Jani The Rock 21.01.2005 12:14:09 | |
---|
Unohtakaas ne rantasaunat ja kilowatin tehoset maantäristimet pikkaseksi aikaa, ja pohtikaa kerallani pienen kaliiberin vahvistimia. Jooko? Nääs nyt on tilanne se, että kun kerrankin olisi rahaa, niin voisi hankkia tuon vanhan uskollisen Laney-sotaratsun kaveriksi jonkun snadin combon, jolla voisi soitella ihan himassa. Toki Laneylläkin voi soitella himassa, mutta kun se on hemmetin iso, ja suoraan sanottuna sen eksteriöörin habitus on lievässä ristiriidassa kotimme muun sisustuksen kanssa. Eikä tuo viistoistatuumanen oo oikein kotonaan noin pienillä volyymeillä. Vaatimukset on siis suhteellisen pieni koko ja mielellään soveltuvuus myös kontrabassolle. Ampeg B-50R:n olisin jo hommannut, mutta kun sitä ei enää tehdä. Isoveli B-100R olisi muuten ihan jees, mutta se on kumminkin ehkä pikkusen tyyris ja se alkaa kooltaan olemaan jo suht lähellä tota Laneytä. Ja viistoistatuumanen on siinäkin. Mites nuo uudet Voxit? Lieneekö niistä mihinkään? Niissä hämää pikkasen se, että kun niissä ei ole gain-säätöä. Mitenkähän Rikun kanssa käy, mahtaneeko ruveta särkemään turhan helposti. Ja onkohan tuo T-25:n kymppituumanen jo liiankin pieni. Mä en ole oikein kymppituumasilla ladattuja komboja testannut. Pistäkäähän mielipiteitä, jos niitä on. Thanx. The road never ends for me, kid. |
absqua 21.01.2005 12:18:41 | |
---|
Gallien Kruegerin telkänpönttö-kombo on hyvä ja kaikin puolin suositeltava. En sitten tiedä meneekö se yli hintahaarukasta? Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
Jani The Rock 21.01.2005 12:24:35 | |
---|
Gallien Kruegerin telkänpönttö-kombo on hyvä ja kaikin puolin suositeltava. En sitten tiedä meneekö se yli hintahaarukasta? Saattaapi se mennä, ja meneekin. Ja jostain syystä mä en ole oikein koskaan digannut GK:sta. Vähän sama juttu kuin Hartken ja Warwickin kanssa. The road never ends for me, kid. |
Ylläri 21.01.2005 13:03:41 | |
---|
Jos nättivä kaipaat, niin kuis olis tämä: http://www.ashdownmusic.co.uk/news/fullstory.asp?ID=73 On vasta tulossa markkinoille, mutta TalkBassissa hinnaksi arvioitiin jotain 200-300 euron väliltä. On kyllä pahuksen mainion näköinen läjä. Jos soundi on mistään kotoisin, niin menee ainakin meikäläisellä vakavaan harkintaan. Sitä mieluusti yrittää ympäröidä itsensä kauniilla tavaroilla, kun niitä tämmöisessä koirankopin kokoisessa kämpässä joutuu kuitenkin koko ajan katselemaan. Dimebag Darrell 1966-2004 |
M.Hanski 21.01.2005 13:08:28 | |
---|
Eräällä kaverilla on Ashdown After Eight -pikkukombo (1x8", 15 W), joka mielestäni toimii aivan mainiosti. |
Jani The Rock 21.01.2005 13:09:01 (muokattu 21.01.2005 13:40:14) | |
---|
