jonen 23.11.2004 20:21:36 | |
---|
Olen ostamassa kyseistä bassoa ja haluaisin kuulla vähän mielipiteitä ruusupuu vai vaahtera? - Ville |
hollstro 23.11.2004 20:34:15 | |
---|
Olen ostamassa kyseistä bassoa ja haluaisin kuulla vähän mielipiteitä ruusupuu vai vaahtera? - Ville Ruususpuussa on lämpimämpi saundi ja enemmän botnea. Vaahterassa enempi yläpäätä, sustainia ja atakkia. Molemmat on hyviä. Vaahterakaulan heikoin puoli on nauharemppa. On vaikeampi toteuttaa siististi, mutta jos ei tuo haittaa niin sitten se on makuasia kumman ottaa. |
N_Bates 23.11.2004 21:38:08 | |
---|
Melkein uskaltaisin väittää että ulkonäkö on suurin ero. Tai noh, tuntuuhan se myös vähän erilaiselta, varsinkin jos on lakattu vaahteralauta. En tiedä onko musarissa lakkaa. Kaulassa ei ainakaan ole, mutta otelaudasta en tiedä. On siinä soundissakin toki eroa, mutta aika marginaalinen se ero on, kun mukaan tulee kaiken maailman mikit ja etuvahvistimet ja vahvistimet ja muut. Itse ottaisin varmaankin ruusupuulaudalla. dumdidum dum dum |
Tana 23.11.2004 21:55:08 | |
---|
Ruusupuu on jotenki jämäkämmän näkönen. Bookayasha! |
N_Bates 23.11.2004 22:07:14 | |
---|
Kiitos vaan.. alkoi muuten tekemään mieli viiskielistä musaria.. vipatkaas joku pari tonnia! dumdidum dum dum |
Niskamies 23.11.2004 22:18:50 | |
---|
Melkein uskaltaisin väittää että ulkonäkö on suurin ero. Uskallan olla eri mieltä. Useat soitinrakentajat sanovat että otelautapuulla on jopa enemmän merkitystä saundiin kuin runkopuilla. Ja kyllä se 5-kielisen Musarin GAS menee ohi kun sellaista pääset soittamaan;) Meitsi on meshissä. |
jonen 23.11.2004 22:23:44 | |
---|
Kiitoksia vastauksista. Ruusupuuhan se sitten taitaapi olla. - Ville |
mr.bungle 23.11.2004 22:25:41 | |
---|
Ja kyllä se 5-kielisen Musarin GAS menee ohi kun sellaista pääset soittamaan;) Miksipä näin? ja tämä on siis totuus |
biibob 23.11.2004 22:34:21 | |
---|
Kiitoksia vastauksista. Ruusupuuhan se sitten taitaapi olla. - Ville Älä luo päätöstä pelkästään sen mukaan, mitä muut täällä foorumilla sanovat ( en tarkoita etteikö vastaajat olisi oikeassa). Meinaan vaan, että mene kauppaan testaamaan ja tee päätöksesi testin jälkeen. Jos joku olisi nimettävä jumalan jälkeen niin se on Jimmy Page. |
N_Bates 23.11.2004 22:59:24 | |
---|
Ja kyllä se 5-kielisen Musarin GAS menee ohi kun sellaista pääset soittamaan;) Tota sä nyt et usko itekkään! =) Mut joo, eipä oo rahaa eikä aikomustakaan ostaa toista kallista bassoa. Ja voi kyllä olla että viiskielisen kaula ei sovi räpylään. Vois oikeastaan vetästä ton sterlingin BEAD-vireeseen niin sais viiskielisen soundin ja nelikielisen soitettavuuden.. Ja noista puulajeista vielä. Voihan se otelautapuu kuulua enemmän kuin runkopuu, mutta ei se vielä ole paljon se. Sillä soundilla kun on niin monta osatekijää lähtien