PasiB 31.10.2004 18:59:01 | |
---|
Morjens. Koputtelin tuossa kasaan Jasson (kts. oma kuva) ja mikit hiukan mietityttää. Onko normaalia, että kaulamikki on selvästi tehokkaampi kuin tallamikki? Hurina jota esiintyy kun vain toinen mikeistä on valittuna lienee kai asiaankuuluvaa? Mikit on merkiltään Tesla VR-B I (never heard before). Linkki valmistajan sivulle: http://www.teslatek.com/indexmain.htmKytkennät pitäisi olla oikein ja maadoitukset on tehty välttäen maalenkkejä. V***uako tässä enempää selittelemään. |
sirdickyj 31.10.2004 22:32:38 | |
---|
Mulla on jazzmikitys toisessa bassossa ja kyllä se kaulamikki siinä on stydimpi, se tallamikki sitten vaan ikäänkuin selkeyttää sitä soundia. Yksistään käytettynä se kaulamikkikin toimii, tallamikki taas ei missään tapauksessa. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Niskamies 31.10.2004 22:33:16 | |
---|
Mulla on jazzmikitys toisessa bassossa ja kyllä se kaulamikki siinä on stydimpi, se tallamikki sitten vaan ikäänkuin selkeyttää sitä soundia. Yksistään käytettynä se kaulamikkikin toimii, tallamikki taas ei missään tapauksessa. Mulla taas on aikalailla yhtä kuumat. Soittelen aika paljon niin että pelkästään tallamikki on päällä. Murisee kivasti. Meitsi on meshissä. |
mr.bungle 31.10.2004 22:36:15 | |
---|
Morjens. Koputtelin tuossa kasaan Jasson (kts. oma kuva) ja mikit hiukan mietityttää. Onko normaalia, että kaulamikki on selvästi tehokkaampi kuin tallamikki? Hurina jota esiintyy kun vain toinen mikeistä on valittuna lienee kai asiaankuuluvaa? Mikit on merkiltään Tesla VR-B I (never heard before). Linkki valmistajan sivulle: http://www.teslatek.com/indexmain.htm Kytkennät pitäisi olla oikein ja maadoitukset on tehty välttäen maalenkkejä. Ei se välttämättä ole tehokkaampi. Kielet vaan väpättää enemmän kaulamikin kohdalla. Ongelma korjaantunee laskemalla kaulamikkiä ja nostamalla tallamikkiä. ja tämä on siis totuus |
pardy 31.10.2004 22:37:13 | |
---|
Morjens. Koputtelin tuossa kasaan Jasson (kts. oma kuva) ja mikit hiukan mietityttää. Onko normaalia, että kaulamikki on selvästi tehokkaampi kuin tallamikki? Hurina jota esiintyy kun vain toinen mikeistä on valittuna lienee kai asiaankuuluvaa? Mikit on merkiltään Tesla VR-B I (never heard before). Linkki valmistajan sivulle: http://www.teslatek.com/indexmain.htm Kytkennät pitäisi olla oikein ja maadoitukset on tehty välttäen maalenkkejä. Ehkä kyseessä on mikeille tyypillinen ominaisuus eikä vika? Vox citharae non altarum vocum pulchra est. |
poppamies 31.10.2004 22:42:34 (muokattu 31.10.2004 22:46:52) | |
---|
Mulla taas on aikalailla yhtä kuumat. Soittelen aika paljon niin että pelkästään tallamikki on päällä. Murisee kivasti. No oikeastaan ne ei ole yhtä kuumat vaan tallamikki on tarkoituksella tehty kuumemmaksi, mutta kyllä mulla kanss on ihan sama juttu. Yhtä tehokkaasti toimivat. Voin soittaa vaikka vain toisella ja homma toimii. Tallamikki murisee, mutta siinäkin on yksikseen aivan riittävästi botnea. Taitaa vain olla huonot mikit sulla. Vaihdoin joku aika sitten Seumour Duncanin SBJ-1, vintage mikkeihin ja voin kyllä lämpimästi suositella. Maksoivat Musamaailmassa 70,90 / kpl. "G-strings are for strippers" |
PasiB 01.11.2004 09:54:11 | |
---|
Taitaa vain olla huonot mikit sulla. No joo, eipä nuo olleet kyllä kalliitkaan. Hyvää ja halpaa kun ei tahdo olla olemassa. Tosin koko bassoon ei ole mennyt kuin reilu 250 euroa ja sen hinnan väärti siitä kyllä tuli. V***uako tässä enempää selittelemään. |
Rämppy 01.11.2004 11:56:58 | |
---|
Wanhoissa Fender Jazzbassoissa kaulamikillä on taipumusta dominoida. Wanha lääke balanssin saamiseksi on laskea kaulamikkiä ja nostaa tallamikkiä. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
