Aihe: Bassoetusista
1 2
Niskamies
12.09.2004 20:30:02
Eli tässä olen bassoa teettämässä ja ajattelin että voiko pistää etusen sävyndääsöillä, vaikkapa Aguilarin OBP-3:n, ja pistää kytkimen jolla etunen ohitetaan, niin että samat potikat toimivat passiivibasson potikoina? Eli potikoiksi on tulossa volume, mikkikytkin sekä tone. Eli voiko samoja potikoita käyttää sekä etusen potikoina että "tavallisina" potikoina?
Meitsi on meshissä.
Wil-J
12.09.2004 20:33:11
Eikun pistä 9 potikkaa ja 5 vipua siihen kylkeen tyyliin Conklin niin jo on miehekäs jazzari siinä :)
mr.bungle
12.09.2004 21:08:54

Eli tässä olen bassoa teettämässä ja ajattelin että voiko pistää etusen sävyndääsöillä, vaikkapa Aguilarin OBP-3:n, ja pistää kytkimen jolla etunen ohitetaan, niin että samat potikat toimivat passiivibasson potikoina? Eli potikoiksi on tulossa volume, mikkikytkin sekä tone. Eli voiko samoja potikoita käyttää sekä etusen potikoina että "tavallisina" potikoina?

Osta etunen jossa tuollainen ominaisuus on valmiina. Esim. Sadowsky tahi J.Retro.

Retrosta tosin oon kuullut että mokoma sihisee.
ja tämä on siis totuus
Keny
12.09.2004 21:11:40
Osta etunen jossa tuollainen ominaisuus on valmiina. Esim. Sadowsky tahi J.Retro.

Ei pidä paikkaansa,mulla on toi J-retro ja erinomainen on.

Tosin myynnissä nyt kun ei oo sbassoo mihin laittaa.

OBP-1 on parempi ku kolmonen.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Niskamies
12.09.2004 21:11:41

Sadowskia ei taida saada kolmialuisena? Ja saako Aguilarin OBP-3:sta tolla optiolla?
Meitsi on meshissä.
Keny
12.09.2004 21:20:59
Niin tää mun j-retron on viellä deluxe malii eli kun kytkee passiivi asentoon niin säilyy tone.John East teki sen mulle vartavasten.
M.Hanski
13.09.2004 09:05:54 (muokattu 13.09.2004 09:06:11)
Ja saako Aguilarin OBP-3:sta tolla optiolla?

Saa, kun tekee sellaisen. Aguilarin webisivuilta löytyy läjä kytkentäkaavioita OBP-3:lle.

Jos ei huvita itse alkaa turaamaan, www.bestbassgear.com -niminen webikauppa myy valmiiksi piuhoitettuja OBP-3-etusia, ja aktiivi/passiivi-kytkimen saa pieneen lisähintaan.
Se pittee tietee!
onde
17.09.2004 00:49:25

No ei tietenkään voi jos sulla on yhtään järkee päässä!
But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever
onde
17.09.2004 00:53:16
Soundi menee liikaa ns. mureeks!
onde
17.09.2004 00:55:44 (muokattu 17.09.2004 01:07:59)
Piti muokata tota edellistä lausuntoo mutta tuntuu että moka tuli, mutta oon seurannut Niskiksen touhuja ja mielenkiinnolla odotan mikä ton lippalakin seuraava veto on! Tuntuu mies olevan aika tuuliviiri noitten hankitojensa kans?
Basismi
17.09.2004 11:27:38 (muokattu 17.09.2004 11:29:02)
Soundi menee liikaa ns. mureeks!

Jos sulla olis pään aukomisen lisäksi aikaa ja/tai kiinnostusta tsekata vaikkapa Aguilarin johdotuskaaviot, niin pystyisit neuvomaan että samojapa volapotikoita siinä käytetään niin aktiivi- kuin passiivimoodissa. Tonen joudut itse lisäämään jos sen haluat.

Joten vittuile vähemmän ja ole hiljaa jos ei ole sanomista, okei?

http://www.aguilaramp.com/html/supp … t/downloads/diagrams/obp3wiring.pdf
It's hard to be humble when you're so fucking big!
onde
17.09.2004 21:38:54 (muokattu 18.09.2004 00:41:24)
Jos sulla olis pään aukomisen lisäksi aikaa ja/tai kiinnostusta tsekata vaikkapa Aguilarin johdotuskaaviot, niin pystyisit neuvomaan että samojapa volapotikoita siinä käytetään niin aktiivi- kuin passiivimoodissa. Tonen joudut itse lisäämään jos sen haluat.

Joten vittuile vähemmän ja ole hiljaa jos ei ole sanomista, okei?

http://www.aguilaramp.com/html/supp … t/downloads/diagrams/obp3wiring.pdf

Sori ny vaan jos toi mun kirjotus sai sulla meneen herneen nenään ei ollut tarkotus!
Kysehän on vaan bassoista!
Kävin katomassa noita sivuja mitä neuvoit,
mutta nehän on pelkkiä kytkentä kaavoja?
Kaikkihan tommosia johdotuksia osaa lukee, mutta onks sulla semmosia sivuja tarjota missä aukee ton OBP-3:n sielu elämä! Mitä piirejä siinä käytetään?Onks sulla esittää jotain lohkokaaviota tai diagrammia tosta OBP:stä?
Kerro mulle noi tiedot niin aletaan puhuun syvällisemmin ton OBP-3:n sieluelämästä?
Keny
18.09.2004 09:37:31
Tuota mä en oo ainakaa törmänny sellaseen etuseen missä sävynsäädöt toimis passiivimuodossa.

