sirduke 19.09.2004 21:10:16 | |
---|
Arvoisat kollegat, tästä on toivottavasti kirjoitettu aikaisemminkin, mutta kylläpä on hieno souläänite Donny Hathaway "Live". Näin alataajuuksien vastaaville tämä on ehdottomasti tutustumisen arvoinen levy. Varsinkin levyn päätösraita "Voices Inside (Everything is Everything)". Siinä Willie Weeks osoittaa että osaa soittaa komppibassoa, soolobassoa ja bassobassoa.Ja yhtäaikaa näitä kaikkia.. Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä... |
absqua 19.09.2004 21:15:34 (muokattu 19.09.2004 21:16:04) | |
---|
Puhut NIIN asiaa! Toi kyseinen levy on meikäläisenkin "all time favourites"-läjän kärkipäässä. Jopa se bassosoolo on siisti. Donnykin laulaa makeasti, eikä Rhodes-työstökään ihan huonoa ole. ;-) Mahtava lätty! Onko Donnyn studiolevyt tuttuja? Jos on, niin mitä mieltä niistä? Mulla nimittäin ei ole kuin tuo live. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
sirduke 19.09.2004 22:26:00 (muokattu 19.09.2004 22:27:59) | |
---|
Toi kyseinen levy on meikäläisenkin "all time favourites"-läjän kärkipäässä. Jopa se bassosoolo on siisti. Donnykin laulaa makeasti, eikä Rhodes-työstökään ihan huonoa ole. ;-) Mahtava lätty! Kyllä!! "Innervisions" on uhattuna autiosaaren levyn paikalla tällä hetkellä. Minun mielestä "What`s going on" tulkinta on jopa alkuperäistä parempi.Ja voisipa joskus olla yleisö noin vahvasti mukana kuin kappaleissa esim."The Ghetto" ja"You've Got a Friend". Bändi toimii timanttisesti ja laulu on jumalaista.Harmi että herran ura jäi suhteellisen lyhyeksi. Onko Donnyn studiolevyt tuttuja? Jos on, niin mitä mieltä niistä? Mulla nimittäin ei ole kuin tuo live. Ei ole muita studio äänitteitä, mutta lauluja sieltä täältä olen kuullut ja ne on tasokasta tavaraa. Hankintalistalla Donny Hathawayn koko tuotanto! kuinka se noin meni? no asia tuli seleväksi Huolellisuus tyydyttävä, käytös hämmästyttävä... |
absqua 19.09.2004 22:48:54 (muokattu 19.09.2004 22:54:47) | |
---|
kuinka se noin meni? no asia tuli seleväksi Juu, kyllä vaan, näinhän se on. Tosin "What's going on":in orkkis-luenta on mun katsannossa Donnyn keikkaversiota parempi. Mutta eipä siinä, Innervisions on kova myös. Viime aikoina on tiukassa höyläyksessä ollut myös Arethan "Live at Fillmore West" sekä "King Curtis Live" jotka molemmat on taltioitu samasta mestasta, samana iltana. Aika paha bändi (mm. kannuissa Bernard Purdie, bassossa Jerry Jemmot) molemmissa! Varsinkin Arethan levy on niin tiivistä liekitystä ettei paremmasta väliä. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Mynthor 20.09.2004 01:39:11 (muokattu 20.09.2004 01:39:24) | |
---|
Kerrassaan mahtava basisti. Vaikuttaa nykyään Nashville-kehissä, soittaa superstara Vince Gillin bändissä, kantrihommaa. Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
toivajar16 20.09.2004 11:42:49 | |
---|
Minäkin lukeudun herra Weeksin syviin ihalijoihin. Tuo mainittu Donnyn live on niin vaikuttavaa grooven ja tyylitajun hallintaa, että joutuu välillä hiljentymään kyseisen levyn äärellä. Bassolinjat tuolla levyllä on hyvä esimerkki erittäin musikaalisesta ja laulua seuraavasta bassonsoitosta.Weeks pystyy varioimaan samaa perusgroovea rajattomasti sen mukaan minkälainen fiilis biisissä juuri sillä hetkellä on. Nyanssit ovat niin hallussa kuin vaan voi. Samaa neroutta mitä Jamerson viljeli. Weeksillä on myös mainio raita Chaka Khanin Naughty levyllä, joka on myös yksi kaikken aikojen suosikkejani. "Jargon!!!!" |
rattledad 20.09.2004 22:40:25 (muokattu 20.09.2004 22:44:09) | |
---|
Vaikuttaa nykyään Nashville-kehissä. Ilmeisesti sinne on hakeutunut aika lailla muitakin soittajia koneita pakoon? Ainakin joskus Lee Ritenourin levyllä bassoa paukuttanut David Hungate oli jo 90-luvun alkupuolella kummasti siirtynyt kantrihommiin... "Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug." |