Jos nättivä kaipaat, niin kuis olis tämä: http://www.ashdownmusic.co.uk/news/fullstory.asp?ID=73 On vasta tulossa markkinoille, mutta TalkBassissa hinnaksi arvioitiin jotain 200-300 euron väliltä. On kyllä pahuksen mainion näköinen läjä. Jos soundi on mistään kotoisin, niin menee ainakin meikäläisellä vakavaan harkintaan. Sitä mieluusti yrittää ympäröidä itsensä kauniilla tavaroilla, kun niitä tämmöisessä koirankopin kokoisessa kämpässä joutuu kuitenkin koko ajan katselemaan. Ai perrhana, mähän olin vallan unohtanu Ashdownit! Nehän on brittivehkeitä, mikä mallaa mulle paremmin kuin hyvin, ja lisäksi vielä tyylikkäitä kuin mitkä. Tuo on kyllä hauskan näkönen laitos. Sopis varmaan hyvin kontrallekin. EDIT: Joo, kävin tsekkaamassa Ashdownin sivut. Niillä on fiksusti pikkusissa treenivahvareissakin tuo gain -säätö. Lisäksi kaikki niiden vehkeet näyttää siltä kuin joku kahjo tiedemies olis kasannut ne kellarissaan, joka on tietysti ehdoton plussa. Tollanen ministäkki himaan, ja sille sitten kaveriksi sellanen Ashdown Labs -combo... The road never ends for me, kid. |
Ylläri 21.01.2005 13:29:50 | |
---|
Nyt kun vielä lueskelin uudelleen noita speksejä, niin kyllä tämä miniläjä vaikuttaa erinomaisen lupaavalta. Tuntuisi olevan sopiva kompromissi koon ja tehon välillä: riittävän pieni ja näppärä olohuoneeseen, mutta hönkää löytyy juuri sen verran, että tietyissä tilanteissa pärjää kodin ulkopuolellakin. Kahdesta kymppituumaisesta on kuitenkin mahdollista saada ulos jo alapäätäkin ja 65 wattiakin on ihan varteenotettava määrä. Ei sen turvin ehkä rokkikeikalle lähdetä, mutta hissikeikalla tai joissain hätätilatreeneissä varmaan pärjäisi. Ja modulaarinen rakenne tietysti tuo mahdollisuuksia: miltähän tuo "nuppi" kuulostaisi NEOn kanssa? Lisäbotnea voisi kehittää tunkemalla toisen kaapin huoneen nurkkaan. Kotistudiosähläikyihinkin voisi keksiä kaikkea kivaa: kaapit toiseen huoneeseen mikin kanssa, nuppi tietskarin viereen ja eikun säätämään... Mutta kahtoo ja kokeilee nyt ensin. Ashdowneista saatujen kokemuksien perusteella uskallan kuitenkin odottaa hyvää... Dimebag Darrell 1966-2004 |
Ylläri 21.01.2005 13:35:52 | |
---|
Dimebag Darrell 1966-2004 |
Teijo K. 21.01.2005 13:46:43 | |
---|
Ai perrhana, mähän olin vallan unohtanu Ashdownit! Nehän on brittivehkeitä, mikä mallaa mulle paremmin kuin hyvin, ja lisäksi vielä tyylikkäitä kuin mitkä. Tuo on kyllä hauskan näkönen laitos. Sopis varmaan hyvin kontrallekin. EDIT: Joo, kävin tsekkaamassa Ashdownin sivut. Niillä on fiksusti pikkusissa treenivahvareissakin tuo gain -säätö. Lisäksi kaikki niiden vehkeet näyttää siltä kuin joku kahjo tiedemies olis kasannut ne kellarissaan, joka on tietysti ehdoton plussa. Tollanen ministäkki himaan, ja sille sitten kaveriksi sellanen Ashdown Labs -combo... Joo miullakin on tuollainen Ashdown MagMon 10" combo, tosin lojunut tuossa nurkassa käyttämättömänä jo useamman kuukauden. Tosi hyvä mutta en minä kotona opi käyttämään enää vahvistimia. Kondraa on tullut soitettua sitten ihan unfuckt. Kivan näköinen se mittari, soittaessa sitä tuli tuijotettua välillä suorastaan hypnoosin vallassa. Bum (viuh) bum (viuh) |
Keny 21.01.2005 13:52:42 | |
---|
Joo miullakin on tuollainen Ashdown MagMon 10" combo, tosin lojunut tuossa nurkassa käyttämättömänä jo useamman kuukauden. Tosi hyvä mutta en minä kotona opi käyttämään enää vahvistimia. Kondraa on tullut soitettua sitten ihan unfuckt. Kivan näköinen se mittari, soittaessa sitä tuli tuijotettua välillä suorastaan hypnoosin vallassa. Bum (viuh) bum (viuh) Palio? Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
Antero 21.01.2005 13:55:12 | |
---|
Pikku Voxi tosiaan on aika herkästi säröllä, mutta riittänee kyllä hima soitteluun. Ja onhan se tyylikkään näköinen |
Teijo K. 21.01.2005 13:59:05 | |
---|
Palio? Son hemmon wanha. (tämä oli sijaistoiminto kun tuli niin äkkiä) Mietin ja palaan asiaan lähiaikoina.?!1 |
JK 21.01.2005 14:45:26 | |
---|
"Ei pitäisi nikkelikielien haittaa jos on nikkeliallergikko. Niissä on sen verran vähän nikkeliä."- Niskamies |
poppamies 22.01.2005 10:43:37 | |
---|
... Ja jostain syystä mä en ole oikein koskaan digannut GK:sta... Harmillista... koska se on ehdottomasti paras pikkucombo ja soveltuu vielä kaiken lisäksi erinomaisesti myös akustisille soittimille. Jopa tallamikillä varustettu akustinen kitara kuulostaa upealta suoraan vahvistimeen kytkettynä. Maksoin omastani aikoinaan 3500 mk käytettynä. On ollut mulla jo 15 vuotta. "G-strings are for strippers" |
Jani The Rock 22.01.2005 10:50:39 | |
---|
Harmillista... koska se on ehdottomasti paras pikkucombo ja soveltuu vielä kaiken lisäksi erinomaisesti myös akustisille soittimille. Jopa tallamikillä varustettu akustinen kitara kuulostaa upealta suoraan vahvistimeen kytkettynä. Maksoin omastani aikoinaan 3500 mk käytettynä. On ollut mulla jo 15 vuotta. Ehkä mun pitää voittaa antipatiani, tai jotain... The road never ends for me, kid. |
Teijo K. 22.01.2005 15:15:38 | |
---|
Ehkä mun pitää voittaa antipatiani, tai jotain... Käy ihmeessä testaamassa. Ne on pesoonallisia ja hyviä pikku laatikoita. |
Novis_3 22.01.2005 15:41:46 | |
---|
Hauskan näkösiä ovat, juu. Oma suosikkini on tämä, sääli vaan että on tarkoitettu akustiselle kitaralle: http://www.ashdownmusic.co.uk/press//press_images/acoustic/RESO.jpg Aijjai, tämä sopis hyvin mun mikroaaltouunin päälle, sais sitte keittiössäkin soitella.. huhhuh.. Entinen bassomaikka käytti tota GK:n laatikkoa myös kondran kans ja sehän mitä mainioin väline pikkukeikoille. (pieni ja kevyt) |
Jani The Rock 24.01.2005 10:16:47 | |
---|
Kun nyt noista Kallienkryykereistä tuli puhe, niin kukas niitä tällä hetkellä tuo tänne pohjolan periferiaan? The road never ends for me, kid. |
BSJPMH 24.01.2005 10:24:22 (muokattu 24.01.2005 10:24:48) | |
---|
Gallienin sivut kertovat karua tarinaa... Finland Contact: Uppsala Musik Verkstad Kungsgatan 46 753 21 Uppsala Sweden +018-13 03 09 fax: +018-69 54 15 attn: HAKAN BERG www.uppsalamusikverkstad.se Kertokoon joku jos jossain on nähnyt kyseisiä vehkeitä myynnissä... "Sen tuntee kun se ei lähe" -Idols tuomari-
-Mitä tapahtuu jos soittaa 8 tuntia päivässä? Tyttöystäväsi raivostuu.-
"Anna basistille, niin perse tärisee!!" |
Jani The Rock 24.01.2005 10:29:57 (muokattu 24.01.2005 10:31:37) | |
---|
Gallienin sivut kertovat karua tarinaa... No just näin. Saatana, että on pukannut tuuria viimeaikoina. Aina kun on halunnut jotakin ostaa, niin ei-oota on myyty. On tämä Suomi kyllä sarvikuonojen maa, kun ei täällä pääse edes rahoistaan eroon. Mutta ei ammuta nyt viestintuojaa kuitenkaan. The road never ends for me, kid. |