Aihe: Hartke Kickback 12
1 2
Eetumaen
10.11.2004 21:30:18
Tere!

Tuollanen olis tiedossa ekaksi vahvistimeksi:

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … kickback12_ebasscombo_prodinfo.html

Tuossa vähän tietoja.

Ja sitten kaveriksi YAMAHA RBX 270 BL:

http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … yamaha_rbx270bl_ebass_prodinfo.html

Ja kyselisin että mitä miältä te ootte noista ensimmäisiks soittimiks?
teme!
10.11.2004 21:34:18
Tuli kirjotettua vahingossa kaverin tunnuksilla.. Eli kysyjä olen minä! :)
Ylläri
10.11.2004 22:19:53
Soittelin Kickbackilla runsaat 7 vuotta, kunnes vaihdoin hifimpään viime keväänä. Ei minulla siitä mitään hirveän pahaa sanottavaa ole, luotettava, jämäkkä ja näppärän kokoinen peli. Useimmiten käytin sitä vain omana monitorina kun basso tuli muuten PA:sta, mutta vetelin myös lukuisia pienempiä keikkoja pelkästään Hartken varassa. Ääntä riitti aina, osaltaan asiaa auttoi läpitunkeva soundi. Ja siitä soundista... eihän se mikään korviahivelevä ollut, mutta käyttökelpoinen ja kohtuullisen tiukka. Monet tuntuvat inhoavan Kickbackia (ja Hartkea yleensäkin), mutta itse kyllä pärjäsin sillä ihan kohtuullisen hyvin.

Ei KB mielestäni ole ollenkaan huono vaihtoehto ensimmäiseksi styrkkariksi, höngän pitäisi riittää aika pitkälle bändisoitossakin. Toki markkinoilta löytyy muitakin vaihtoehtoja samasta hinta- ja kokoluokasta, esimerkiksi Ashdownin Electric Blue-combot. Kannattaa käydä testaamassa omin korvin.
Karlsson
11.11.2004 08:49:30
Nyt ennen kuin alkaa armoton Hartken mollaaminen ja mussutus jostain "metallisesta" soundista, niin:

Kickbäkki on aivan kelpo pikkustyrkka, jolla soittelee monenmoisessatilanteessa. Ainut miinus minulle oli se, että siinä ei ole erillistä gainia. Ainakin täysin raiskattu Passoni päästi ilmoille sellaista boostattua signaalia että se ei ilman säröä tullut ilmoille sitten millään. Muilla soittimilla ei kyllä ollut ongelmia tämän asian suhteen.

Lisäksi myöhemmin jouduttiin tekemään pikku remppa, jossa aikamoinen määrä vahvistinosan juotoksia piti uusia, tehtaan jäljiltä olivat aika maanantaitatsilla vedettyjä. Tosin kuulemani mukaan nykyaikana vähän yksi jos toinen sähkölaite kärsii tästä ongelmasta.
Mersukuski.
Nelikielipiru
11.11.2004 09:15:39

Lisäksi myöhemmin jouduttiin tekemään pikku remppa, jossa aikamoinen määrä vahvistinosan juotoksia piti uusia, tehtaan jäljiltä olivat aika maanantaitatsilla vedettyjä. Tosin kuulemani mukaan nykyaikana vähän yksi jos toinen sähkölaite kärsii tästä ongelmasta.

Joo sehän on nykyisten sähköistettyjen osien ongelma missä tahansa , niin autoissa kun vahvistimissa ja myös neitien leluissa.

Sama homma oli sillon siinä 3500 jonka poistin sulta, muistaakseni 7 kolvausta ja taas toimii. Hintakin tais olla hurjat koko vahvistimen läpikäynnin kanssa joku 50e. Korjaaja kanssa sano kanssa hartken kovauksista.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Zonebs
11.11.2004 09:46:49
kyllä se12"kb on ihan ok ekaks vahvistimeks,olen käyttänyt sitä mus.opiston jutuissa aika paljon.
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset.
MakkeJ
11.11.2004 10:02:13
Olen yhden keikan kauan sitten soittanut kickbackilla. Se oli ihan hyvä kokemus ja sen jälkeen pienensin arsenaaliani ja huomasin että hyvin pärjää pienemmilläkin kamoilla, varsinkin roudaus on mukavampaa. Testailujen jälkeen päädyin itse SWR:n pikkukamoihin, joista sain mielestäni säädettyä paremmat soundit/tehot ja joilla olen pärjännyt muutaman vuoden hyvin kotona ja keikoilla ilman teknisiä ongelmia.
Tänä syksynä minuun kuitenkin iski EBS-kuume ja SWR combo+kaappi on torilla myynnissä.
loud´n proud
MakkeJ
11.11.2004 10:02:24 (muokattu 11.11.2004 10:03:02)
Olen yhden keikan kauan sitten soittanut kickbackilla. Se oli ihan hyvä kokemus ja sen jälkeen pienensin arsenaaliani ja huomasin että hyvin pärjää pienemmilläkin kamoilla, varsinkin roudaus on mukavampaa. Testailujen jälkeen päädyin itse SWR:n pikkukamoihin, joista sain mielestäni säädettyä paremmat soundit/tehot ja joilla olen pärjännyt muutaman vuoden hyvin kotona ja keikoilla ilman teknisiä ongelmia.