kielistä asti. Kyllä sen otelautapuun eron kuulee akustisesti ainakin. Olen joskus kaupassa renkannut kahta vierekkäistä musaria eri otelaudoilla ja kuulihan sen eron, mutta yhtälailla osa erosta on voinut johtua kielten paskaisuudesta ja vaikka runkopuusta. Se ero on kuitenkin niin mitätön että ei sillä mitään isoa merkitystä ole. Musarilta se kuulostaa kuitenkin. Vielä kun ottaa huomioon sen seikan, että se pelkkä puulaji ei vielä kerro juuri mitään sen kyseisen puupalikan ominaisuuksista. Noilla puulajeilla on oikeasti paljon merkitystä vaan netissä speksejä kuolatessa. dumdidum dum dum |
jonen 23.11.2004 23:40:08 | |
---|
Älä luo päätöstä pelkästään sen mukaan, mitä muut täällä foorumilla sanovat ( en tarkoita etteikö vastaajat olisi oikeassa). Meinaan vaan, että mene kauppaan testaamaan ja tee päätöksesi testin jälkeen. Olen itseasiassa testannut kyseistä instrumenttia ruusupuu otelaudalla ja se kuulosti todella vakuuttavalta! |
Keny 24.11.2004 08:14:23 | |
---|
Mulla oli 5 kielinen singray ruusupuu laudalla ja ihan toimiva peli.Useemman vuoden sillä soittelin.Nykyään suosin vaahteraa ainakin fenkuissa mitä mulla on. Yhdessä musarissa mulla on pao-ferro mikä on yks ruusupuulajike myös mutta kovempi kun normaali ruusupuu.Hyvä myös se. Nykyään vaan tuntu et se mun soundi on vaahterassa ja eebenissä,juuri sen atakin ja kirkkauden takia. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
sirdickyj 24.11.2004 09:18:47 | |
---|
Nykyään suosin vaahteraa ainakin fenkuissa Katsokaas kaikki, tässä on nyt sitä maailmanmiehen meininkiä! No, mäkin suosin kyllä nykyään punaista tossa Ferrarissa ja sitten noissa Bossin puvuissa oon alkanu suosia semmosta harmahatavaa sekoitetta, pois niinku siitä mustasta ja sitte... WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Karlsson 24.11.2004 09:21:04 (muokattu 24.11.2004 09:23:23) | |
---|
Katsokaas kaikki, tässä on nyt sitä maailmanmiehen meininkiä! No, mäkin suosin kyllä nykyään punaista tossa Ferrarissa ja sitten noissa Bossin puvuissa oon alkanu suosia semmosta harmahatavaa sekoitetta, pois niinku siitä mustasta ja sitte... No hei, kateelliset uikuttaa. Kyllä jos on kartanon herra, niin saa vähän valkkaillakin niitä fenkkunsa kauloja eikä tyytyä solidaarisuudentunnosta siihen prolemalliin ku halfalla sai. Niin, Keny asuu oikeasti kartanossa. Ettäs tiedätte. edit: ja on muuten ruotsinkielinenkin vielä! "Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT |
Teijo K. 24.11.2004 09:24:35 | |
---|
No hei, kateelliset uikuttaa. Joo, enpä olisi sirdickyjstä uskonut. Kyllä niitä soittimia ihan oikeasti on siellä niin paljon, että voi puhua suosimisesta. Pois katkeruus nyt kuule. Ellei sitten hänellä oikeasti ole niitä Ferrareita jne. Että onko? Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.
