Aihe: mnet-basistien kisailu?
1 2 3
efunkelist
23.11.2004 09:11:07

Kitaristien osastolta löytyy jo sen seitsemäntoista sooloskabaa. Mitä jos pistettäis basistien kesken joku vastaavanlainen homma kehiin? :D joku (myös minä?) vois tehdä jonku komppitaustan minkä päälle voisi sitten luukuttaa bassoa peukuttaen tahi näpyttäen, miten tykkää, mutta tarkoituksena olla mahdollisimman kurko ;)
sirdickyj
23.11.2004 09:21:08
Hello, is there anybody out there?
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Johannes_t
23.11.2004 09:56:58

Sopiikohan tälläinen basistien arvokkaaseen käytökseen :D
Johannes_t
23.11.2004 10:00:42 (muokattu 23.11.2004 10:02:16)

EDIT: Järkevämpää olisi tehdä "pohjaksi" kitara tai kiippari soinnutus, johon sitten bassoteltaisiin se groove.

ja se oikea EDIT: olen näköjään viime päivien aikana taantunut; mnet-historiaani mahtuu kaksi "virhepainallusta, ensimmäinen eilen ja toinen tänään. Mitäköhän mulle on syötetty vkonloppuna :D
Keny
23.11.2004 10:05:30

Hmmm...peukpeuksläpetitrioli sprroijngggg....
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
23.11.2004 10:13:06

Hmmm...peukpeuksläpetitrioli sprroijngggg....

Hehheh. Täpping "maija mehiläinen".
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
Wil-J
23.11.2004 11:42:24
Hauska idea, voisin osallistua vaikka en varmasti pärjäisikään :)
Karlsson
23.11.2004 11:47:20
Kuultaisiinkohan jo tässä kisassa se jännityksellä kuukausia odotettu "Tunteellinen Tilutus"?
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
Wil-J
23.11.2004 11:49:46
Kuultaisiinkohan jo tässä kisassa se jännityksellä kuukausia odotettu "Tunteellinen Tilutus"?

:D Vois tehä niskikselle oman pisteytystaulukon, jossa otetaan huomioon vain tunne ja nopeus...
Karlsson
23.11.2004 12:07:50
:D Vois tehä niskikselle oman pisteytystaulukon, jossa otetaan huomioon vain tunne ja nopeus...

Ostanki valmiiks jo tukkupakkauksen nenäliinoja. Todennäkösestihän tuota kuunnellaan poski märkänä. Syystä tai toisesta.
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
HC.Pälä
23.11.2004 14:14:07

Niin, eiköhän nämä skabat kuulu juurikin kitarapalstoille ?
Eihän musiikki ole mitään kilpailua. (tietääkseni)
Let the bass Kikzz.
vanttera
23.11.2004 14:22:09
Olen syvästi pahoillani, mutta mun mielestä ihan todella paska idea. Myöskin siksi etten pärjäisi, mutta ihan oikeisat syistä myös. Kaikki tietää ketkä on kovia vetään, eikö se riitä?
Tarviiko joku mua johonkin? Mä jeesaan!
Ulle
23.11.2004 15:33:58

Olen syvästi pahoillani, mutta mun mielestä ihan todella paska idea. Myöskin siksi etten pärjäisi, mutta ihan oikeisat syistä myös. Kaikki tietää ketkä on kovia vetään, eikö se riitä?

Mun mielestä taas tämä on hyvä idea.

Eihän sitä tarvitse ottaa hampaat irvessä, ja minä ainakin olen kiinnostunut kuulemaan muiden basistien soitantaa. Sitä paitsi tässä on sauma oppimiselle ja ajattelunsa laajentamiselle, kun joku näistä kovista vetäjistä heittää settiä, jota itse ei olisi voinut kuvitellakkaan. Sitä paitsi samalla kuulee muiden soundeja jne.
Niin kuin ehtyy tiimalasin hiekka, on elämämmekin päivien viemää...
Ylläri
23.11.2004 15:39:50
Ei se minusta ihan kuolleena syntynyt idea ole. Olisi ihan kiinnostavaa kuulla usean eri basistin groovenäkemys saman taustan päälle. Paino sanalla groove, sooloilu ei niinkään nappaa. Kilpailuaspektin touhusta voisi kuitenkin jättää pois.
pardy
23.11.2004 16:05:42

Kilpailuaspektin touhusta voisi kuitenkin jättää pois.

Tässä tapauksessa minäkin olen mukana. Itteäni ei ainakaa kiinnosta pätkääkään kilpailla "paremmuudessa". Huonoja soittajia ei ole, on vain huonoja kuuntelijoita.
HC.Pälä
23.11.2004 16:10:09

Ei se minusta ihan kuolleena syntynyt idea ole. Olisi ihan kiinnostavaa kuulla usean eri basistin groovenäkemys saman taustan päälle. Paino sanalla groove, sooloilu ei niinkään nappaa. Kilpailuaspektin touhusta voisi kuitenkin jättää pois.

Sama tuli mieleen kun jäin mietiskelemään asiaa hieman jälkikäteen.
Jos tätä linjaa lähtisi kehittelemään niin olisiko tässä jotain järkeä:

- Joku laittaa tähän jonkun taustan linkkinä minkä voi ladata omalle koneelle (esimerkiksi pelkkä rumpukomppikin riittäisi)
- Kiinnostuneet henkilöt sitten veivaa mitä nyt haluaa sen päälle. Siis pelkällä bassolla, ei efektejä, muita soittimia jne..
- Jonkunlainen liveline vastauksiin (deadline mutta toisinpäin, siis ei laiteta ennen tiettyä päivämäärää, siten tulee ihan "omat" ideat esille.)
- jnejne.. muita ehdotuksia?

Kyse ei olisi tietenkään mistään kilpailusta, vaan juurikin kuten Ylläri mainitsi, jonkunlainen juttu mistä voisi jopa oppia jotain, tai muuten vaan saada aikaa kulumaan duunissa kuunnellessa erilaisia mielenkiintoisia juttuja :)
Let the bass Kikzz.
Johannes_t
23.11.2004 16:34:58

- Joku laittaa tähän jonkun taustan linkkinä minkä voi ladata omalle koneelle (esimerkiksi pelkkä rumpukomppikin riittäisi)

Olen edelleen sitä mieltä, että bassottelut hoidettasiin sointujen päälle. Muuten täällä kuullaan pian 24 erilaista soolobiisiä bassolle, tai sitten Vic Wooten riffittelyä muka grooven kone-funkin päälle.
Samu S.
23.11.2004 17:41:57 (muokattu 23.11.2004 17:43:52)
Olen edelleen sitä mieltä, että bassottelut hoidettasiin sointujen päälle. Muuten täällä kuullaan pian 24 erilaista soolobiisiä bassolle, tai sitten Vic Wooten riffittelyä muka grooven kone-funkin päälle.

Vähän kinkkinen homma. Rumpukomppihan ohjaa basistia kuin basistia koko lailla paljon, joten voisi tulla aika saman tyyppistä materiaalia. (Jos siis tosiaan ei puhuta mistään "soita tähän soolo"-jutusta.) Toisaalta pelkkien sointujen seuraileminenkin menisi sitten ihan McCartney-osastolle, ja semmonenkos tämmöstä melodiakorvatonta rassukkaa hirvittäisi. :D Toki tämänkin voi tehdä omalla tyylillään ja miljoonalla eri tavalla.

Sointujen ALLE soittaminen tietty vaatisi pasistilta jo aika kovaa taitoa ja jöpinää, jos pitäisi se schvingi saada siihen ihan omin avuin...

Muutoin olisi mukava kuulla ihmisten soittamisia, mutta minusta tuossa pitäisi jonkun mestarismiehen tahi -naisen vääntää semmonen biisintynkä, joka tarjoaisi basisteille jotain virikettä, mutta ei kuitenkaan ohjailisi liikaa.

Niin ja kisaamisaspektihan täällä on jo tyrmätty. Tälle voi hakea lisäpontta kuuntelemalla noi kitaraosaston soolot...
"Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill
efunkelist
23.11.2004 18:34:48

No mä voisin tällasen tehdä mutta en ihan heti joten on vielä aikaa kypsytellä ideaa ennenkuin lähetään roiskimaan :) Ajattelin että tekisin rumpukompin ja sen päälle jotain toooodella tilaa antavaa syna/kitarajuttua, ihan vain sen vuoksi että kaikki soittaisivat edes samaan sävellajiin mutta muuten jättäisin tilaa tulkinnalle. Ja sen rumpukompinkin rakennan tietty PERUSKOMPIN päälle johon voi soittaa mitä haluaa - sinne tänne joku pikkunäppärä aksentti ehkä jotta voi sitten yrittää "keskustella" tämän luupin kanssa... mutta ihan simppeleitä perusjuttuja kyllä ajattelin ettei mitään hirveetä kikkailua.

Kiinnostuneet henkilöt sitten veivaa mitä nyt haluaa sen päälle. Siis pelkällä bassolla, ei efektejä, muita soittimia jne

Juuri näin. Eihän siihen PAKKO ole osallistua! :D

Jonkunlainen liveline vastauksiin (deadline mutta toisinpäin, siis ei laiteta ennen tiettyä päivämäärää, siten tulee ihan "omat" ideat esille.

Erittäin hyvä idea! Tämä täytyy viedä eteenpäin tuonne kitaristienkin osastolle!

Enkä minäkään tätä tarkoita kilpailuna, eiköhän nuo kitaristitkin ota homman ihan huumormielessä ja minusta olisi kyllä todella mielenkiintoista kuulla muiden mnettiläisten soittoa - olkoonkin että monella on niitä omien sivujen linkkejä ja klippejä mutta tällä tavalla mun mielestä paremmin tulisi esille soittajien omaa persoonallista tulkintaa kun lähtökohtana olisi kaikille sama tausta.
omarklah
23.11.2004 18:40:21

Vai oliskos syytä tehdä kokonainen biisi mnettiläisten yhteistyönä.

Idee vois toimia esimerkiksi näin.
1. Rumpukomppi rumpuosastolta. (mnettiläisten raati valitsisi)
2-3. Sitten kitaralla tai koskettimilla sointupohja/melodia(ja raati töihin)

Tässä välissä tekstittäjät hommiin (raati)

4. bassot (raati)
5-6. riippuen kohdista 2 ja 3 komppi kitaralla/kiippareilla (raati)
7. Laulu tehdyn sanoituksen pohjalta (raati)
8-n. Sitten muut instrumentit ja taustalaulut

Ja lopuksi kaikki kuuntelisivat syvän kunnioituksen hiljentäminä ylevää musiikkiesitystä :o)

Vaivalloinen ja pitkä prosessi - taitais loppua into kesken...

I'll get me coat....
Tää sit sanois tälleen...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)