Aihe: MTD Kingston+EBS MicrobassII=Helkkaristi ruvella
1 2
Ulle
17.07.2004 12:53:42

Nyt on sellanen tilanne, että ostin ton microbassin, mutta se ei jostain kumman syystä sovi yhteen ton mun MTD:n kanssa.

Oon soitellut siten, että virta boksiin on tullut batterista, joka on uusi Duraceli, ja passiivibassoni oon kytkeny siihen a-reikään ja outputista oon jatkanut komboni inputtiin. Kokeilin myös sitä, että kytkin microbassin Ashdownini efektilenkkiin, mutta tilanne ei juuri muuttunut. Periaatteessa näyttää siltä, että vehje toimii, mutta soundit etenkin drive kuulostaa aivan käsittämättömältä; se soundaa ihan kuin viimeisillään olevalta 30w trankkukombolta, ei lähellekkään ebs:n sivuilla olevalta multidriverin ääninäytteiltä. Ääni säröytyy muutenkin soittaessa kovalla tatsilla, vaikka gain ja drive on nollassa.
Kun kokeilin pistää kuulokkeet kiinni, niin ääni säröytyi heti, kun jotain alkoi kuulua ja b-kanavan ollessa päällä kuulokkeissa surisi koko ajan.

Bassossa eikä microbassissa pitäisi olla mitään vikaa.
Niin kuin ehtyy tiimalasin hiekka, on elämämmekin päivien viemää...
hemmo
17.07.2004 13:02:04

MTD:stä tulee vähän hitosti höökiä, eli kenties liikaa Microlle. Laitappa ensin sbassoa piemennälle, eli hiljaisemmalle.
[Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?"]
M.Hanski
17.07.2004 13:11:07
Kokeilitko jo patterinvaihtoa?
Se pittee tietee!
Ulle
17.07.2004 13:35:55

Kokeilitko jo patterinvaihtoa?

En vaihtanu patteria, mutta kokeilin ottaa virran seinästä...ei auttanu.
M.Hanski
17.07.2004 13:42:05
En vaihtanu patteria, mutta kokeilin ottaa virran seinästä...ei auttanu.

Testasitko kääntää bassosta volaa pienemmälle? Siis oikein huolella pienemmälle?
Se pittee tietee!
Ulle
17.07.2004 13:42:34

MTD:stä tulee vähän hitosti höökiä, eli kenties liikaa Microlle. Laitappa ensin sbassoa piemennälle, eli hiljaisemmalle.

Kokeitu on. Se ei vaikuta oikeastaan kuin äänen voimakkuuteen. Soundi ei muutu.
M.Hanski
17.07.2004 13:50:26
Onks sulla A+B -nappi pohjassa?

Kokeile sillä tavalla, että käännät MicroBassin Volumen, Driven ja Gainin (tai Boost siinä taitaa lukea) nollille, plugaat basson A-kanavaan ja nostat vain Volumea.

Kytke muuten MicroBassin output sun kombon Low-inputtiin, väännä Input-säätö nollaan ja ala nostaa pikkuhiljaa.
Se pittee tietee!
Ulle
17.07.2004 14:09:11 (muokattu 17.07.2004 14:11:24)

Onks sulla A+B -nappi pohjassa?

Kokeile sillä tavalla, että käännät MicroBassin Volumen, Driven ja Gainin (tai Boost siinä taitaa lukea) nollille, plugaat basson A-kanavaan ja nostat vain Volumea.

Kytke muuten MicroBassin output sun kombon Low-inputtiin, väännä Input-säätö nollaan ja ala nostaa pikkuhiljaa.

Kokeilin näin:

Microbassista drive ja gain nollilla, samoin vola. Bassosta vola erittäin pienellä. Ashdownista input vola nollissa ja output normaalilla tasolla. Basson kytkin low-reikään, niin kuin aina muutenkin teen. Microbassista vain b-kanava päällä.

