19:50

Brufordin levyillä soittaa:

Feels Good To Me 1977
One Of A Kind 1978
Bruford Tapes 1979
Gradually Going Tornado 1980

One Of A Kindilta löytyy miehen kuuluisa kahden käden släppäily "5G" ja ihan mallikkaastihan se muutenkin vetelee murisevalla soundilla. Gradually Going Tornadolla myös laulaa, se sujuukin huomattavasti heikommin. Eli kyllä noilta saa hyvän kuvan Berlinin soitosta, ja levyillä jopa muutama hyvä biisi (Land's End, The Sahara Of Snow). Parempaa saman ajan brittijazzrock/progea on vaikkapa National Health. Hyvät basistit oli siinäkin, John Greaves ja Neil Murray.
Novis_3
28.06.2004 23:10:54 (muokattu 28.06.2004 23:20:48)
No jos tykkää passo-mussiikista.. :) hommaa pois, itellä on yks herran lätty, en muista mikä, mutta siin on ainakin se Bachin C-molli sonaatti (vai mikä lie...) Plus sitte Joe Frazier, jossa pannaan kovaa sooloa, (plokkaus on viellä hieman kesken..) "Tekniikka-pelle", mutta välillä tuntuis olevan ihan kivojakin juttuja... Opetus videokin on katsomisen arvoinen, jos ei kesä-lomalla muutakaan tekemistä.. :)

EDIT: Siinä opetus-videolla se näytti ton Frazierin unis-pätkän ja 5G:n släppi-riffin sekä joku täpping-likin, en muista piisin nimeä...
"Lainatkaa joku naamaa, mulla repes perse.." -Trad.
Basismi
28.06.2004 23:26:37
Mulla on vox humana, enkä tykkää. Klipparisti soittaa, mutta piisien idea on hakusassa.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
2541
29.06.2004 00:54:37

Niin, tuo "Joe Frazier" taisikin olla se miehen kuuluisin teos, sekin löytyy alunperin Brufordin Gradually Going Tornadolta. Kiperää, mutta tyhjää. Ei pärjää Teen Townille.
Epämuusikko
29.06.2004 11:52:44
Berlinin Pump It ei oo mikään taiteen riemuvoitto. Mies soittaa tosi hyvin, ja oon aika samaa mieltä tuon "itselle oudompiin soittotilanteisiin hakeutumisen" kanssa.
Kaikki ei voi olla sekä hyviä tyyppejä että hyviä muusikoita yhtä aikaa.....
Svengi on vain tehokeino
sirdickyj
30.06.2004 16:29:48
Opetus videokin on katsomisen arvoinen, jos ei kesä-lomalla muutakaan tekemistä.. :

Niin, siitä selviää(ainakin) kaksi asiaa ; herra Berlinillä on huumorintajua ja itseironiaa sekä myös se, että mies on aivan ylivertainen soittaja. Vahvalla muusikolla on vahvat mielipiteet. Juu, "tiluttaja", onneks, koska osaa sen homman. Mutta jälleen kerran; tilutuksen pohjalla on NIIN VANKKA pohjapoljento, että aivan sama tiluttaako vai ei, groove pysyy.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)