Aihe: Bassonkielien paksuudesta?
1 2 3
NYdoll
05.10.2004 09:38:15 (muokattu 24.11.2004 17:01:09)

ne on ainakin mun mielestä jotenki vähän kummalliset. Selittäkää miten ne nyt oikeen menee? Fenderin sivulta ku kävin lukemassa niin ne kirjaimet meni jotenki hassusti. Paksummilla kielillä oli "pienempi kirjain" ja ohuemmilla taas oli joku Xl. Mitä yleensäkin voidaan pitää sellaisena standardikokona? mulla taitaa nuo flatit olla 50-100
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
absqua
05.10.2004 10:02:30 (muokattu 05.10.2004 10:03:40)
ne on ainakin mun mielestä jotenki vähän kummalliset. Selittäkää miten ne nyt oikeen menee? Fenderin sivulta ku kävin lukemassa niin ne kirjaimet meni jotenki hassusti. Paksummilla kielillä oli "pienempi kirjain" ja ohuemmilla taas oli joku Xl. Mitä yleensäkin voidaan pitää sellaisena standardikokona? mulla taitaa nuo flatit olla 0.50, 0.100

Jotakuinkin näin ne yleensä menee:

H= Heavy
HM=Heavy medium (es. 50-110)
M=Medium (45-105)
ML=Mediumlight
L=Light (40-100)
XL= 'xtralight (jotain tosi ohutta)

Medium on aika hyvä ns. perussetti.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
NYdoll
05.10.2004 13:43:13

heh... Osoitin taas loistavasti basistiuteni ajattelemalla noi silleen yleisten mittastandardien mukaan tyyliin M=normaali L=suuri ja XL=tosi suuri
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
Chaka
23.11.2004 12:22:05

Medium on aika hyvä ns. perussetti.

juuh, ihan totta mut jos haluat pehmeämpää saundia niin suosittelen paksumpia, itselläni on 130- sarjan kielet ja voi miten kauniisti se murisee..!!
raskaampihan se on soittaa mut saundi ennenkaikkea..!!!
I´m The King, I´m The Sun x)
jkinnun2
23.11.2004 13:25:07
Mä olen oppinut pitämään 0.45 ns. perus-settinä.

Välillä diggaan käyttää vähän paksumpaa settiä, on hieman tanakampi(botnempi) soundi. Liian ohkaset kielet taas hankaloittaa live soittamista, siis jos oikealla kädellä tuppaa soittamaan voimakkaammin, kuten mulle usein livenä käy.
Wil-J
24.11.2004 13:41:01
juuh, ihan totta mut jos haluat pehmeämpää saundia niin suosittelen paksumpia, itselläni on 130- sarjan kielet ja voi miten kauniisti se murisee..!!
raskaampihan se on soittaa mut saundi ennenkaikkea..!!!

Siis puhuthan 5-kielisestä? Muut puhuvat näes 4-kielisestä. Ei 4-kielisessä varmaankaan E-kieli voi olla 130 :D
Karlsson
24.11.2004 13:45:51
Siis puhuthan 5-kielisestä? Muut puhuvat näes 4-kielisestä. Ei 4-kielisessä varmaankaan E-kieli voi olla 130 :D

Heh, kun aikoinaan sain oman presarini käsiini oli siihen laitettu 5-kielisen setistä pakuimmat kielet, mutta viritetty normaalin tavoin.

Sanotaanko että tommonen kaks ja puol sävel askelta liian ylös viritetty paksu setti on aika kokomus soittaa... Napakka soundi oli kyllä.
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
pardy
24.11.2004 13:48:11

Heh, kun aikoinaan sain oman presarini käsiini oli siihen laitettu 5-kielisen setistä pakuimmat kielet, mutta viritetty normaalin tavoin.

Sanotaanko että tommonen kaks ja puol sävel askelta liian ylös viritetty paksu setti on aika kokomus soittaa... Napakka soundi oli kyllä.

Hoh. :D Nimenomaan napakka, aivan varmasti.
Wil-J
24.11.2004 14:04:39

No varmasti oli napakan tuntunen :D Varmaan kädet aika hajalla hetken jälkeen!
Karlsson
24.11.2004 14:06:36
No varmasti oli napakan tuntunen :D Varmaan kädet aika hajalla hetken jälkeen!

Joo, mutta jättäny traumansa. Eli käytän nykyäänki kohtuullisen "jäykkiä" säätöjä bassoissa. Mutta en siis ihan tuollaiseen ole ryhtynyt enää...
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
Wil-J
24.11.2004 14:08:05
Joo, mutta jättäny traumansa. Eli käytän nykyäänki kohtuullisen "jäykkiä" säätöjä bassoissa. Mutta en siis ihan tuollaiseen ole ryhtynyt enää...

Mä käytin hetken 110 settiä ja se oli jo niin tukevan tuntunen että ei ollut enää mukavaa. Saundi tosin oli ihanainen! Nyt on kiinni 45-105.
pardy
24.11.2004 14:10:14

Mä käytin hetken 110 settiä ja se oli jo niin tukevan tuntunen että ei ollut enää mukavaa. Saundi tosin oli ihanainen! Nyt on kiinni 45-105.

