Aihe: Flanger
1
jaco
17.09.2004 13:15:49

Moi!

Onkokellään kokemuksia flangereista bassolle,
en välttämättä tarvitse muita efektejä,
ehdotuksia mikä olisi hyvä?
Ja onko paljon eroja kitara/basso vermeiden välillä?

kiitos jo etukäteen
Varaani
17.09.2004 13:19:56
Jep.
Itse kun soittelin räväkkäässä rokkitriossa, niin tuli sitä flangeria tungettua välillä väliin. Mielestäni toimi ihan mainiosti, kun oli ihmisiksi asetusten kanssa. Kivaa sävyä sai taustalle. (muidenkin kuin minun mielestä)
Mielestäni soi paljon paremmin kun soitti muuta kun ihan alimpia säveliä.
Vehje oli siis Bossin BF-2 pedaali. Varsinaisista bassoflangereista ei ole kokemusta. Alapääystävällisempiä varmasti ovat.
Kieppi
18.09.2004 13:01:41
EBS:n Unichoruksessa on muistaakseni flanger yhtenä vaihtoehtona (choruksen ja pitch modulationin(?)) lisäksi.

Itse käytän sitä aina chorusasennolla, joten tuon flangerin toimivuudesta tai soundin hyvyydestä en osaa sanoa mitään.

Itse pedaalia voin kyllä suositella, chorus ainakin on parhaita kuulemiani.

Kiep
pi
Jeesus pelasti minut metallimusiikille ;)
Järjestysmies
21.09.2004 13:42:28
Itelläni oli eh:n bassballs ja se oli ihan toimiva vehje. Myin kyllä pois rahapulassa...
Thain
22.09.2004 13:40:02
Jep.
Itse kun soittelin räväkkäässä rokkitriossa, niin tuli sitä flangeria tungettua välillä väliin. Mielestäni toimi ihan mainiosti, kun oli ihmisiksi asetusten kanssa. Kivaa sävyä sai taustalle. (muidenkin kuin minun mielestä)
Mielestäni soi paljon paremmin kun soitti muuta kun ihan alimpia säveliä.
Vehje oli siis Bossin BF-2 pedaali. Varsinaisista bassoflangereista ei ole kokemusta. Alapääystävällisempiä varmasti ovat.

Joku vuosi sitten testasin BF-2:ta ja Bossin bassoflangeria. Oleellisin ero oli siinä, että tossa bassoflangerissa efekti alkaa vaikuttamaan vasta ylemmillä sävelillä. Molemmat varmasti hyviä, jos flangeria bassolle hakee. Särön kanssa saa mielenkiintoisia soundeja.
Don't break the groove.
helperi
23.09.2004 11:00:34
Itselläni EH:n Electric Mistress Flangeri ja omaan makuuni se sopii mallikkaasti. Syö hieman alapäätä, mutta tuo rutkasti sävyä ja vaihtelua soundiin.

EBS:n multicompin kanssa toimii vielä paremmin...
Kannattaa testailla itse. Makuja niin monia.
On päiviä jolloin...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)