Tänä syksynä minuun kuitenkin iski EBS-kuume ja SWR combo+kaappi on torilla myynnissä.

Sorry, tuli vahingossa tuplakirjoitus.
loud´n proud
kassper
11.11.2004 11:31:42 (muokattu 11.11.2004 11:35:53)

Kyllä tosta KBstä saa ihan kohtuulliset saundit ulos, mut en ostas. Tämä on minun mielipiteeni kokemuksen perusteella.

Meillä vaan sattuu olee koululla semmonen p*ska KB, jossa on säännöllisin väliajoin jotai vikaa. Kosketushäiriöitä lähinnä. Surinaa ja pörinää... Tämä nyt ei kuitenkaan osoita KBn huonoutta yleisesti.

Sen verran vielä mielipiteilen tässä, että suosittelen pahvikartioo alumiinisen sijaan. Perusteluksi sanon saundin ja vaihdettavuuden/tilapäisen korjailun helpottumisen.
Basson soittaminen kuin kitaraa on helppoa. Basson soittaminen bassona onkin sitten ihan eri juttu. -KaamOs
Lohikoski
11.11.2004 12:04:28 (muokattu 11.11.2004 12:05:34)

Olen muutaman viikon soitellut bänditreenikäytössä Hartken A70 kombolla. Harkitsin ko. laitetta ostaessani myös Kickback 12 versiota, mutta päädyin hinta/ominaisuusvertailussa A70 komboon.

A70 plussat
+ Laajemmat äänensävyn säädöt
+ Limitteri
+ Efektiluuppi
+ CD sisääntulo

Kickback plussat
+ Teho
+ Shape-säätö

Listahinnat Jyväskylässä:
Hartke A70 maksaa 350e
Hartke Kickback 12 maksaa 520e

Mistä tuo hintaero johtuu?

En kyllä joutunut maksamaan A70 listahintaa, vaan siinä oli jonkinverran tinkausvaraa.
basistivol666
11.11.2004 18:19:17
oma ensimmäine (nykyinenkin) vahvistimeni oli kickback! Loistopeli! Mutta tuo basso nyt on perushalppis perusvarma! Noilla kamoilla on hyvä lähtee liikkeelle!
Kattosny poika... -Raimo Vormisto-
rullahiiri
12.11.2004 01:32:34
Oma eka basso oli ja on edelleen RBX 270 ja tyytyväinen oon ollu siihen. Onhan niitä parempiakin, mutta soundi tossa on hyvä ja on kevyt soittaa.
Hyvä ja varma valinta ensimmäiseksi bassoksi.
Teijo K.
12.11.2004 12:02:17 (muokattu 12.11.2004 12:02:47)

Nyt ennen kuin alkaa armoton Hartken mollaaminen ja mussutus jostain "metallisesta" soundista, niin:

Mussun mussun.

Mielestäni Hartken alumiinikartioisissa elementeissä on juuri sellainen riipivä soundi josta en tykkää. Voi sitä ihan rehellisesti sano metalliseksikin, ilman lainausmerkkejäkin.

Kyse nyt kuitenkin on ensinnäkin mielipiteistä ja toisekseen ei se minustakaan mikään fataali vika ole. Itselle en ostaisi, mutta jos keikalla on yhteiskamoina Hartkea niin en minä mitään kyyneleitä ala sentakia vuodattamaan.
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
Karlsson
12.11.2004 12:06:22
Mussun mussun.

Mielestäni Hartken alumiinikartioisissa elementeissä on juuri sellainen riipivä soundi josta en tykkää. Voi sitä ihan rehellisesti sano metalliseksikin, ilman lainausmerkkejäkin.

Kyse nyt kuitenkin on ensinnäkin mielipiteistä ja toisekseen ei se minustakaan mikään fataali vika ole. Itselle en ostaisi, mutta jos keikalla on yhteiskamoina Hartkea niin en minä mitään kyyneleitä ala sentakia vuodattamaan.

Entiä johtuuko se omasta peltikorvastani vai mistä mutta en ole sitä metallisuutta löytänyt mistään hartken kaapeista vielä. Noh, varnaa multa pois.

Tosin sen verran että tossa tuli soitettua yhdet treenit uuden nihkeällä Hartke-setillä (se uusi 500W nuppi + 4x10 kaappi pahvikartioilla) ja soundi oli älyttömän mutainen. Ei saanut oikein selvää vaikka kuinka ruuvasi. Tilasta tuon mutaisuuden ei pitäisi johtua, sillä paikka oli aikas pitkälle akustoitu kyllä.
Diiba daaba!
Teijo K.
12.11.2004 12:32:16 (muokattu 12.11.2004 12:33:47)

Entiä johtuuko se omasta peltikorvastani vai mistä mutta en ole sitä metallisuutta löytänyt mistään hartken kaapeista vielä. Noh, varnaa multa pois.