Kui jäykkä tuo 110-setti on? Ite oon kiinnostunu et vois semmosta koittaa, ku muutenki pidän 45-105-settiä ja ois kiva kokeilla vielä vähän hevimpää...
Karlsson
24.11.2004 14:12:05

Mulla on Beckissä kiinni DR:n 50:nen Hi-beam setti. Irto B tais olla 130:nen jos oikein muistan.

Presarissa oli kiinni paksut fenkun flätit (50 tai jopa 55? ei muista), mutta tällä hetkellä käytössä on Fenkun Nylonwoundit. Paksut kyllä, mutta kohtuu lerput. Soundi o ihqu!

Muissa taitaa olla ne-mitkä-ostohetkelläkin-oli-kiinni.
Wil-J
24.11.2004 14:12:51
Kui jäykkä tuo 110-setti on? Ite oon kiinnostunu et vois semmosta koittaa, ku muutenki pidän 45-105-settiä ja ois kiva kokeilla vielä vähän hevimpää...

No kyllä sen eron mun mielestä huomaa ihan selkeesti tohon 105 settiin. Todella jämäkkä, hyvää oli se että kielet sai tosi matalalle eikä rämissy! Mutta slappaaminen ym kikkailu ei ollut kivaa! Mutta tukeva saundi tosiaan.

Huonointa oli se että nyt on liian leveet lovet satulassa ja pitäis hommaa varmaan uus. A-kieli rämisee.
pardy
24.11.2004 14:14:51

No kyllä sen eron mun mielestä huomaa ihan selkeesti tohon 105 settiin. Todella jämäkkä, hyvää oli se että kielet sai tosi matalalle eikä rämissy! Mutta slappaaminen ym kikkailu ei ollut kivaa! Mutta tukeva saundi tosiaan.

Huonointa oli se että nyt on liian leveet lovet satulassa ja pitäis hommaa varmaan uus. A-kieli rämisee.

No nehä ois just ku mulle tarkotetut! Mua inhottaa ihan hirveesti se kielten räminä, mutta sen soundin pitäs silti olla napakka ja möyheä. Pitääkin ostaa semmoset joskus... Mitäs hyviä 50-110-settejä yleensä onkaan?
Wil-J
24.11.2004 14:19:03
Mitäs hyviä 50-110-settejä yleensä onkaan?

Mulla oli D'Addarion. Mä tykkäsin, mutt ne nyt tunnetusti jakaa mielipiteitä aika rajusti.
pardy
24.11.2004 14:45:22 (muokattu 24.11.2004 14:46:49)

Mulla oli D'Addarion. Mä tykkäsin, mutt ne nyt tunnetusti jakaa mielipiteitä aika rajusti.

No joo, mä en tykkää kylä noista Tattaariosta yhtään. Mitää muita? Onko esim EBS:llä noita northern light-kieliä tuossa paksuudessa. Tai no, käynkin itse tarkastamassa. Mutta, kertoilkaas joku että mitä kaikkia noita nyt sitten onkaan.

EDIT: Kyllä näyttäs EBS:llä noita olevan. Semmoset siis! Ellei jollai oo heittää halvempaa ja myös hyvää vaihtoehtoa...
Karlsson
24.11.2004 14:46:30
No joo, mä en tykkää kylä noista Tattaariosta yhtään. Mitää muita? Onko esim EBS:llä noita northern light-kieliä tuossa paksuudessa. Tai no, käynkin itse tarkastamassa. Mutta, kertoilkaas joku että mitä kaikkia noita nyt sitten onkaan.

Itte diggaan noista DR:n hi-beameistä roundeissa.

Vaikka taitaa olla näissä kieliasioissakin että "sama paska eri paketissa".
pardy
24.11.2004 14:54:06

Itte diggaan noista DR:n hi-beameistä roundeissa.

Vaikka taitaa olla näissä kieliasioissakin että "sama paska eri paketissa".

Joo, noi DR:t pyörii suunnillee samoissa hinnoissa ku noi EBS:t, elikä semmonen 40e/setti. Pitää ny sit kattoo että kumpaa noista päädyn. Sit ku on taas kielten vaihdon aika. Just heitin nauhallisee Warwickin Black labelit kiinni, eli pitäis taas about 3 kk kestää niitten hyvinä. Mutta sitte niitten jälkee. Kiitokset tiedoista. Mutta kiva olisi vielä tietää jos löytyisi joku halvempi vaihtoehto.
Wil-J
24.11.2004 15:01:09 (muokattu 24.11.2004 15:01:25)
Kyllä näyttäs EBS:llä noita olevan. Semmoset siis! Ellei jollai oo heittää halvempaa ja myös hyvää vaihtoehtoa...

On joo... Mulla on nyt EBS:n astetta keveämmät kiinni jassossa. Loisto kielet.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)