Aihe: Musicman Sub sterling 1 | |
---|---|
![]() 28.01.2005 18:38:51 | |
selailinpa tuossa Em Nordicin kuvastoa ja siinä silmääni pisti ensin tuo stingray SUB jota olin aikaisemmin testaillut oulun musiikkikullaksella ja pidin siitä todella paljon. ja nyt ilmesty toi sterling SUB lehdessä nokan alle ja iski paha GAS. muutenkin tässä olen uutta bassoa pitkään sunnitellut ja käyny aika monta vaihtoehtoa läpi. eli tässä sterlingissä on joku custom musicman humblebuckeri alnico magneeteilla (samat kuin aidossa stingrayssa ainakin kataloogin mukaan??) ja aktiivisella 3asteisella EQ:lla. kuulostaa ainakin lupaavalta. hintakin vain 1090e eli vain 40e sub stingrayta kaliimpi. onko kellään kokemuksia kyseisestä bassosta? .. stingraystakin voi laittaa kokemuksia jos löytyy :) "Vita est vitae" | |
![]() 29.01.2005 09:48:47 | |
Sterling on Stingray-malliin verrattuna vähän "Hifimpi". Siinä on monipuolisempi elektroniikka (mm. kelan puolitus mikissä) ja kapemapi kaula. Sterling on myös vähän pienempi kooltaan ja siten kevyempi kuin StingRay. Sen saundissa ei oli ihan sitä samaa munaa kuin StingRayssä, mutta siinä on vaastaavasti yläpään sävyjä vähän enemmän. Molemmat ovat erittäin hyviä soittimia myös SUBeina. SUB-basson ero perinnemalleihin on lähinnä rungon puutyössä, puiden laadussa ja viimeistelyssä. Rungossa on vähemmän muotoilua ja maalaus on matta. Kaula on myös maalattu joten siinä voidaan käyttää vähemmän kauniita puita. Näillä muutoksilla on saatu työn määrää vähennettyä sekä edulisemmat puumaterialit ja siten kulut pidettyä alhaisempina. StingRay SUB on testattu Riffissä 3/2004 | |
![]() 29.01.2005 13:22:42 | |
Kokemusta on sterlingistä ja sub stingraysta, muttei sub sterlingistä. Vähän kyllä ihmetyttää toi alnico-magneettihomma. Olen antanut itselleni kertoa, että ainakin "oikeassa" sterlingissä olisi keraamiset magneetit. Sanovat että tuo olisi osasyy tuohon pieneen soundieroon 'rayn ja sterlingin välillä. Mut enpä tiedä, sillä nää on taas näitä amerikan foorumeilta luettuja juttuja. Sub stingray oli ihan ok basso, mutta viimeistely oli aika kaukana noiden kalliimpien musareiden huolitellusta työnjäljestä. Mutta kyllä se subbi silti oli ihan tasaväkinen esim samanhintaluokan fendereiden kanssa. Noi subit ois muuten ihan ostamisen arvoisia, mutta niitä ei kauheasti käytettynä liiku. Vastaavasti käytetyn stingrayn tai sterlingin saa about samaan hintaan kun uuden subin, joten ei noiden subbien ostamisessa hirveästi järkeä ole. Itsekkin olin kovasti subbia hankkimassa, mutta sitten tuli edullinen käytetty sterling vastaan. Eri asia tietty sitten joskus kun noita alkaa saamaan käytettynä viiteensataan. Siinä vaiheessa voisin vakavasti harkita moisen ostoa. Oon kyllä sitä mieltä että sterlingissä on maailman paras kaula. Ainakin mun käteen. dumdidum dum dum | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)