Tosin sen verran että tossa tuli soitettua yhdet treenit uuden nihkeällä Hartke-setillä (se uusi 500W nuppi + 4x10 kaappi pahvikartioilla) ja soundi oli älyttömän mutainen. Ei saanut oikein selvää vaikka kuinka ruuvasi. Tilasta tuon mutaisuuden ei pitäisi johtua, sillä paikka oli aikas pitkälle akustoitu kyllä.

Jeh, noita Hartken pahvikartioisia en ole kokeillutkaan. Ja tietty taas sekin, että käytetty soitin, soittotekniikka, kielet, tila, jne. vaikuttaa tietty siihenkin miltä kaiutin kuulostaa. On tosiaan noi Hartken alumiinikartioiset oikeastaan ainoa laite, josta voin sanoa että en pitänyt soundista. Enkä millään ihan sellaista tyydyttävää soundia ole saanut niistä ruuvattua. Kaikki muut mitä olen kokeillut on ollut ihan jeppis osastoa. Onhan noista mittauksiakin olemassa, missä näkyy selvästi se ero pahvikartioon.

Ps. Mikä tila? Väärin akustoitu (liikaa) on juuri nimenomaan mutainen. Akustolevyt vaimentavat yläkeskiääniä ja diskantteja liikaa suhteessa alakeskiääniin ja bassoon.
Puun syistä? Arvan puhe alkaa näköjään vähitellen eriytyä omaksi kieliperheekseen... mullistava syntaksi!
-Ylläri.

Operaatio Live : Jyväskylä
Karlsson
12.11.2004 12:53:01
Jeh, noita Hartken pahvikartioisia en ole kokeillutkaan. Ja tietty taas sekin, että käytetty soitin, soittotekniikka, kielet, tila, jne. vaikuttaa tietty siihenkin miltä kaiutin kuulostaa. On tosiaan noi Hartken alumiinikartioiset oikeastaan ainoa laite, josta voin sanoa että en pitänyt soundista. Enkä millään ihan sellaista tyydyttävää soundia ole saanut niistä ruuvattua. Kaikki muut mitä olen kokeillut on ollut ihan jeppis osastoa. Onhan noista mittauksiakin olemassa, missä näkyy selvästi se ero pahvikartioon.

Joo, olen nähnyt niitä toistokäyriä itsekin, missä se ero näkyy. Mutta jännä että mulla tuli ongelmia nimenomaan pashvikartioisen kanssa. Alukartiot pelas ihan jees mulla.

Ps. Mikä tila? Väärin akustoitu (liikaa) on juuri nimenomaan mutainen. Akustolevyt vaimentavat yläkeskiääniä ja diskantteja liikaa suhteessa alakeskiääniin ja bassoon.

No semmonen klubina ja harjoitustilana toimiva paikka.
Diiba daaba!
L.Ruoska
12.11.2004 17:11:01

Monet tuntuvat inhoavan Kickbackia (ja Hartkea yleensäkin), mutta itse kyllä pärjäsin sillä ihan kohtuullisen hyvin.

Jees, mulla on KB15 ja oikein kelpo peli. Allekirjotan siis Yllärin mielipiteet. Ei se nyt maailman paras vahvari ole mutta en oo törmänny parempaan niillä hinnoilla että oisin edes harkinnu vaihtamista. KB15 on vähä painava..ei sitä huvita kokoajan nostella paikasta toiseen. Ne pienemmät on varmaan vähän enemmän roudattavissa mutta kyllä tuotakin aikuinen äijä roudaa pidemmänkin matkan tarvittaessa.
Sinä rumpali johon uppoaa mm. RATM, Helmet, FNM! Tuu mukaan perustamaan rockbändiä. Kitaristi ja basisti löytyy jo, treenis Hertsikassa tiedossa!
warvick
17.11.2004 13:41:13
Osta mielummin Warwicin Sweet15.Olen käyttänyt itse tota kickbackiä 3vuotta ja lankkuna toiminu Warwick corvette str Swamp ash,mutta ei mulla kyllä mitään kielteistä sanottavaa ole.Keikka ku keikka tullu hoidettua tuolla setillä.
Hughes
17.11.2004 20:24:15
Mulla on KB12" ja on tosi hyvä. Tosin nyt just korjaamolla kolvauksessa ja volume-potikan vaihdossa, mutta muuten on ollut hyla! Oon soittanut baarikeikat helposti KB:llä, tosin linjaan laiton se vaatii ainakin rokin soitossa. Humppaa oon soittanut, mitä oon soittanut, pelkällä skobella. Rok.
vitukasta vitukasta vitukasta
poppamies
17.11.2004 23:09:59

Kyllä noilla varmasti pärjää aika pitkäänkin.
Olen kerran soittanut yhden keikan Hartken 10" Kickbackillä johon oli lisäksi kytketty 15" hartken kaappi.
Jopa se 10" kickbäkin teho riitti!
"G-strings are for strippers"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)