NYdoll 03.09.2004 17:33:41 | |
---|
Mitähän kamoja on käyttänyt? Basso on ilmeisesti ollut ainakin Aria pro II. DVD:ltä bongasin sen, mutta entäs sitten se vahvistinpuoli? "I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world |
käki 03.09.2004 17:57:43 | |
---|
Eikös Kinnunen kirjottele tänne joskus itekin ? Harmi etten muista nickiä, siltähän vois kysyä pikaviestillä. Viina, huumeet, tupakka, kahvi ja Manowar tappavat. |
absqua 03.09.2004 18:06:02 | |
---|
Mitähän kamoja on käyttänyt? Basso on ilmeisesti ollut ainakin Aria pro II. DVD:ltä bongasin sen, mutta entäs sitten se vahvistinpuoli? parhaiten saat selville kun kysyt suoraan herralta itseltään: jkinnun2 Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
jkinnun2 06.09.2004 23:27:48 | |
---|
Moi. Joo vastailinkin jo pikaviestiin, mutta vastaanpa nyt tännekin... Eli mulla oli niitä aria pro 2 bassoja useampi peräkkäin ja hagströmin semmonen lespaulilta näyttävä basso ja ibanezin nauhaton, ja koneen loppupuolella nevalaisen juhan tekemä "kampibasso" semmosia ei silloin ollut ainakaan suomessa tehdasvalmisteisia, hyvä peli oli muuten paitti sustainia uupu.Ariaa käytin pääasiassa ainakin melkein kaikki levyt on soittetu arialla paitsi vika sessio missä lainasin seppälän silun fender jazzia. Styrkkari oli peaweyn mark 2 ja skobena 2x15 blackwidow. Efektejä oli joku chorus ja phasesifteri,. arian basssot oli siittä hyviä että niissä oli erottuva ja selkeä soundi, kun tuli ajoittain tilutettua niin kuuli mitä teki. Jussi |
Tuuge 07.09.2004 16:58:24 | |
---|
hei jussi kerro sinä siis aria pro II bassoista minulle Pääasia että bassot kuuluu! |
jkinnun2 08.09.2004 00:49:33 | |
---|
moi tuuge. Joo mä tykkäsin kovasti niistä aria pro 2 bassoista sääli vaan että ei enää ole semmosta kun piti rahapulassa laittaa vaihdossa silloin... Mun mielstä niissä oli hyvä kapea kaula, kielien väli toisiinsa nähden on erityisen pieni ja se sopii mun hanskaan, vikkelätkin kuviot oli helpompi toteuttaa eh eh... Nykyiset bassotkin olen viritellyt niiden miitojen mukaan siis tallan. Soundi oli aika selkeä ja erottuva ei mikään erityisen mahtava soundi mutta bändihommassa hyvä. Mulla oli muistaakseni aluksi passiivi ja sen perään aktiivi, pidin enempi siitä passiivista. Aika painava peli. En mä mikeistä muista mitään... sehän oli kait olevinaan joku alembicin kopio silloin kun se tuli markkinoille. Mulla oli ennen niitä pro 2 sia arian jazzbasson kopio mikä on suorastaan vituttanut että myin sen joskus se oli aivan helvetin hyvä yksilö, testattiin joskus sitä fenkun omilla mikeillä eikä ollut soundissa mitään eroa.... Joo ja nykyään on sitten niitä peaweyn bassoja ollut jo vuodesta 84... basscenterissä olen vielä nähnyt ari pro 2 myynnissä .... Jussi |
Le Haba 08.09.2004 12:54:24 | |
---|
terve Jussi. Se on sitten ilmeisesti mun vuoro lusia ja katsoa tohtorin toilailuja :^D My name is Baron, Le Baron |
jkinnun2 08.09.2004 14:20:19 | |
---|