Operaatio Live : Jyväskylä |
Keny 24.11.2004 09:26:39 | |
---|
Katsokaas kaikki, tässä on nyt sitä maailmanmiehen meininkiä! No, mäkin suosin kyllä nykyään punaista tossa Ferrarissa ja sitten noissa Bossin puvuissa oon alkanu suosia semmosta harmahatavaa sekoitetta, pois niinku siitä mustasta ja sitte... No mikäs vittu sua vaivaa....sanoin vaan mielipiteeni puulaaduista kun kysyttiin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
sirdickyj 24.11.2004 09:56:56 | |
---|
No mikäs vittu sua vaivaa....sanoin vaan mielipiteeni puulaaduista kun kysyttiin. No eipäs hermostuta! Enhän mie nyt oikeesti, mutta mun mielestä osa tämmösten keskustelupalstojen viehätystä on, että voi vittuilla (hyväntahtoisesti) jos joku erehtyy ilmaisemaan itseään jotenkin sillee, että saa näpäyttää. Jos ei asiasta, niin asian vierestä! Ja tuohon asiaan; kyllähän nyt vaahtera ja ruusupuukauloissa eroa on, vaahtera ainakin musta vähän "napsuu" kun taas se ruusupuu on semmonen tummempisdointinen. Mutta taas; ne tuuliolosuhteet, dollarin kurssi ja Senegalin veroäyri, ne ne aina kummittelee kun soundista puhutaan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
sirdickyj 24.11.2004 09:58:31 | |
---|
Ellei sitten hänellä oikeasti ole niitä Ferrareita jne. Että onko? No mul on -88 Sierra, en kai millään semmosen tilalle Ferraria huolis? Vielä just katastettu, kahet renkaat! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Karlsson 24.11.2004 10:04:08 (muokattu 24.11.2004 11:33:06) | |
---|
No eipäs hermostuta! Enhän mie nyt oikeesti, mutta mun mielestä osa tämmösten keskustelupalstojen viehätystä on, että voi vittuilla (hyväntahtoisesti) jos joku erehtyy ilmaisemaan itseään jotenkin sillee, että saa näpäyttää. Jos ei asiasta, niin asian vierestä! Eipäs leikitä tulella. Ja tuohon asiaan; kyllähän nyt vaahtera ja ruusupuukauloissa eroa on, vaahtera ainakin musta vähän "napsuu" kun taas se ruusupuu on semmonen tummempisdointinen. Mutta taas; ne tuuliolosuhteet, dollarin kurssi ja Senegalin veroäyri, ne ne aina kummittelee kun soundista puhutaan. Tiedä siitä soundista mutta omaan käteen vaahterainen kokonaisuus tuntuu huomattavasti kotoisemmalta. Ruusupuisiin pitää jotenkin totutella aina hieman. Asiaan vaikuttanee se että olen koko pienen elämän tuolla samalla (vaahteraotelaudalla varustetulla) presarinlouskulla soittanut. Soitinarsenaalista löytyy kyllä lisäksi ruusupuuta, pau ferroa, ebeniä ja huippuna palisanteriakin. Kyllä niillä kaikilla vetää, mutta yleensä ritsan laatuun ja muihin ominaisuuksiin katsomatta se vaahterainen otelauta saa minut innostumaan. Niinko. edit: jos joku sitä palisanteriotelautaa ihmettelee niin näkyy omakuvassa olevassa kontrabassossa. Ruusupuun yksi lajike kyseessä siis. "Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT |
Keny 24.11.2004 10:39:36 | |
---|
No eipäs hermostuta! Enhän mie nyt oikeesti, mutta mun mielestä osa tämmösten keskustelupalstojen viehätystä on, että voi vittuilla (hyväntahtoisesti) jos joku erehtyy ilmaisemaan itseään jotenkin sillee, että saa näpäyttää. Jos ei asiasta, niin asian vierestä! Ja tuohon asiaan; kyllähän nyt vaahtera ja ruusupuukauloissa eroa on, vaahtera ainakin musta vähän "napsuu" kun taas se ruusupuu on semmonen tummempisdointinen. Mutta taas; ne tuuliolosuhteet, dollarin kurssi ja Senegalin veroäyri, ne ne aina kummittelee kun soundista puhutaan. Joo...oli vähän äkänen aamu.Nii eli noi vaahtera otelaudalla olevat on niinku eksyny hyvällä säkällä mulle sopivasti ja oon sen kautta niihin tykästyny.Joskus 90 luvun alussa ainakin musarit vaahteralaudalla oli halvempia kun ruusupuulla olevat.Sillon piti aina olla ruusupuu mulla. Eli vaahtera vaan sopii mun soundiin paremmin ja soitto tatsiin. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |