Aihe: P-mikki Mustangiin?
1
NYdoll
19.09.2004 15:21:24

Olen tässä sompaillut jo pitkän aikaa alkavan soitinrakennuskurssin takia. En oikeen oo vieläkään varma, että mitä mää sinne meen tekemään. Meinasin, että jos tollasen Mustangin tekis ja laittaskin siihen perus P-mikin, vaikka Duncanin. Niin oliskohan siitä apua tuohon lyhytskaalaisten bassojen "basson puutteeseen"? Lyhyt skaala tuntuu kuitenkin mukavalta handuun vaikka pitkät sormet onkin. Tuo P-basson kaula vaan on sen verta leveä, että se syö lavameininkiä jonkin verran. tästä johtuen olenkin suunnitellut lyhytskaalaista bassoa. Mustangia olen joskus Helsingin vierailulla soitellut ja se tuntui pirun hyvältä käteen.
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
N_Bates
19.09.2004 15:33:11

entäs jatsibasson kaula? Mullakin tuo p-basson leveä kaula on hieman hankala kourassa, mutta jatsibasson kaula puolestaan istuu täydellisesti. Lienee osittain tottumuskysymys, sillä soittamisen aloitin j-bassolla. Noh, joka tapauksessa tuollainen p-basso jatsibasson kaulalla voisi varmasti olla hyvä vaihtoehto. Ei olisi niitä lyhyen skaalan haittoja (mitä ne sitten ikinä onkaan, en ole moisia testannut), mutta kaula olisi kuitenkin todennäköisesti paljon helpompi soittaa kuin p-bassossa.
Stein und Brötchen!
absqua
19.09.2004 17:08:20 (muokattu 19.09.2004 17:08:44)
Olen tässä sompaillut jo pitkän aikaa alkavan soitinrakennuskurssin takia. En oikeen oo vieläkään varma, että mitä mää sinne meen tekemään. Meinasin, että jos tollasen Mustangin tekis ja laittaskin siihen perus P-mikin, vaikka Duncanin. Niin oliskohan siitä apua tuohon lyhytskaalaisten bassojen "basson puutteeseen"? Lyhyt skaala tuntuu kuitenkin mukavalta handuun vaikka pitkät sormet onkin. Tuo P-basson kaula vaan on sen verta leveä, että se syö lavameininkiä jonkin verran. tästä johtuen olenkin suunnitellut lyhytskaalaista bassoa. Mustangia olen joskus Helsingin vierailulla soitellut ja se tuntui pirun hyvältä käteen.

Lyhytskaalaisten ominaissoundi on mitä on (minusta Mustang soundaa aivan timangilta ihan sellaisenaan - lörpöt kielet tuovat hienon huminasoundin joka sopii esim. reggae-touhuihin loistavasti), eikä se soundi muuksi muutu ns. paremmilla mikeillä IMO.
Jos haluat bassokorostusta niin sitten pitää hoitaa aktiivielektroniikka.

Yhdyn nBatesin ideaan siitä että tutustu jazzbasson kaulaan ennekuin teet lopullisia päätöksiä.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)