Toi J-retro mikä mulla on niin siinäkin hävii sävyn säädöt kun sen iskee passiiviasentoon ja saman tekee miller-etunen.J-retrossa tosin jää sellanen tone potikka käyttöön passiiviasennossa.

Nyt en vaan tajuu et miks hankkii etusen jos sitä ei aktiivina käytä.Mulla se passivikytkin on vaan sen takii et jos esim patteri kyykkää tai jotain muuta häikkää tulee siihen.
Basismi
20.09.2004 11:10:41
Sori ny vaan jos toi mun kirjotus sai sulla meneen herneen nenään ei ollut tarkotus!

Ei mennyt herne nenään, tuo niskikselle joka asiasta vittuilu ei vain ole kovin hyvää käytöstä. Vähän käytöstapoja, pliis.

Kaikkihan tommosia johdotuksia osaa lukee, mutta onks sulla semmosia sivuja tarjota missä aukee ton OBP-3:n sielu elämä! Mitä piirejä siinä käytetään?Onks sulla esittää jotain lohkokaaviota tai diagrammia tosta OBP:stä?
Kerro mulle noi tiedot niin aletaan puhuun syvällisemmin ton OBP-3:n sieluelämästä?

Tuskin ne levittelee kytkiksiään ja sitäpaitsi luulen että kyseessä on kohtalaisen standardi toteutus. Se ei kylläkään liity mitenkään nyt puheena olevaan aiheeseen.
It's hard to be humble when you're so fucking big!
Niskamies
20.09.2004 14:38:16
Perhana, äkkäsinpä tässä että omassa Yamahassa on tollainen kytkentä. Eli aktiivi 3-alueinen eq jonka saa vivulla muutettua perinteiseksi toneksi. Enää vaan pitäisi saada selville miten tollasen kytkennän saa tehtyä.
Meitsi on meshissä.
Niskamies
20.09.2004 14:46:28
Bestbassgearin sivuilla on noita valmiita kytkentöjä tolle Aguilarille, mutta tekeekö ne sellasen kun mä haluan vai onko suomessa joku kehen voisin kääntyä? Haluisin siis stacked volume ja blend potikat, stacked basso ja treble potikat, mid potikan, kytkimen jolla etusen voi ohittaa ja tone potikan. Ja sitten volumipotikkaan nostopotikalla keskialueen taajuden valinnan.
Meitsi on meshissä.
N_Bates
20.09.2004 15:42:19

Bestbassgearin sivuilla on noita valmiita kytkentöjä tolle Aguilarille, mutta tekeekö ne sellasen kun mä haluan vai onko suomessa joku kehen voisin kääntyä? Haluisin siis stacked volume ja blend potikat, stacked basso ja treble potikat, mid potikan, kytkimen jolla etusen voi ohittaa ja tone potikan. Ja sitten volumipotikkaan nostopotikalla keskialueen taajuden valinnan.

kuulostaa helvetilliseltä.. "väännänpä tuosta vielä vähän.. ja sitten tuosta pikkusen.. ehkä vielä vähän tuota ylös ja tuota alas.. ja tuosta... ja tuosta... PERKELE, mihin ne soundit katos?!?!?"

hoho.
Stein und Brötchen!
Snowblind
20.09.2004 15:56:07

Haluisin baason jossa ei ole nappeja lain. Ovat vain tiellä kun kunnolla fiilistellään.
"You can take the man out of the 80's, but you can't take the 80's out of the man."
Niskamies
20.09.2004 15:57:27
kuulostaa helvetilliseltä.. "väännänpä tuosta vielä vähän.. ja sitten tuosta pikkusen.. ehkä vielä vähän tuota ylös ja tuota alas.. ja tuosta... ja tuosta... PERKELE, mihin ne soundit katos?!?!?"

hoho.

Sitävarten haluankin sen pasiivikytkimen, että saa tarvittaessa pelkän volumen, blendin ja tonen.
Meitsi on meshissä.
mr.bungle
20.09.2004 16:24:50 (muokattu 20.09.2004 16:25:18)

Sitävarten haluankin sen pasiivikytkimen, että saa tarvittaessa pelkän volumen, blendin ja tonen.

Munsta aktiivielektroniikan etu on siinä, että bassosta matkaan lähtevä signaali ei ole niin häiriöherkkä ja yläpäät ei häviä impedanssi- ym. ongelmien vuoksi.

Oletko harkinnut perus Aguilar OBP1:stä (vai mikä olikaan mallinimeltään) ja vaikka midiohjattavaa parametrista eq:ta räkkiin, johon voisit säätää pari presettiä eri soittotyyleille. Turha sinne bassoon on kaikkea elektroniikkaa väkisin tunkea sisään.
ja tämä on siis totuus
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)