heh heh haba , hyvä meininki!!!! mä tuun kait tuuraamaan muutaman vedon enskuussa? pilli vaan tossa soitteli, ja ainakin vielä on kyseiset päivät auki. Hauskaa : ), mä pidin siitä bändistä jo ollu tosi nastaa tehdä tuurauksia nyt myöhemmin... Joo tohtori on tohtori : ) hyvässä vedossahan se on ollut käsittääkseni, muutenkin sbändi toimii nykyjään!! onnea valitsemallasi tiellä : ) Jussi |
absqua 08.09.2004 14:51:56 (muokattu 08.09.2004 14:52:09) | |
---|
terve Jussi. Se on sitten ilmeisesti mun vuoro lusia ja katsoa tohtorin toilailuja :^D Oletko siirtynyt Karvakuonojen leipiin? ;-) (Edit: hymiö) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Le Haba 09.09.2004 13:12:35 | |
---|
Oletko siirtynyt Karvakuonojen leipiin? ;-) (Edit: hymiö) Kyllä, lokakuussa alkaa ja mua viedään veljien toimesta baarista baariin. Hyvä tietää, Jussi, koska aina silloin tällöin saattaa tuurauksia tippua. My name is Baron, Le Baron |
jkinnun2 09.09.2004 20:11:32 | |
---|
jees loisto homma haba, tää freelancer elämä kun on niin vitun vapaata että... ajoittain... as you know Jussi |
hemmo 09.09.2004 21:14:39 | |
---|
jees loisto homma haba, tää freelancer elämä kun on niin vitun vapaata että... ajoittain... as you know Tota noin, kun nyt tuli puheeksi, niin saako kysästä, että elääkö niillä free-hommeleille ja kuinka leveästi? Hani! |
jkinnun2 10.09.2004 12:52:31 | |
---|
No mun kohdalla ajoittain elää ihan hyvin ja ajoittain on kusessa, kyllähän duunia riittää tehdä vaikka kuinka mutta kun pitää fyrkkaakin saada, toisaalta onhan se huomattu että ei ne isot tulot vaan mitkä on kiinteät menot. En mä tiedä mikä tilanne on muilla freelancereilla, mutta on ollut aikoja että esim on helvetin hyvä että liitto on olemassa, on saatu ansiosidonnaista jne... Ja onhan siihen tulotasoon itsekin vaikuttanut, esim lopettamalla semmoset hommat mistä ei ole enää oikeen mitään saanut henkisellä puolella, ja toisaalta olen kokenut aika hyvänä semmoset "terveelliset" vaihtelut, pysyy liikkeessä ja "usko" musiikkiin uudistuu, kun on niitä leipääntymis vaiheitakin tullut koettua. Ja onhan tässä freetyössä aina burnout riskinsä, mikä on myös tuttua, epävamassa taloushuolissaan suostuu "kaikkeen" ajoittain.... semmosta helvetin tasapainoilua, trapetsia... heh heh. Luulen että ongelma ei ole se kuinka paljon sitä fyrkkaa tulee vaan kuinka tulee toimeen oman turvattomuuden tunteensa kanssa, sitähän sitä ainakin mun kohdalla rahasta hakee tai uskoo saavansa.. meneepä syvälliseksi, mjutta vitut siitä.. rok rok eli jos haluaa vapaata, riskillistä, aktiviteettia ylläpitävää, vaihtelevaa, tapaa uusia ihmisiä, saa soittaa milloin kenenkin kanssa,jne.. niin voi suositella, mutta jos raha kiinnostaa enempi niin suosittelisin jotain liikemieshommaa... Jussi |
Le Haba 10.09.2004 13:14:32 | |
---|
Mä olen ollut freelancer vuodesta -86 enkä vielä ole nälkää nähnyt, mutt kuin Jussi sanoi niin välillä hyvin ja välillä pitää etukäteen kotata tulevia palkkioita että saa vuokran maksettua. Vaihtelevaa hommaa tää on mutta jos sitä epävarmuuden tunnetta, mikä alan luonteeseen kuuluu, ei haltsaa kannattaa tosiaan miettiä muita hommia. My name is Baron, Le Baron |
hemmo 10.09.2004 13:26:23 | |
---|
mutta jos sitä epävarmuuden tunnetta, mikä alan luonteeseen kuuluu, ei haltsaa kannattaa tosiaan miettiä muita hommia. Juu, ei kiitos. Tyydyn mielummin vakkariduunin jokakuiseen muhkeaan palkkashekkiin (jolla saa kämpän, leipää ja leluja). Hani! |
chief 10.09.2004 13:51:02 | |
---|
Oletteko arvon free-miehet joutuneet välillä "oikeisiin" töihin? ;) Vai syödäänkö mieluummin vanikkaa ja makaruunia? Häh? |
Basismi 10.09.2004 15:45:43 | |
---|
Vaihtelevaa hommaa tää on mutta jos sitä epävarmuuden tunnetta, mikä alan luonteeseen kuuluu, ei haltsaa kannattaa tosiaan miettiä muita hommia. No tuskin noilla meriiteillä tarvii kauheasti olla huolissaan leivän riittävyydestä? ;) It's hard to be humble when you're so fucking big! |
jkinnun2 10.09.2004 16:06:47 | |
---|
Oletteko arvon free-miehet joutuneet välillä "oikeisiin" töihin? ;) Vai syödäänkö mieluummin vanikkaa ja makaruunia? No juu. Tulee mieleen yx hauska episodi jostain vuodelta 84? olin 2 viikkoa tiskaamassa hotellihaagassa persauki kun olin. Kapakan sbändi tuli sitten jossain vaiheessa tauolle keittiöön, mä olin siellä tiskinurkassa tiskimyssy päässä ja orkan basisti pysähtyi kannoilleen ja ihmetteli ääneen että "ei helvetti oletko sä jne..." hän sattui olemaan mun basso-oppilas joensuu ajoilta... kerroin hieman nolona että unohtu tunnilta käsitellä nämä asiat : ) Yritinhän mä vaihtaa alaakin jokunen vuosi taaksepäin... ei ollu minusta enää 8-16 elämään, kuvittelin romanttisesti että kun duuni loppuu jo klo 16 niin sitten ehtii tekemään just sitä musaa mitä haluaa, mutta todellisuudessa mä olin niin puhki siitä työpäivästä etten jaksanut mitään muuta... Koin sen kyllä ihan mielenkiintoisena kokeiluna ja opettavaisena vaiheena, vois sanoa että arvostin hiukka enempi sen jälkeen taas keikkailua.. Jussi |
sirdickyj 12.09.2004 21:36:36 | |
---|
Mä olen ollut freelancer vuodesta -86 enkä vielä ole nälkää nähnyt, mutt kuin Jussi sanoi niin välillä hyvin ja välillä pitää etukäteen kotata tulevia palkkioita että saa vuokran maksettua. Vaihtelevaa hommaa tää on mutta jos sitä epävarmuuden tunnetta, mikä alan luonteeseen kuuluu, ei haltsaa kannattaa tosiaan miettiä muita hommia. No niin, sullahan kyllä tosin on duunit keskimäärästä fiksumpia ja vois kuvitella että teidän "valtakunnankomppia" tilataan tasasesti millon minnekkin, mutta studiohommat on kyllä vissiin useimmilta aika vähissä, ihan vaan sikskin että harvalta ne kai tosta vaan taittuukaan. Mistä tulikin mieleeni; tietääkö kukaan, mihin on hävinnyt Masa Maijanen? Eli mitä mahtaa puuhata? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
absqua 12.09.2004 22:54:23 | |
---|
Mistä tulikin mieleeni; tietääkö kukaan, mihin on hävinnyt Masa Maijanen? Eli mitä mahtaa puuhata? Eikös Masa ole ainakin (jälleen) Hectorin tämän syksyn rundilla soittamassa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |