Aihe: Abba.
1
hemmo
23.08.2004 20:06:49

Abba-yhtyeen pääasiallinen sbasisti Rutger Gunnarsson veti huippumatskua, useimmiten, sovituksen niin salliessa.

Olen monasti miettinyt olivatko Benny ja Björn niin lahjakkaita, että sävelsivät myös sbassokuviot vai saiko Rutger tilaa omille ideoilleen. Joka tapauksessa useissa Abban kipaleissa sbasso jää aika ajoin (varsinkin ennen kertsiä) kokonaan pois hetkeksi, ja biisin noste on huima, kun sbasso palaa mukaan.
Hani!
Teijo K.
23.08.2004 20:09:29

Abba-yhtyeen pääasiallinen sbasisti Rutger Gunnarsson veti huippumatskua, useimmiten, sovituksen niin salliessa.

Olen monasti miettinyt olivatko Benny ja Björn niin lahjakkaita, että sävelsivät myös sbassokuviot vai saiko Rutger tilaa omille ideoilleen. Joka tapauksessa useissa Abban kipaleissa sbasso jää aika ajoin (varsinkin ennen kertsiä) kokonaan pois hetkeksi, ja biisin noste on huima, kun sbasso palaa mukaan.

Rutgerhan teki ABBAlle ainakin jousiarreja sen varsinaisen bassottelun lisäksi. Voisi olettaa että hän olisi rakentanut myös omat kuvionsakin. Tietoa ei ole, mutta mutua sitäkin enemmän.
absqua
23.08.2004 22:11:12

Allekirjoitan tuon. Rutger on meikäläisenkin suursuosikki ollut jo vuosikausia. Tosin pakko on sanoa että eipä ole rummutuskaan ihan paskaa ABBA:n levyillä. Kuunnelkaa vaikka Dancing Queen. Aivan törkeän kova svengi kompilla vaikka tempoa ei ole nimeksikään.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)