Aihe: Kent Armstrong -mikit
1
kalzu
19.01.2005 16:00:40
Eli, tarkoitus olisi kerätä kokemuksia ja mielipiteitä Kent Armstrongin mikeistä. Itselläni ei niistä ole minkäänlaista kokemusta ja en viitsisi testaamatta tai ilman mielipiteitä/kokemuksia sellaisia hommata. Harkinnassa ovat kuitenkin tulevaan AV bassooni.
Kaikki kokemukset ja "huhutkin" ovat tervetulleita.
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
sirdickyj
19.01.2005 16:09:48
Mulla on semmoiset, P/J setti. Eipä niissä mitään ihmeellistä oo, suuntaan eikä toiseen. Aika neutraalit, perusmikit. Semmonen piirre niissä on (niinkuin varmaan kaikissa P/J mikityksissä) että kun hanat aukaisee kokonaan, niinse takamikki (eli J) vaan vähentää sitä löylyä joka tulee bassosta ulos. Riippuu tietenkin myös soundista, mutku meikä on tumppumiehiä (joka suhteessa) niin ei juuri tuo J-mikki kesää tee.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
Wil-J
19.01.2005 16:43:24
Mun bassoon (AV) tulee ko. valmistajan mikit, kun Bartolinit olisi maksanut liikaa. En niistä mitään tiedä, mutta eivät ne kai ihan huonoja ole jos Ruokangas (muistaakseni) niitä Arvalle (muistaakseni) suositteli.
kalzu
19.01.2005 16:49:56
Mun bassoon (AV) tulee ko. valmistajan mikit, kun Bartolinit olisi maksanut liikaa.

Jep, mä kysyin siltä samaa Bartolineista, mutta sanoi, että hinnaksi tulis tulis n. 300-400 USD, joten ei kannata. Se sano muuten että joku muukin oli sitä samaa juur kysellyt, kaippa olit sinä. Kyllä mun budjetti kallistuu KA:n puoleen, Ales ainakin tuntuu niistä pitävän. Otitko aktiivi- vai passiivielektroniikat? Miten otit EQ't/tonet ja ne, mikskä niitä nyt kutsutaankaan? Ja otitko soapbarit (1 vai 2)?
Rasisti? Fasisti? Basisti? Näistä tunnetusti fiksuin on Basisti. (Eikä sekään niin fiksu ole.)
Wil-J
19.01.2005 20:11:01 (muokattu 19.01.2005 20:11:24)
Jep, mä kysyin siltä samaa Bartolineista, mutta sanoi, että hinnaksi tulis tulis n. 300-400 USD, joten ei kannata. Se sano muuten että joku muukin oli sitä samaa juur kysellyt, kaippa olit sinä. Kyllä mun budjetti kallistuu KA:n puoleen, Ales ainakin tuntuu niistä pitävän. Otitko aktiivi- vai passiivielektroniikat? Miten otit EQ't/tonet ja ne, mikskä niitä nyt kutsutaankaan? Ja otitko soapbarit (1 vai 2)?

Joo mä kyselin :) Passiivielektroniikat mulle tulee. Mä en ole vielä varma mitkä tulee, varmaan soapbarit. Ja 2 kpl.

Edit: Ja säädöt siis volume, blend ja tone.
Ylläri
19.01.2005 22:40:52
Jos itse joskus siihen pisteeseen pääsen, että tilaan Alesilta kirveen, niin varmaan otan siihen Armstrongin mikit. Siinä on mielestäni se järki, että kun Ales kerran on niitä paljon rakentamissaan soittimissa käyttänyt, niin hän tuntee hyvin niiden soundin ja ominaisuudet. Ja näin ollen osaa valita oikeat mikit oikeisiin puihin ja päinvastoin.

Ja eihän se homma näiden mikkien kanssa välttämättä mene niin että kalliimpi=parempi, vaan kyse on enmpi makuasioista. Joissain bassoissa jotkut kalliit Bartolinit pääsevät oikeuksiinsa, mutta toisissa taas ihan peruspatukat toimivat parhaiten.
Dimebag Darrell 1966-2004
balzary
19.01.2005 22:44:52

jos clark kentit alkaa myöhemmin harmittamaan niin ei se mitään 400 taalaa maksa niitä suomeen tilata usasta. mikit vaihtoon vaan. olettaen että ovat fyysisesti saman kokoset. kyllä ne oli ihan ok mikit ku soittelin, ainakin peaveyn läpi :)
Surviainen Operaatio: Livessä 20.1 !!!
Teijo K.
19.01.2005 22:48:47

Mun bassoon (AV) tulee ko. valmistajan mikit, kun Bartolinit olisi maksanut liikaa. En niistä mitään tiedä, mutta eivät ne kai ihan huonoja ole jos Ruokangas (muistaakseni) niitä Arvalle (muistaakseni) suositteli.

Oikein muistat. Armstrongeja ei vain silloin saanut 6-kielisiin ja bartolinin maahantuonti on ollut harmaatuonnin varassa jo pitempään.
Akateeminen hömppä!

Operaatio Live : Jyväskylä
Ylläri
19.01.2005 22:54:43
jos clark kentit alkaa myöhemmin harmittamaan niin ei se mitään 400 taalaa maksa niitä suomeen tilata usasta.

Eipä maksa ei, semminkin kun dollarin kurssi suosii meitä eurokansalaisia. Tilasin justiinsa MUUhun bestbassgear.comista DiMarzion Ultra J-mikit: postikuluineen 136 taalaa. Laskin että tullien ja verojen jälkeenkin kokonaiskustannus jää alle 150 erkin. T-kaupassa sama setti maksaa 198 euroa + postikulut. Suomen hintoja en lähde edes arvailemaa - jos nyt mokomia parittomalle kielimäärälle tehtyjä mikkejä edes täältä mistään löytyy.
Dimebag Darrell 1966-2004
kalzu
20.01.2005 20:06:26
Joo, mä kyselin vähän lisää KA:n mikeistä Alesilta, ja se sano että ne on kuulemma saman hintaset kun vastaavat Bartolinin soapbarit. Ales vaan saa niitä jotenkin halvemmalla kun käyttää niitä kaikissa bassoissaan, ja tuntee mikkien tekijän tai jotain. Että se kyllä suositteli mulle vilpittömästi Kent Armstrongeja. Enköhän mä sitä kuitenkin usko. Sitten vielä kun sais rahaa siihen KOKO bassoon, eikä vaan mikkeihin... :)
Wil-J
20.01.2005 20:08:05
Joo, mä kyselin vähän lisää KA:n mikeistä Alesilta, ja se sano että ne on kuulemma saman hintaset kun vastaavat Bartolinin soapbarit. Ales vaan saa niitä jotenkin halvemmalla kun käyttää niitä kaikissa bassoissaan, ja tuntee mikkien tekijän tai jotain. Että se kyllä suositteli mulle vilpittömästi Kent Armstrongeja. Enköhän mä sitä kuitenkin usko. Sitten vielä kun sais rahaa siihen KOKO bassoon, eikä vaan mikkeihin... :)

Jep. Mutta älähän sie hoppuile, oon mäkin jo yli vuoden sen kanssa kauppaa hieronut :D
kalzu
20.01.2005 20:34:08
Joo, tarttis varmaan pikkuhiljaa laskeutua takas maanpinnalle, ja alkaa sit miettiin uusiks. Tollanen GAS vaan hiipii pikkuhiljaa huomaamatta, ja sit löytääkin ittensä jo melkeen kassalta lyömästä kauppaa lukkoon.
Wil-J
20.01.2005 20:36:33 (muokattu 20.01.2005 20:36:48)
Joo, tarttis varmaan pikkuhiljaa laskeutua takas maanpinnalle, ja alkaa sit miettiin uusiks. Tollanen GAS vaan hiipii pikkuhiljaa huomaamatta, ja sit löytääkin ittensä jo melkeen kassalta lyömästä kauppaa lukkoon.

Noin siinä usein käy. Netti foorumit ovat tässä mielessä kyllä hirvittäviä turmion aiheuttajia.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)