MK73 14.01.2005 12:19:07 | |
---|
Eli Hesarin NYT-liitteessä hyvää juttua basisteista. Mimmu ON rankka siinä kansikuvassa! Hrrr.. |
chief 14.01.2005 12:26:22 | |
---|
Heh: "Ilman bassoa rytmimusiikki kuulostaa ohuelta ja monien mielestä myös epäeroottiselta." -Ilkka Mattila, 14.1. Häh? |
sirdickyj 14.01.2005 13:29:55 | |
---|
Jep, hienoa! Ja HIM:in Mige onkin yllättävän hieno mies ja puhuu asiaa, olin saanut ukosta hiukan eri kuvan. Pekka Helin- olkoon kuinka kova soittaja hyvänsä-puhuu kyllä asiaa, mutta antaa itsestänsä hiukan typerän vaikutelman. Ja Mitjan sanoissa on paljonkin totuutta, kunhan osaa sen onkia siitä filosofiasta. Fiksua jengiä kaikki tyynni! Paitsi se joku pesuvadin soittaja, mutta tapansa kullakin. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
paavi 14.01.2005 14:55:47 | |
---|
Eli Hesarin NYT-liitteessä hyvää juttua basisteista. Mimmu ON rankka siinä kansikuvassa! Hrrr.. Hyvä juttu oli! Ja kannattaa tosiaan lukea se pääkirjoitus. Sen voisi pistää vaikka tän alueen kuvaukseksi. Mimmu on saanut pari kiloa lisää... :P Wau! onpa syvällistä... Eikun siis syvältä. |
hemmo 14.01.2005 15:32:30 | |
---|
Mimmu on saanut pari kiloa lisää... :P Mie huomasin ja, ja lopetin diggailuni siihen paikkaan. Yäk! "Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT |
Typhus 14.01.2005 15:37:36 | |
---|
Jep, hienoa! Ja HIM:in Mige onkin yllättävän hieno mies ja puhuu asiaa, olin saanut ukosta hiukan eri kuvan. jeah! migehän kyllä tietää asiat. Ville valokin oli alunperin basisti. mige ja ville soittelivat nuorena bassoa kahdestaan ja lainailivat kirjoja ja videoita keskenään.että on ainakin perehtynyt soittamiseen eikä vaan pompottele. ainakin noin sanotaan HIMin kirjassa :P "Vita est vitae" |
Teijo K. 14.01.2005 15:38:25 | |
---|
Hyvä juttu oli! Ja kannattaa tosiaan lukea se pääkirjoitus. Sen voisi pistää vaikka tän alueen kuvaukseksi. Mimmu on saanut pari kiloa lisää... :P Kappas, vähän vielä niin sitten, voisin alkaa diggailemaan. |
sirdickyj 14.01.2005 15:47:45 | |
---|
Hyvä juttu oli! Ja kannattaa tosiaan lukea se pääkirjoitus. Sen voisi pistää vaikka tän alueen kuvaukseksi. Juu, mä en oo varma että mihin kategoriaan mun lavallaolo pitäis kuulua; onko mun paikka siis kitaristin ja rumpalin välissä vai jossain muualla, siis ei siksi että olisin solisti, vaan koska saattaahan olla, että olen "erityisen suosittu" kuten siinä pääkirjoituksessa sanottiin. Mistäs sen oikein tietää? WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Zuba 14.01.2005 17:14:55 | |
---|
Noinkohan joku ystävällinen skannaisi tuon ja laittaisi urlin päähän... Plop! |
hemmo 14.01.2005 17:37:51 | |
---|
Prkl! Oikeesti mua korpes siinä jutussa se sievä Salla, joka lausui: "Ei mulla mitään bassokuvioita ole. En sävellä mitään, vaan teen mitä käsketään." Munsta toi oli hieman mollaavaa. "Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT |
absqua 14.01.2005 17:40:59 (muokattu 14.01.2005 17:41:28) | |
---|
Prkl! Oikeesti mua korpes siinä jutussa se sievä Salla, joka lausui: "Ei mulla mitään bassokuvioita ole. En sävellä mitään, vaan teen mitä käsketään." Munsta toi oli hieman mollaavaa. Ketä hän sinusta mollasi? Basistejako noin ylipäänsä vaiko itseään? Bändeissä tuntuu minusta olevan yllättävänkin paljon soittajia jotka tekevät vaan "mitä käsketään", niin ankeaa kuin se onkin. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
hemmo 14.01.2005 19:08:51 | |
---|
Ketä hän sinusta mollasi? Basistejako noin ylipäänsä vaiko itseään? Molempia. Turhaan vähättelyä, munsta. "Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT |
absqua 14.01.2005 19:33:17 | |
---|
Molempia. Turhaan vähättelyä, munsta. Mä otin sen kyseisen kommentin enemmänkin itseironisena heittona. Mitjan kommentit olivat täyttä asiaa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
hemmo 14.01.2005 19:42:09 | |
---|
Mä otin sen kyseisen kommentin enemmänkin itseironisena heittona. Aijaa, no. Mitjan kommentit olivat täyttä asiaa. Munsta se oli ihan täyttä dadaa. Momster-hemmo! |
absqua 14.01.2005 19:56:58 | |
---|
Munsta se oli ihan täyttä dadaa. Dadaa tai ei, mutta kyllä mäkin olen kokkaillessa miettinyt ihan samaan tapaan tuota ääni- ja makuspektrien rinnastusta minkä Mitja tuossa heittää. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
hemmo 14.01.2005 20:31:34 | |
---|
Dadaa tai ei, mutta kyllä mäkin olen kokkaillessa miettinyt ihan samaan tapaan tuota ääni- ja makuspektrien rinnastusta minkä Mitja tuossa heittää. No siis, tavallaanhan saundeja kuvaillaan usein sillai, niinko, viinitermein, et ei se kauheen kaukana oo, mut jotenkin munsta tuntuu että se on hieman liian kaukaa haettua. Ihan kuin miekii selittäisin (muka)haastattelussa Monster-siskomakkarakeiton reseptistä osana sbassonsoiton filosofiaani. Momster-hemmo! |
L.Ruoska 14.01.2005 20:59:02 | |
---|
Bändeissä tuntuu minusta olevan yllättävänkin paljon soittajia jotka tekevät vaan "mitä käsketään", niin ankeaa kuin se onkin. Musta bändit toimii silleen, bändeissä on aina (yleensä) tyyppejä jotka tekevät mitä käsketää ja tyyppejä jotka käskevät, eikä sen tarvii olla hostilekäskemistä. Töissä homma toimii ihan samalla tavalla, niissäkin töissä jossa kaikki tykkäävät työpaikastaan. Ei se sitä tarkoita ettei ne tyypit tykkäis soittamisesta/bändistään jotka tekee niinku sanotaan tai ei oo niin aktiivisia, toisille se on vaan helpompi ilmaista miltä haluaa biisin kuulostavan ja samaten toisille se johtajuus tulee helpommin. Että on niinkun helpompi pitää se porukka kasassa ja silleen. |
absqua 14.01.2005 21:13:21 | |
---|
No siis, tavallaanhan saundeja kuvaillaan usein sillai, niinko, viinitermein, et ei se kauheen kaukana oo, mut jotenkin munsta tuntuu että se on hieman liian kaukaa haettua. Ihan kuin miekii selittäisin (muka)haastattelussa Monster-siskomakkarakeiton reseptistä osana sbassonsoiton filosofiaani. Mä näkisin tuon asian siten että kun vaihdetaan ajatuksia jostain abstraktista tai sen luonteisesta asiasta (kuten nyt vaikka bassosoundit soundit tai ylipäänsä aika moni muukin aihe voi olla) niin on helpompaa etsiä joku omasta mielestä samankaltaisella logiikalla ilmenevä asia ja sitä kautta konkretisoida sitä itse keskustelun aihetta. Jollekin se analogia voi löytyä olla maustehyllystä (aika makea bassolinja), toiselle taas jääkaapista (tohon sun soundiin pitää saada munaa ;-). Äänittäjät ja miksaajat juttelevat varmasti niistä samoista bassosoundeista hieman eri sanoilla. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
paavi 14.01.2005 23:50:12 | |
---|
Mun mielestä sipuli nyt ei kuitenkaan ainakaan raakana oo mitenkään botne. Viipaloituna ja keitettynä se vois sitä ollakin, ei näy, ei oikein maistukaan, mutta kuitenkin pakko olla. Wau! onpa syvällistä... Eikun siis syvältä. |
hemmo 15.01.2005 08:04:13 | |
---|
Mun mielestä sipuli nyt ei kuitenkaan ainakaan raakana oo mitenkään botne. Viipaloituna ja keitettynä se vois sitä ollakin, ei näy, ei oikein maistukaan, mutta kuitenkin pakko olla. Mää saan kyllä sakfaan hyvät botnet valkosipulin ja chilin yhdistelmällä. Tuore inkivääri sopii myös, jos sattuu olemaan. Momster-hemmo! |