Aloin nostaa microbassin volume -ja kombon input tasoja. Soundi on ihan puhdas perus soundi ja se ei ala särkeä, vaikka volumea olisi suht paljon, mutta heti kun ruuvasin vähän driveä, niin soundi muuttui samanlaiseksi kuin trankkuvahvistin, josta loppuu tehot ja alemmat taajuudet alkavat särkeä todella ei musikaalisesti.

Ongelman ydin piilee siis siinä drivessä, joka käytännössä mallintaa 30w trankkunuppia.

Edit: ja siis ääni alkaa särkeä aina, jos ruuvaa mitä tahansa näistä potikoista esim. jos boostailee vähän a-kanavan bassoja, vain a-kanavan ollessa päällä, alkaa ääni säröytyä, vaikka kombon volat olis todella matalalla.
M.Hanski
17.07.2004 14:20:22 (muokattu 17.07.2004 14:21:26)
Kokeilin näin:

Microbassista drive ja gain nollilla, samoin vola. Bassosta vola erittäin pienellä. Ashdownista input vola nollissa ja output normaalilla tasolla. Basson kytkin low-reikään, niin kuin aina muutenkin teen. Microbassista vain b-kanava päällä.

Aloin nostaa microbassin volume -ja kombon input tasoja. Soundi on ihan puhdas perus soundi ja se ei ala särkeä, vaikka volumea olisi suht paljon, mutta heti kun ruuvasin vähän driveä, niin soundi muuttui samanlaiseksi kuin trankkuvahvistin, josta loppuu tehot ja alemmat taajuudet alkavat särkeä todella ei musikaalisesti.

Ongelman ydin piilee siis siinä drivessä, joka käytännössä mallintaa 30w trankkunuppia.

Edit: ja siis ääni alkaa särkeä aina, jos ruuvaa mitä tahansa näistä potikoista esim. jos boostailee vähän a-kanavan bassoja, vain a-kanavan ollessa päällä, alkaa ääni säröytyä, vaikka kombon volat olis todella matalalla.

Viitsitkö vielä kertoa, mitä olet kytkenyt ja mihin? Sanoit tuossa, että kytkit basson Low-reikään, mutta tarkoitit varmaan MicroBassia?

Jos olet käytät pelkkää B-kanavaa, A-kanavan säätöjen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään! Katso vielä, palaako molempien kanavien ledit eli onko A+B -kytkin pohjassa. Vaikuttaa vähän siltä, että olisi.

Edit: Manuaalin lukeminen ei välttämättä ole MicroBassin tapauksessa huono idea. :)
Se pittee tietee!
Ulle
17.07.2004 14:33:08 (muokattu 17.07.2004 14:33:42)

Viitsitkö vielä kertoa, mitä olet kytkenyt ja mihin? Sanoit tuossa, että kytkit basson Low-reikään, mutta tarkoitit varmaan MicroBassia?

Jos olet käytät pelkkää B-kanavaa, A-kanavan säätöjen ei pitäisi vaikuttaa mitenkään! Katso vielä, palaako molempien kanavien ledit eli onko A+B -kytkin pohjassa. Vaikuttaa vähän siltä, että olisi.

Edit: Manuaalin lukeminen ei välttämättä ole MicroBassin tapauksessa huono idea. :)

Juu siis kirjotin vahingossa väärin. Eli siis piuha bassosta microbassin a-reikään ja microbassin outputista kombon low-reikään.

Ei ole pohjassa. Olen molemmilla kanavilla kokeillut kaiken näköistä: yhdessä ja erikseen.

Manuaalin olen lukenut kyllä ja luulen olevani aika hyvin selvillä, mutta vaikken olisikaan tällaista epämusikaalista räminää ei pitäisi saada ulos ollenkaan ko. vehkeestä.
hemmo
17.07.2004 14:38:03 (muokattu 17.07.2004 14:40:58)

Manuaalin olen lukenut kyllä ja luulen olevani aika hyvin selvillä, mutta vaikken olisikaan tällaista epämusikaalista räminää ei pitäisi saada ulos ollenkaan ko. vehkeestä.

Off-Topic (sori):

Jos vika on ilmeisesti siinä että vehje on paskana? 8-=

Noista manuaaleista ja niiden lukemisesta sen verran, etten koskaan osta laitetta, jonka käyttöä en osaa viimeistään vartissa. Muuten se jää pölyttymään. Microbassista en ole varma, sellainen nappulaviidakko on kyseessä.
[Hemppan-Helliksen Ristsa, Pintsa, Remppa & Romance palvelee. "Mitä sais olla, niinku?"]
M.Hanski
17.07.2004 14:46:35 (muokattu 17.07.2004 14:48:00)
Onkos muuten se patteri varmasti oikein päin?

Edit: Tuli vaan vielä mieleen, että ovatko käyttämäsi piuhat ehjiä? Sori nää tyhmät kysymykset, mut tällainen etäneuvonta on aika vaikeaa.
Se pittee tietee!
hemmo
17.07.2004 14:48:00

Onkos muuten se patteri varmasti oikein päin?

Hah! Toi oli hyvä. Voiko sen edes saada väärinpäin?
hemmo
17.07.2004 14:49:41

Sori nää tyhmät kysymykset, mut tällainen etäneuvonta on aika vaikeaa.

Juu. Monta monituista kertaa olen Mnet-urani aikana meinannut tiuskaista: "Tuo tänne se romu, niin katsotaan mitä sille voi tehdä".
M.Hanski
17.07.2004 14:50:01
Hah! Toi oli hyvä. Voiko sen edes saada väärinpäin?

Mielestäni voi. Patterikotelon pohjalla olevat kontaktipinnat ovat vain sellaiset metallipohjaiset koloset, joihin patterin nastat menevät.
Se pittee tietee!
M.Hanski
17.07.2004 14:51:22
Juu. Monta monituista kertaa olen Mnet-urani aikana meinannut tiuskaista: "Tuo tänne se romu, niin katsotaan mitä sille voi tehdä".

Auttaiskohan tähänkin ongelmaan, jos käynnistäisi MicroBassin uudelleen? :D

"Mnet Helldesk, hyvää päivää. Kuinka en voi olla avuksi?"
Se pittee tietee!
hemmo
17.07.2004 14:51:51

Mielestäni voi. Patterikotelon pohjalla olevat kontaktipinnat ovat vain sellaiset metallipohjaiset koloset, joihin patterin nastat menevät.

Oikeasti? Kaikkea se EBS keksii.

Eilen testasin Balzaryn Chief:lle lainaamaa EBS Octabass:iä, joka tuntui eri hyvältä vehkeeltä ja potikoitakin oli sopivan vähän.
Teijo K.
17.07.2004 14:53:22

Nimenomaan näin. Joskus olen kysynytkin, notta misä asut?

Mutta tuosta viasta. Jospa koehenkilön käsitys hyvästä soundista ei vain osu yksiin Microbass insinörttien kanssa. Ne nettisoundifileet jättäisin omaan arvoonsa. Niihin nyt vaikuttaa niin moni seikka. Olihan tuosta BP 200 vaikka kuinka hienoja näytteitä. Pöh.
Lauletaan Kinksien Apeman nuotilla-

I'm a bass bassman I'm a bass bassman I'm a bassman.
I'm a monster man I'm self-made-man I'm a bassman.
hemmo
17.07.2004 14:54:35

"Mnet Helldesk, hyvää päivää. Kuinka en voi olla avuksi?"

Joku vääräleuka esitti, että Aloittelija-palstan voisi nimetä uudelleen: "Aloittelijat -> Ihan tyhmät kysymykset"
hemmo
17.07.2004 14:57:16

Jospa koehenkilön käsitys hyvästä soundista ei vain osu yksiin Microbass insinörttien kanssa.

Kai siitä nyt pitäisi muutakin kuin pörinää sentään irrota. Tai miten sen pörinän nyt määrittelee. 8-=

Ne nettisoundifileet jättäisin omaan arvoonsa.

Hihi. Vai fileet. Ahvenfileet on varmasti parempia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)