Eli olen hakemassa Torniossa nyt musapuolelle bassoa soitteleen ja kaipaisin neuvoja että mitä näyte demoon kannattaa laittaa? .. eli kannattaako revitellä tiukka kikkailua vai ihan perus pompotusta vai sopivasti kumpaakin? .. ajattelin että laittaisin mahdollisimman monipuoleisesti soittoa siihen lattaria, slappia, perus sormituksia.. ehkä tappia? :D yksi ongelma on kanssa että pitää sisältää vain 1biisi joten taitaa mennä aika progeiluksi.. ajattelin tehdä tämän nauhan rummut+basso meinigillä.(ehkä Todella vähän kaikua bassoon jotta kuulostaisi paremmalta:D ) onkos minkälaisia kokemuksia muuten musiikkiaopiskelevilta näistä pääsykokeista? ja muutenkin vinkkejä on kiva kuulla! :) "Vita est vitae" |
Suosittelisin pysymään ihan peruspompotuksessa. Harjaantunut korva kuulee siitä ihan tarpeeksi tietääkseen otetaanko sut jatkoon vai ei. Jonkun keskitason perusbiisin kun kun komppailet tyylikkäästi niin se on siinä. Hyvällä soundilla ja itsevarmasti. Ja nyt siis tarkoitan "hyvällä soundilla" sitä että basso soi kunnolla, ei sitä että briljeerataan äänitystekniikalla. Jos haluat vähän olla mieliksi raatilaisille, jotka tod näk ovat jonkun sortin jazzmiehiä niin otat jonkun ihan perus-standardin johon soitat esim. yhden kierroksen teemaa ja pari kiekkaa two beat/walking linjaa. Jos putoaa hyvä soolo, niin semmoinenkin voi sinne sitten tulla. Mä itse jättäisin soolon vetämättä kun ei tuo soolojen soitto yhtään kiinnosta ja siltä se kuulostaakin. Jos jatsin soitto ei yhtään nappaa, niin älä missään tapauksessa soita jatsia. Slapit ja tapit jättäisin ihan suosiolla pois, ellet ole todella kova ja todella tyylitajuinen niissä lajeissa ...ja sittenkin harkitsisin vielä toisen kerran. Markan släppijutut eivät palvele ketään tässä asiassa IMO. Perusjutuista se lähtee. Nyrkkisääntö: keskity niihin asioihin joissa olet vahvimmillasi. Toinen tärkeä pointti: yleensähän nuo nauhat ovat ESIkarsintaa varten, eli riittää että nauhalla erottuu edukseen keskiharmaasta massasta. Sinne karsintaan tulee ihan laidasta laitaan niitä nauhoja, ja mä väitän että massasta erotutaan sillä että pitäydytään perusasioissa ja vedetään ne hyvin. Ei sun tarvitse siinä vielä näyttää mitä kaikkea sä osaat. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |