Aihe: Haastavin biisi minkä osaat soittaa / työstät tällä hetkellä?
1 2 3 4
HC-Audio
23.10.2004 15:05:57

Tuli vaan mieleen ku ite tässä yritän tahkoa läpi lähinnä harjotuksena Primuksen (Les Claypool) Awakening -bassosooloa. on muuten melko paha, onko joku muu yrittäny? vähän yli puolen välin menee jo todella hyvin muta siitä eteenpäin on vielä epäselviä kohtia..
"more strings=more talent"
Johannes_t
23.10.2004 16:48:22

Haastavia biisejä ovat kaikki, joita ei osaa soittaa. Biisin joko osaa tai ei. Sen jälkeen kun olet tuon Claypoolin soolon opetellut, niin ei se sulle enää ole haastava. U know?
L.Ruoska
23.10.2004 18:31:28

Uh..opettelin just pari viikkoa sitten soittaan RATMin Killing in the Name of ja Bullet in the head -biisit. Ei ollu kauhee vaikeeta. Emmä ees soita mitää vaikeeta ikinä =D
Pistetään bändi pystyyn, rytmimättöä. Pk-seutu alueena, kato mun jäsenkuvaus =)
willie
23.10.2004 19:07:51
Nyt on työn alla Wishing Well, Freen biisi 70-luvulta. Ei mitenkään vaikea, mutta sen tunnelman aikaan saaminen siinä onkin tärkeämpää.

Mulla on sellanen poliittinen linja, etten soita bassoa juurikaan yli seitsemännen nauhan, kuin tarvittaessa. Niukka perusmurina on se mun juttu. Kyllähän sitä noirena tuli hilluttua basson varsi yläkenossa ja pulut katolla -tilutusta, mutta nyt enemmän huomio kiintyy rytmiin.
Basisti, melkein 50v.
Mr.oskari
24.10.2004 19:54:53
Ostakaa makkaraa :P

(sori)
Yes I would if I could...
Wil-J
24.10.2004 19:59:18
Aikoinaan Dream Theaterin kaikki biisit oli aika kinkkisiä, mutta nykyään suurin osa on ihan selvää kauraa.... Onkos sulla tabulatuuria tohon Les Claypoolin sooloon? Tahtoisin sen.
Johannes_t
24.10.2004 20:06:27

Aikoinaan Dream Theaterin kaikki biisit oli aika kinkkisiä, mutta nykyään suurin osa on ihan selvää kauraa....

En ole bändiin pystynyt oikein tutustumaan sen kuvottavuuden vuoksi (siis minua sylettää, en väitä että muita, tai että muita pitäisi), mutta jos sieltä soitettavaa löytyisi, niin mainitse muutama biisi.

Paitsi onhan Images and Words hyvä levy. Se uus kosketin soittaja on ilmeisesti kaiken pahan takana. Päästää muutkin sähläämään.
Incarnation
24.10.2004 20:17:18
Useat Deathin biisit ovat melko haastavia, esim. Spirit Crusher... Fittu se yksi kuvio ei mene kuin joskus. sniff...
!!MYYNNISSÄ!! Ibanez GSR200 basso !!MYYNNISSÄ!!
Wil-J
24.10.2004 20:27:29
En ole bändiin pystynyt oikein tutustumaan sen kuvottavuuden vuoksi (siis minua sylettää, en väitä että muita, tai että muita pitäisi), mutta jos sieltä soitettavaa löytyisi, niin mainitse muutama biisi.

Paitsi onhan Images and Words hyvä levy. Se uus kosketin soittaja on ilmeisesti kaiken pahan takana. Päästää muutkin sähläämään.

Mä oon kova fani, enkä ymmärrä miksi se sinua kuvottaa. Onhan se kovaa kikkailua, mutta mun mielestä tyylillä tehtyä.

Muutama biisi: Erotomania (helppo), Overture 1928 + A Strange De ja vu (kulkevat käsikädessä), Metropolis pt. 1, The Dance Of Eternity ja vaikka Take The Time. Noissa varmaan olisi hommaa joksikin aikaa. Uskoisin.

Images And Words on kyllä niitten paras levy!
Johannes_t
24.10.2004 20:47:48

Mä oon kova fani, enkä ymmärrä miksi se sinua kuvottaa. Onhan se kovaa kikkailua, mutta mun mielestä tyylillä tehtyä.

Lähinnä sen takia, että tuo tyylitaju on ollut hukassa uudemmilla levyillä aika pahasti. Pitääpä tsekata nuo biisit.
poppamies
24.10.2004 23:32:46 (muokattu 24.10.2004 23:33:53)

No tällä hetkellä olen tekemässä bassonuotit yhteen kappaleeseen elokuvasta "Blues Brothers". Se on se James Brown'in kirkossa laulama kappale "Old Landmark".
Aika vikkelä kappale. Tempo on 150 ja melkein vain 1/8 osanuotteja ja paljon alarekisterissä. Lisäksi vielä "soundtrack", eli huono äänitys.

Tässä pieni ote...

|       |       |       |        |       |       |       |        
|--------------------------------|0---------------0---------------|
|----------------0---2---3---4---|----0---3---4-------0---3---4---|
|----2---3---4-------------------|--------------------------------|
|3-------------------------------|--------------------------------|

|0-------------------------------|--------------------------------|
|----3---2---0-----------0-------|----------------0-------0-------|
|--------------------2-------3---|2-------2---3-------------------|
|----------------3---------------|----2---------------3-------3---|

|--------------------------------|0-------------------------------|
|----------------0---1---2---4---|----------------0---2---3---4---|
|----2---3---4-------------------|----2---3---4-------------------|
|3-------------------------------|--------------------------------|
"G-strings are for strippers"
HC-Audio
25.10.2004 15:34:01

Aikoinaan Dream Theaterin kaikki biisit oli aika kinkkisiä, mutta nykyään suurin osa on ihan selvää kauraa.... Onkos sulla tabulatuuria tohon Les Claypoolin sooloon? Tahtoisin sen.

Basstabsarchivesta löytyy
"more strings=more talent"
Wil-J
25.10.2004 16:33:36
Lähinnä sen takia, että tuo tyylitaju on ollut hukassa uudemmilla levyillä aika pahasti. Pitääpä tsekata nuo biisit.

No mun mielestä Six degrees of inner turbulence ja Train of Tought on aika heikkoja ja tyylittömiä, mutta muut levyt hyviä.

Basstabsarchivesta löytyy

Kiitän.
pardy
25.10.2004 23:33:05

No mun mielestä Six degrees of inner turbulence ja Train of Tought on aika heikkoja ja tyylittömiä, mutta muut levyt hyviä.

Hö. Miks mun mielestä Six degrees on niitten paras levy? :)
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
Johannes_t
26.10.2004 10:04:09

Hö. Miks mun mielestä Six degrees on niitten paras levy? :)

Sä oot vielä nuori ja kokematon :D
pardy
26.10.2004 13:06:55

Sä oot vielä nuori ja kokematon :D

Sitä sen on pakko olla.
Vox citharae non altarum vocum pulchra est.
HCPälä
27.10.2004 13:45:41

Tommy the Cat:in peruskomppi on aika paha sanoisin..
oon nähny siitä tusinoita erilaisia tabuja, kokeillut monta niistä, eikä yksikään soi kuin alkuperäinen.. Kunhan löytyy ne oikeat nuotit niin se varmaan menee lihasmuistilla (ehkä) :)
Penasol
27.10.2004 16:03:13

Minä kun en bassoa ole kauaa enkä paljon soittanut, niin ensimmäinen biisi jota nyt oikeasti olen ryhtynyt treenaamaan on myös pahin, nimittäin Rushin Leave that thing alone. Kyllä bassolla nyt tietysti jotkut perusbiisit osaa ennestään soittaa kun kitaraa soittanut, eli esim. Wild Thing, Black Night, Born to be wild jne.
"Puolustusvoimien huumekielto pätee vain rauhan aikana."
Novis_3
27.10.2004 17:45:19
Tommy the Cat:in peruskomppi on aika paha sanoisin..
oon nähny siitä tusinoita erilaisia tabuja, kokeillut monta niistä, eikä yksikään soi kuin alkuperäinen.. Kunhan löytyy ne oikeat nuotit niin se varmaan menee lihasmuistilla (ehkä) :)

Mä oon tätä katellu ja omaan korvan oon sen saanu kuullostaan oikeelta, voisin vääntää nuotille/tabeille sen, kuhan saan ton sibeliuksen koneeseen.. Samoin alkuperäisestä Awakeningistä oon tehty transcription.

Tällä hetkellä työn alla itellä Zappaa, mm. Zoot Allures, Zomby Woof. Ja Nuotteja/tabloja ei käytetä.
Niskamies
27.10.2004 19:24:28
Pastoriuksen Chicken. Ei onnistu, ei sitten millään. Korvakuulolta opetteln liveversiota.
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)