chief 02.11.2004 15:15:50 | |
---|
Hiukan offtopic mutta en viitsinyt aloittaa uutta ketjua. Minulla kun on ihan kohtuullinen custom Precision-tyyppinen basso, niin oon miettinyt josko siihen lisäisi jazz-mikin tallaan. Olisiko ko. operaatiosta mitään haittaa? Eli vaikuttaako se mitenkään sen p-mikin soundiin jos siihen kytkee rinnalle j-mikin? Jos joku on teettänyt operaation jossain tai kenties tehnyt itse tuollaista niin kokemuksia kaivataan. Itse ajattelin teettää sen jossain, koska mulla ei ole työkaluja eikä ammattitaitoa tuollaiseen. Häh? |
absqua 02.11.2004 17:45:15 (muokattu 02.11.2004 17:46:56) | |
---|
Hiukan offtopic mutta en viitsinyt aloittaa uutta ketjua. Minulla kun on ihan kohtuullinen custom Precision-tyyppinen basso, niin oon miettinyt josko siihen lisäisi jazz-mikin tallaan. Olisiko ko. operaatiosta mitään haittaa? Eli vaikuttaako se mitenkään sen p-mikin soundiin jos siihen kytkee rinnalle j-mikin? Ei vaikuta, ainakaan kovin oleellisesti. Ja saahan sen potikalla/kytkimellä pois kuvioista. Jos joku on teettänyt operaation jossain tai kenties tehnyt itse tuollaista niin kokemuksia kaivataan. Itse ajattelin teettää sen jossain, koska mulla ei ole työkaluja eikä ammattitaitoa tuollaiseen. En ole teettänyt tuollaisia missään, enkä tehnyt itse, mutta kaikenlaiset muut isommat soitinremppani yms. hommat olen teettänyt soitinrakentaja Juha Lottosella (paja löytyy Custom Soundsin yhteydestä Herttoniemen teollisuusalueelta). Voin lämmöllä suositella tätä erittäin ammattitaitoista, mukavaa ja todella kohtuullisesti työnsä hinnoittelevaa kaveria kaikille. (tämä ei ole maksettu mainos, vaan tyytyväisen asiakkaan oma-aloitteista hehkutusta :-) Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Heikki L. 02.11.2004 22:10:28 | |
---|
En ole teettänyt tuollaisia missään, enkä tehnyt itse, mutta kaikenlaiset muut isommat soitinremppani yms. hommat olen teettänyt soitinrakentaja Juha Lottosella (paja löytyy Custom Soundsin yhteydestä Herttoniemen teollisuusalueelta). Voin lämmöllä suositella tätä erittäin ammattitaitoista, mukavaa ja todella kohtuullisesti työnsä hinnoittelevaa kaveria kaikille. (tämä ei ole maksettu mainos, vaan tyytyväisen asiakkaan oma-aloitteista hehkutusta :-) Komppaan Absquaa 100%:sesti. Lottonen on huippu. Shack! |
poppamies 02.11.2004 22:31:33 | |
---|
..Minulla kun on ihan kohtuullinen custom Precision-tyyppinen basso, niin oon miettinyt josko siihen lisäisi jazz-mikin tallaan... No miks ei. Onhan niitä P/J sydeemillä vaikka kuinka paljon. Itse ei kannata lähteä sitä toteuttamaan jos ei oo kokemusta soitinrakentamisesta muutoin. Se tallamikin kolon jyrsiminen on tarkkaa puuhaa kun ei ole mitään pleksiä peittämässä virheitä. Kytkennöistä kyllä löytyy ohjeita netistä. m.m Fender Deluxe Precision Bass tuolta http://www.mrgearhead.net/faq/diagrams.php "G-strings are for strippers" |
sirdickyj 03.11.2004 08:50:10 | |
---|
Minulla kun on ihan kohtuullinen custom Precision-tyyppinen basso, niin oon miettinyt josko siihen lisäisi jazz-mikin tallaan. Olisiko ko. operaatiosta mitään haittaa? Eli vaikuttaako se mitenkään sen p-mikin soundiin jos siihen kytkee rinnalle j-mikin? Mulla on sillee mikitetty Presari, Eihän se sen p-mikinn soundiin sinänsä vaikuta, jos se jassomikki siihen on kytketty, mutta kun sen laittaa päälle, niin se hiukan selkeyttää sitä soundia ja napsetta tulee lisää sitä haluaviklle. Miinuksena se sitten kyllä on kaikki siitä "huminasta" pois, siksipä en sitä juurikaan päällä pidä. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |