Aihe: Seymour Duncan replacement pickup
1
Zonebs
05.09.2004 12:36:59
onko jollain tietoa jazz basson mikeistä.t. kiinnostunut
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset.
absqua
05.09.2004 12:57:07

Mä olen ko. firman mikkien kanssa hieman pulannut. Omaa kokemusta on viimeisen 10v ajalta malleista Vintage, Hot, Active sekä Quarter Pounder. Noista em. malleista activet oli selkeästi huonoimmat tai siis "huonoimmin mun tarkoituksiini sopivat".
Yleisesti ottaen voi sanoa että laatu on kautta linjan erittäin hyvää niin mekaanisesti kuin soundillisestikin.
Mikkimalli kannattaa valita oman sounditarpeen mukaan. Ne valmistajan omat soundiluonnehdinnat antavat aika hyvin suuntaa siihen mistä on kysymys eri malleissa.
Kaikkein tyytyväisin olen ollut "vintage"-mallisiin jazzbasson mikkeihin.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Niskamies
05.09.2004 14:03:02
Dimarziot kannattaa katsastaa kanssa. Ultra jazzit olivat erittäin makoisat kun yhdessä bassossa niitä kokeilin.
Meitsi on meshissä.
mr.bungle
05.09.2004 16:19:49

Mulla on qp-setti Warwickissa, joka hönkii ko. bassolle täydellistä taajuusjakaumaa pihalle. Ts. syvät bassot, ja sopivan hihi saundi.

Sit Yamahan rbx:ssä mulla on hot precision, joka on ok mikki. Voi olla jopa erinomainen, mutta eroa alkuperäiseen Yamahan mikkiin ei ole hirveästi (tosin olin tyytyväinen saundiin jo senkin kanssa). Nauhoituskäytössä tuntuu olevan parempi, Yammun mikki oli liian erottuva ylämiddlestä.

Muuten on kokemusta DiMarzioista (ihan ok, pidän tosin Duncaneita enemmän arvossa. Makuasia kai.), Fendereistä, MEC:eistä ja EMG -setistä (loistava, jos tykkää sellasesta saundista). Pahaa sanottavaa ei ole kuin MECeistä, mutta Duncanit on kyllä edellämainituista merkeistä mun tarkoituksiin parhaita.
ja tämä on siis totuus
poppamies
05.09.2004 22:10:52

No "äiti" on tätä mieltä...

"and if you buy a Fender made in the last
20 years or so, you HAVE to put a Seymour Duncan replacement pickup in them
to make them sound like Fenders "
"G-strings are for strippers"
mr.bungle
06.09.2004 01:58:19

Tuntuu että on tabua vihjaista, mutta äiti taitaa saada muutamalta eri taholta sponsorirahaa jonnin verran.
ja tämä on siis totuus
Wil-J
06.09.2004 16:31:42
Tuntuu että on tabua vihjaista, mutta äiti taitaa saada muutamalta eri taholta sponsorirahaa jonnin verran.

Muakin hieman ihmetyttää tuo joidenkin merkkien ym. yletön ylistäminen, mutta kaipa se on sponsoreista kiinni.
Saimou
06.09.2004 19:02:52

Villi huhu kertoo että Seymour Duncan itse asiassa tekee ainakin jenkkifenderien mikit. Onko kellään tietoa?
Keny
07.09.2004 08:16:03
Dimarziot kannattaa katsastaa kanssa. Ultra jazzit olivat erittäin makoisat kun yhdessä bassossa niitä kokeilin.

Mulla on noi Ultra jazzit toisessa millerissä ja ihan tyytyväinen oon ollu.Sadowsky käyttää samoja omissa bassoissa mutta jotenki niitä on vähän käämitty lisää niin sitten ne on Sadowsky mikit.
Toisessa millerissä on sitte vakio fenkun classic mikit eikä huonot nekään,eri soundi vaan.Sormista se sitte loppupeleissä se mun soundi lähtee oli sitte mikit tai etuaste mikä hyvänsä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
nro5
07.09.2004 09:58:30
Miltä mahtaa Seymour Duncanin Musarimikki soundata verrattuna Musarin omaan? Erityisesti kiinnostaisi tuo 5-kielisen mikki. Osaako kukaan kuvailla eroavaisuuksia?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)