Aihe: Warwickin kielet?
1 2
Speedy
25.09.2004 22:21:37

Uusia kieliä olisin bassoon ostamassa, ja noita Warwickin kieliä suunnittelin.. Mutta mitähän eroa noilla Red/Yellow/Black Labeleilla on?
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
SaBer
26.09.2004 10:09:03

Red labelit ovat halpoja teräksisiä, munsta huonoja, muita en oo kokeillu.
Yellow labelit ovat nikkeliä, tai nikkelillä päälystetty, en muista.
Black labelit taas ovat laadukkaampia teräskieliä.
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
Ulle
26.09.2004 10:12:22 (muokattu 26.09.2004 10:12:42)

Ehkei ne punaiset oo parhaita, mutta koska ne on niin halpoja, käytän pelkästään niitä. Tuppaa noita kieliä katkeileen kuitenkin aika usein.Niillä voi soittaa ihan hyvin.

Muista en osaa sanoo mitään.
Niin kuin ehtyy tiimalasin hiekka, on elämämmekin päivien viemää...
paavi
26.09.2004 10:15:58
Kannattaa tarkistaa, tarvitsetko ns. pyramid-kielet. Itselläni ainakin on warwickissa sellainen talla, että kielien pitää kaventua siellä päässä. No, varmaan oot jo vaihtanut ennenkin kielet bassoosi. :)

Mulla menee kieliä sen verran harvoin, että kyllä mä ostan aina parasta mitä rahalla saa. Jos järjellä ajattelee...miksi ostaa huonoja kieliä?
täältä näen kaiken (eikä kukaan näe minua)
N_Bates
26.09.2004 10:38:09

Ehkei ne punaiset oo parhaita, mutta koska ne on niin halpoja, käytän pelkästään niitä. Tuppaa noita kieliä katkeileen kuitenkin aika usein.Niillä voi soittaa ihan hyvin.

Muista en osaa sanoo mitään.

Ei oo koskaan käyny mielessä että ehkä ne katkeilee just siks ku ne on paskoja halpiswarwickkeja?
Stein und Brötchen!
Wil-J
26.09.2004 10:43:32
Ei oo koskaan käyny mielessä että ehkä ne katkeilee just siks ku ne on paskoja halpiswarwickkeja?

Tätä mäkin ajattelin painottaa :P
hollstro
26.09.2004 11:12:29

Tällä hetkellä mulla on kahdessa bassossa nuo punaiset Warwickit. Ostin kun ei liikkeessä (Espoon Musiikki) sillä hetkellä muita ollut. Ihan hyvin ne pelittää.

Huonoa: kielet on kyllä selkeästi huitaisemalla punotut ja karkeat verrattuna esim. mun lempisetteihin Ernie Ballin Slinkyihin tai Roto Soundin Swing Basseihin. Lisäksi läpi basson rungon menevässä tallassa 34" skaalalla nuo kielet ovat liian lyhyet.

Hyvää: Sointi noissa punaisissa Warwickeissa on ihan kelvollinen ja esim. sustaini ja kielien välinen balanssi on kunnossa. Kieliä en katko muutenkaan. Tahti on vähemmän kuin kerran 10 vuodessa, eikä nämäkään ole katkeilleet. Ja onhan ne älyttömän halvat verrattuna muihin.
Wil-J
26.09.2004 11:25:27
Tuli mieleeni että onpa outoa tämä kielten vaihto intoilu. Kerran kuussa porukka pistää uudet kielet ym. Mulla ollu D'Addarion paksuin setti kiinni kesäkuusta lähtien ja vielä soi melkein kuin uutena. Ei kielet lähellekkään kuolleet. Miksi siis ihmiset vaihtavat kieliä niin tiuhaan? Rahaahan siinä hukkaan menee.
Teijo K.
26.09.2004 11:32:28

Kannattaa tarkistaa, tarvitsetko ns. pyramid-kielet. Itselläni ainakin on warwickissa sellainen talla, että kielien pitää kaventua siellä päässä. No, varmaan oot jo vaihtanut ennenkin kielet bassoosi. :)

Mulla menee kieliä sen verran harvoin, että kyllä mä ostan aina parasta mitä rahalla saa. Jos järjellä ajattelee...miksi ostaa huonoja kieliä?

