Ocelot 22.06.2004 00:29:44 (muokattu 22.06.2004 00:30:06) | |
---|
Olen tässä katellut Bass POD:eja onko kellään kokemuksia näistä? Tai joistain muista? Life is Life |
balzary 22.06.2004 08:28:59 (muokattu 22.06.2004 10:34:24) | |
---|
oon käyttäny kotiäänittelyyn ja myöskin keikalla kun alko laiskottamaan vahvarien roudailu. kyllä siitä toimivia soundeja löytyy, nappeja on tietty aika paljon mitä väännellä. hintaluokassaan hyvä vehje mun mielestä, varsinkin kotona soitellessa. niin ja: nykyään soittelen eri purkkien kautta, joten saattasin luopua omastani jos hinnasta sovitaan. :) edit: niin ja niistä efekteistä että onhan siinä pari ihan täysin turhaa efektiä. ne sample + hold jutut on lähinnä vitsi. ite en ainakaan voi kuvitella niille mitään käyttöä. |
Listen 22.06.2004 10:23:18 | |
---|
Ei oo vielä omia kokemuksia. Tulossa on Digitech BP50. En ole vielä kokeillut sitä, mutta ainakin saman firman kitaramultiefekti RP200 on minun mieleiseni (näähän on myös makuasioita) härveli kitarapuolella. Soundaa hyvältä vahvarin kanssa ja vahvarimallinnokset ovat erinomaisia. Kaiutinsimulaatiot on vaan aika köpöiset ja vähäiset, joten niihin olen käyttänyt Boss-moniraitatallentimen kaiutinsimulaatioita. Mutta bassoefektistä lisää sitten kun olen testannut itse. "Vaan eihän tässä eksyksissä olla. Tiedän varmasti, että olen jossakin päin Alaskaa." -lumisokea Aku Ankka |
absqua 22.06.2004 11:09:23 (muokattu 22.06.2004 11:19:28) | |
---|
Olen tässä katellut Bass POD:eja onko kellään kokemuksia näistä? Tai joistain muista? Mitenkään POD:ia dissaamatta haluan liputtaa erillisten pikkupedaalien puolesta noissa efektihommissa. Useimmiten ne tuppaavat soundaamaan paremmalta kuin multiefektit. Hintaa tietysti tulee enemmän monelle stomp-boxille kuin yhdelle multipaavolle, mutta hinnan vastapainona on tuo soundipuoli sekä se että jos joku niistä erillisistä efekteistä ei miellytä niin sen voi vaihtaa. Samaten jos on menossa keikalle jossa tietää tarvitsevansa vain yhtä tiettyä efektiä, niin sitten ei tarvitse napata kuin se yksi palikka bassolaukun taskuun. EDIT: Yksi vahva plussa pikkupurkkien puolesta on myös käytön helppous/selkeys. Ei tarvitse missään valikoissa harhailla kun asiat tapahtuvat potikoita kääntelemällä ja efektien järjestystä muuttelemalla. Mutta mielipidejuttuja ovat nämäkin. Ihan oma lukunsa on sitten sekin että mitä efektejä bassolle noin ylipäänsä tarvitaan? Basson matala äänialue jo itsessään aiheuttaa sen että bändisoiton seasta ei efektit oikein tahdo erottua, ellei niille erikseen siivota tilaa esim. biisin sovitusvaiheessa. Enkä nyt tarkoita kyseenalaistaa efektejä bassolle, ei ei, onhan minullakin niitä yksi jos toinenkin. Pointtina on ennemminki se että kannustaisin panostamaan multipaavon sijasta pariin laadukkaaseen stompbox-efektiin. Esim. särö ja joku filtteri (Q-tron, Bassballs ...mitä niitä nyt on) tms. Oman tarpeen mukaan tietenkin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
balzary 22.06.2004 11:19:07 | |
---|
absqua puhuu asiaa. lähinnä tuo pod puolustaa paikkaansa nimenomaan hinnallaan, ja äänityskäytössä eri soundeilla (siis vahvari ja kaiutinsimuldaazionit) on käyttöä.tällä hetkellä tuo pod on muuten reeneissä kiinni vanhassa clipper-koskettimissa ja hyvin toimii, ei ole niin räikeä soundi kuin ilman. itse olen siirtymässä erillisbokseihin pääasiassa absquan kertomista syistä. jos vertaa esim octabassia podin oktaaveriin niin onhan se homma ihan selvä kumpi on parempi. ja gylhän niitä lootia pitää olla ku ei osaa soittaa :) jotain vielä tarvitsen, en vain vielä tiedä mitä, niinkuin täällä on joskus pätevästi todettu. |
Ocelot 25.06.2004 11:53:48 | |
---|
Tässä ensiksi katselin Thomannilta päin Multiefektejä mutta siellä ei ollu oikein kuin ZOOMia ja BOSSia ZOOMista olen kuullut pahaa BOSSista en tiedä? Ajattelin että jos ostais erillisen pedaalin ja liittäs bass podin siihen. Keikalla olisin mukava välillä vähän sooloillakkin. Mitäs mieltä olette sitten näistä Multiefekteistä? Budjettinikin on aika pieni. Life is Life |
bize 27.06.2004 01:24:12 (muokattu 27.06.2004 01:25:00) | |
---|
Tässä ensiksi katselin Thomannilta päin Multiefektejä mutta siellä ei ollu oikein kuin ZOOMia ja BOSSia ZOOMista olen kuullut pahaa BOSSista en tiedä? Ajattelin että jos ostais erillisen pedaalin ja liittäs bass podin siihen. Keikalla olisin mukava välillä vähän sooloillakkin. Mitäs mieltä olette sitten näistä Multiefekteistä? Budjettinikin on aika pieni. Tsekkaa myös Electro-Harmonix, löytyy jos jonkin moista härpätintä. EDIT: Niinjoo, tuossahan oli Multiefekti oikein isolla. Niitä ei taida E-H:lta löytyä.. |
Bassmonster 27.06.2004 03:54:47 | |
---|
Kaverin kitara PODista löytyy ihan ok soundeja bassollekin. Jos tekee muutakin kuin pelkkää basottelua niin suosittelen kyllä kokeilemaan PODia (2.0) ainakin.. Tietokoneelle äänittelyssä toimii helkkarin hyvin. Ja tietty Tech 21 bassdriveri toimii joka tilanteessa bassolla ;) |