Creep 22.11.2004 14:22:17 | |
---|
Kellään kokemusta kyseisestä bassosta? Onko mistään kotoisin? :P |
Creep 22.11.2004 14:23:46 | |
---|
|
Ze Kink 22.11.2004 14:27:01 (muokattu 22.11.2004 14:28:08) | |
---|
|
pardy 22.11.2004 14:31:30 | |
---|
Ei vaikuta kovinkaan hyvältä tollanen. Hardwood = Vaneri. E: Ainakin muistaakseni. EE: Miten ois: http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-159981.html ? Paree ja halvempi. Samaa oisin itekki just. Yleensä tuo "hardwood"-ilmaus tuppaa tarkoittamaan vaneria. Ja jos sen on ihan pakko olla muotoilultaan perinteinen, niin ota ees joku semmonen missä on runko vaikkapa agathista, sekin on jo parempi kuin tuo vaneri. Niitäkin on tuola Saksassa just samoihin hintoihin ku tuota ekaa mallia. |
Teijo K. 22.11.2004 14:42:41 | |
---|
Samaa oisin itekki just. Yleensä tuo "hardwood"-ilmaus tuppaa tarkoittamaan vaneria. Ja jos sen on ihan pakko olla muotoilultaan perinteinen, niin ota ees joku semmonen missä on runko vaikkapa agathista, sekin on jo parempi kuin tuo vaneri. Niitäkin on tuola Saksassa just samoihin hintoihin ku tuota ekaa mallia. Jännää kun se tarkoittaa ihan sanana kuitenkin lehtipuuta. En toki epäile, ei ole tullut tutustuttua. Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.
Operaatio Live : Jyväskylä |
sirdickyj 22.11.2004 15:06:55 | |
---|
Ei vaikuta kovinkaan hyvältä tollanen. Hardwood = Vaneri. Näinollen Music Man Stingrayn "body: selected hardwoods" tarkoittaa, että se on tehty tarkoin valitista vanerista, mikä onkin hyvä, jottei ihan mitä hyvänsä vaneria ole pistetty! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Vemmy 22.11.2004 15:15:05 | |
---|
Lainaan itseäni halpisbassokeskustelusta seuraavalta sivulta http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ?c=35&t=76050&o=0&co=30 Tuosta Squierista on nyt kertynyt hiukan omakohtaista kokemusta, joten eikun kertomaan: Soittotatsi minun mieleeni, johtuen pitkälti tuosta J-mallin kaulasta ja sen viimeistelystä. Sopii minun käsiini kuin hanskat, hyvät sellaiset. Hyvää työtä kaikin puolin, ei valittamista hardwaren tai muun puolesta, vireensä pitää, kaula on suora, ei mitään ihmeellisyyksiä tai mokia missään. Elektroniikka toimii niin kuin pitääkin, monipuolinen basso mikityksensä ansiosta. Tallamikki hiukan hurisee, ei kuitenkaan mitenkään häiritsevässä määrin, P-mikki käytännössä hurinaton. Suojauksetkin kunnossa, kaikki kolot maalattu sähköä johtavalla maalilla, pleksin foliosuojaus hieman puutteellinen. Potikat toimivat hyvin, ovat kunnollisia eivätkä mitään leluja. Jakki on myös jämäkkä, eikä rutise. Kaiken kaikkiaan, hyvä basso hintaisekseen. Minä tykkään. Johtuu myös paljolti siitä, että passiivibasso taas tällä hetkellä lähempänä sydäntä kuin aktiivi. Pelkällä P-mikillä vähintään Tokain passon tasoa (ja sekin on yllättävän hyvä vehjas), ja siihen lisukkeeksi jassomikki ja jassokaula (jos sattuu pitämään). Onhan se halpa, ja onhan se Squier, mutta ei se minua haittaa.Asiasta en mitään tiedä, mutta kyllä se nyt on näin. |
Jesus Muerte 22.11.2004 19:05:26 | |
---|
Näinollen Music Man Stingrayn "body: selected hardwoods" tarkoittaa, että se on tehty tarkoin valitista vanerista, mikä onkin hyvä, jottei ihan mitä hyvänsä vaneria ole pistetty! Niinno, hardwood tarkoittaa myös jalopuuta ja niinkuin Arva jo sanoikin, lehtipuuta. Ja vaikka mitä muutakin. Pirun engelsmannit, kun ne ei oo jaksanu keksiä tarpeeksi sanoja! |
Rämppy 23.11.2004 10:03:55 (muokattu 23.11.2004 10:05:09) | |
---|
Hardwood tarkoittaa mun mielestä lehtipuuta ja softwood havupuuta. Plywood on laminoitua puuta, esim. vaneria. Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy? |
Jesus Muerte 23.11.2004 11:50:15 | |
---|
Kaivoin tuolta sanakirjasta tuommosen: hardwood: kovapuu, lylypuu, lehtipuutavara, lehtipuu(aines), jalopuutavara. hardwood fibre slab: kova puukuitulevy. Ja sitte: hardwood 'hɑ:dwυd s jalopuu, lehtipuu (sekä kasvi että sen puuaines) Go figure. |
pardy 23.11.2004 14:39:37 | |
---|
Kaivoin tuolta sanakirjasta tuommosen: hardwood: kovapuu, lylypuu, lehtipuutavara, lehtipuu(aines), jalopuutavara. hardwood fibre slab: kova puukuitulevy. Ja sitte: hardwood s jalopuu, lehtipuu (sekä kasvi että sen puuaines) Go figure. Nii'i, mutta mulla alkaa ainaki aina epäilykset herätä noissa halvemmissa bassoissa jos ei voi kertoa että mistä puusta se on veistetty... |
N_Bates 23.11.2004 14:54:48 | |
---|
Nii'i, mutta mulla alkaa ainaki aina epäilykset herätä noissa halvemmissa bassoissa jos ei voi kertoa että mistä puusta se on veistetty... kyllähän ne ihan kiltisti kertoo ne puut squierin kotisivulla. Thomannin tuotekuvaukset taas on välillä ihan mitä sattuu. dumdidum dum dum |
pardy 23.11.2004 14:56:52 | |
---|
kyllähän ne ihan kiltisti kertoo ne puut squierin kotisivulla. Thomannin tuotekuvaukset taas on välillä ihan mitä sattuu. No se on kyllä totta. Mutta näkeepä noita muuallakin kuin T-marketissa noita epämääräsiä runkopuu-ilmaisuja. |
Ze Kink 23.11.2004 16:46:14 | |
---|
Hardwood tarkoittaa mun mielestä lehtipuuta ja softwood havupuuta. Plywood on laminoitua puuta, esim. vaneria. Aijoo, plywoodhan se vaneri olikin. Niin kai vissiin sitten. |
pehko 23.11.2004 17:30:06 | |
---|
Aijoo, plywoodhan se vaneri olikin. Niin kai vissiin sitten. Ei sit tullu kellään mieleen kattoa aluks sanakirjasta mitä se vaneri on enklanniks... Anders Fridéniä lainaten, "Jos et tykkää, älä kuuntele" |
Jesus Muerte 23.11.2004 19:35:16 | |
---|
Ei sit tullu kellään mieleen kattoa aluks sanakirjasta mitä se vaneri on enklanniks... No hei, tämä on bassopalsta. |