Kaikenlaisia kieliä olen kokeillut, mutta valmistajien välille en ole eroa löytänyt. Siispä halvimpia ostan mie. Nuo flatsit on olleet kiinni useamman vuoden, hyvin toimii.
rattledad
26.09.2004 11:41:44

Kannattaa tarkistaa, tarvitsetko ns. pyramid-kielet. Itselläni ainakin on warwickissa sellainen talla, että kielien pitää kaventua siellä päässä.

Eikös pyramid ole kielimerkki?
"Sometimes you're the windshield, sometimes you're the bug."
Wil-J
26.09.2004 11:43:01
Eikös pyramid ole kielimerkki?

on.
hemmo
26.09.2004 11:50:19

Tuli mieleeni että onpa outoa tämä kielten vaihto intoilu. Kerran kuussa porukka pistää uudet kielet ym. Mulla ollu D'Addarion paksuin setti kiinni kesäkuusta lähtien ja vielä soi melkein kuin uutena. Ei kielet lähellekkään kuolleet. Miksi siis ihmiset vaihtavat kieliä niin tiuhaan? Rahaahan siinä hukkaan menee.

Niin justiisa. Mie en vaihda kieliä enää ollenkaan sbassoihini, mutta saatan kyllä hakea sitä optimaalista settiä jonkin aikaa eli vaihtaa toisiin jos ei miellytä.

Juu, enkä osta uusia kieliä enää lain. Ystäväni tykkää vain uusien tuoreiden kielien narinasta ja vaihtaa noin 3 kk:n välein ja antaa setit sitten mulle, hih.
Hani!
Wil-J
26.09.2004 11:53:16
Niin justiisa. Mie en vaihda kieliä enää ollenkaan sbassoihini, mutta saatan kyllä hakea sitä optimaalista settiä jonkin aikaa eli vaihtaa toisiin jos ei miellytä.

Juu, enkä osta uusia kieliä enää lain. Ystäväni tykkää vain uusien tuoreiden kielien narinasta ja vaihtaa noin 3 kk:n välein ja antaa setit sitten mulle, hih.

No sä olet ehkä sieltä toisesta ääripäästä ;) Mutta mä vaihdan kielet n. 2-3 kertaa vuodessa ja hyvin toimivat.
Ulle
26.09.2004 12:14:27

Halpiswarwickkeja aloin ostaa vasta katkottuani GHS bassboomerit, EBS setin ja Daddariota. Tulin siihen tulokseen, että mielummin ostan halpiswarwickkeja, kun tuntuu kielet katkeilevan, vaikka hintaa olis neljä kertaa enemmän.
N_Bates
26.09.2004 12:25:42

Halpiswarwickkeja aloin ostaa vasta katkottuani GHS bassboomerit, EBS setin ja Daddariota. Tulin siihen tulokseen, että mielummin ostan halpiswarwickkeja, kun tuntuu kielet katkeilevan, vaikka hintaa olis neljä kertaa enemmän.

kannattais ehkä käyttää bassoa huollossa. Ei ole mitenkään normaalia katkoa kieliä kokoajan. Tai sitten sun soittotekniikka on ihan perseellään.

Itse ostin joskus thomannilta joku neljä settiä noita warwickkeja. Muistaakseni kahdessa setissä oli jo valmiiksi kuolleita kieliä, ja muutenkin katkeilivat aika tiuhaan. Soundi oli myös ihan kauhea. Sellasta metallikolinaa vaan. Soittotuntuma puolestaan oli helvetin karhea, eikä ollenkaan sellainen mukava kuten noissa muissa kielissä. Vitutti myös se kun niissä kielissä ei ole mitään kangasta siellä päässä eikä punostakaan kovin pitkälle, joten viritystappiin joutuu vääntämään paljaaltaan sen harvan punoksen. Siitä sitten kun katkesi se ohut punoslanka niin eipä pysynyt enää tapissa kiinni.

Vahingosta viisastuin, enkä siis enää noihin kieliin koske. Ghs:t tuntuu kestävän paljon paremmin, eikä ne nyt niin kauheasti kalliimpia saksassa ole.
Stein und Brötchen!
Ulle
26.09.2004 12:43:51

kannattais ehkä käyttää bassoa huollossa. Ei ole mitenkään normaalia katkoa kieliä kokoajan. Tai sitten sun soittotekniikka on ihan perseellään.

Itse ostin joskus thomannilta joku neljä settiä noita warwickkeja. Muistaakseni kahdessa setissä oli jo valmiiksi kuolleita kieliä, ja muutenkin katkeilivat aika tiuhaan. Soundi oli myös ihan kauhea. Sellasta metallikolinaa vaan. Soittotuntuma puolestaan oli helvetin karhea, eikä ollenkaan sellainen mukava kuten noissa muissa kielissä. Vitutti myös se kun niissä kielissä ei ole mitään kangasta siellä päässä eikä punostakaan kovin pitkälle, joten viritystappiin joutuu vääntämään paljaaltaan sen harvan punoksen. Siitä sitten kun katkesi se ohut punoslanka niin eipä pysynyt enää tapissa kiinni.

Vahingosta viisastuin, enkä siis enää noihin kieliin koske. Ghs:t tuntuu kestävän paljon paremmin, eikä ne nyt niin kauheasti kalliimpia saksassa ole.

Tallan juuresta on kaikki kielet menny katki. Aikanaan pohdin tota kielten katkeilua enemmänkin. Tutkin tallaa, että josko siinä olis jotain häikkää, mutta en ainakaan löytänyt siitä mitään, joka saattaisi katkoa kielet.

Soittotekniikkani perustuu kovaan röytämiseen tallamikin päältä, joten se kyllä rasittaa kieliä enemmän.

Mulla taas on positiivisä kokemuksia noista redlabeleista; hintaansa nähden mun mielestä ihan hyviä. En kiellä, etteikö kalliimmat olis huomattavasti parempia, mutta nyt mulle ainakin riittää noi halpikset.

Nyt on halpiswarwikit kestäny jonkun 3kk ja hyvin toimii edelleen.
Lou
26.09.2004 13:32:01
Niin kummallista kun se onkin mulla on ollut nyt varmaan puolisen vuotta red labelit ja ollu kyllä mun makuun täysin. Tietenkin pidän enemmän mm. edellisistä DRistä (ne oli huiput) mutta ne myös maksaa enemmän. Tässä välissä koitin vaihtaa GHSiin jotka oli kyllä huonoimmat kielet mitä olen kokeillut. Vaihdon warwickit takaisin. Kai ne kohta täytyy vaihtaa.

Mutta ollu kyllä hyvät ja niistä tulee just sellasta "paskasta" säröö mun soundiin mistä tykkään. Pidän kyllä kieliä niin alhaallakin että tulee tahallista "fret buzz"ia mutta tykkään siittä.
www.jermaine-rocks.com
NYdoll
26.09.2004 22:01:48

Mulla on ollu tossa mun Tokaissa Fenderin Flatwoundit jostain kesäkuusta asti. pelittää mainiosti enkä ole uusia hankkimassa pitkiin aikoihin. Ibanezissa on ollu samat kielet siitä asti, kun ostin sen. En uskalla ees arvata et mitkä ne on. Hyvin ovat toimineet jo lähes pari vuotta. Ekassa bassossa mulla oli samat kielet kuus vuotta ja sit myin koko vehkeen pois.
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
L.Ruoska
26.09.2004 23:03:01

Ne halvimmat (red muistaakseni vai oliko black, n. 20e per setti) on aika syvältä. Tuntui kun soittais piikkilangoilla, huonoimmat kielet ever mutta eipä maksaneet paljon. Tosin hyvä juttu että on kieliä joka hintaluokkaan, ettei setti ole aina sitä 45e jos on pakko vaan saada kielet halvalla.
Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =)
KMT
26.09.2004 23:03:51

Minä tungen vaan red labeleita pelkästään
1) Halapoja
2) Setissä o B=135, mikä on aika harvinaista.
Ainakin tuntuu kestävän, on ollu jo pari vuotta samat kielet.
Pitäis olla mumojen ohjelmatoimisto jolla sitte tämmöset kämmit saatais minimoitua. Nii ja siis kännit maksimoitua... -Sam Other
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)