Hullu basisti 01.02.2005 17:24:22 | |
---|
Tuossa tilasin juuri itselleni Electro-Harmonixin Big Muffin ja ajattelin kysästä että mikä wahi pelais kyseisen fuzzin kanssa hyvin? |
Tana 01.02.2005 23:42:20 | |
---|
Tuossa tilasin juuri itselleni Electro-Harmonixin Big Muffin ja ajattelin kysästä että mikä wahi pelais kyseisen fuzzin kanssa hyvin? Kokeile vaikka Basso-crybabya, ei voi mennä pahasti vikaan :) Bookayasha! |
KooMikko 02.02.2005 14:10:34 | |
---|
Ja torilla joku sopivasti kaupitteleekin Dunlopin itkupilliä bassolle. Myy bassosi minulle, vasuri! |
Hullu basisti 02.02.2005 15:04:00 | |
---|
Joo, toi Dunlopin Crybaby (malli muistaakseni Q105, tai jotain) on käynyt kyllä mielessä. On uutena vissiin aika kallis (elämä on). Toinen mikä kutkuttas olis Morrikan bassowahi, joku kauppas torilla sellastakin jossain välissä. Mut ostoajankohta on tossa vasta keväällä aikasintaan. Oon vaan aikasin liikenteessä. Kiireellä ei tuu muuta kuin k**ipäisiä lapsia (joku vanha sananlasku). Mut kyllä Dunloppi ja Morrikka on vaihtoehtoina aika vahvoilla tällä hetkellä. |
welociraptor 03.02.2005 13:07:35 (muokattu 03.02.2005 13:08:44) | |
---|
Tuossa tilasin juuri itselleni Electro-Harmonixin Big Muffin ja ajattelin kysästä että mikä wahi pelais kyseisen fuzzin kanssa hyvin? Itselläni on big muffin perseessä kiinni Morleyn joku wah, lienee varmaan pro series. (Laitteessa ei merkintää, on sen verran vanha). Toimii aivan helvetin hyvin. Kitaran kanssa en saundista juuri digannut mutta bassolla aivan kurko. (Lisättäköön vielä että kyseessä ei ole tuo bassowah vaan se ihan perusmalli). Soittotaidon puute kompensoidaan volyymillä - vireen puute säröllä. |
Hullu basisti 03.02.2005 17:53:13 | |
---|
Joo, oon kuullu että Morrikan wah-spedut pelittäis Big Muffin kanssa. Eikös Burton ja Newsted käyttäneet kyseistä kombinaatiota (ainakin Metallica aikoina). Niissä Morrikan kaasupolkimissa on kuulemma sellanen optinen hässäkkä siellä polkimen alla minkä ei pitäs aiheuttaa mitää rahinoita ajan saatossa (sen optisuuden takia). Mutta kyllä mulla on peukut pystyssä ton Crybabynkin suhteen. On vaan vaikee päättää kumman hankkis. Noh, eiköhän se piakkoin ratkea. Morleyllä on kuulemma myös sellanen yhdistelmäpoljin missä on wahin lisäksi distortion ja volume toiminnot. Mut distortion ei välttämättä oo ihan sama asia kuin fuzz. |
welociraptor 03.02.2005 19:52:34 | |
---|
Suurimpia eroja dunlopin ja morleyn wahien välillä on se, että morleyssä se liikerata on vitusti laajempi kuin dunlopissa. Crybabyllä polkiessa tuntuu, että jalkaa ei tartte kääntää kuin pari milliä ja se on heti toisessa ääriasennossa. Tykkään kyllä morleyn tuntumasta enemmän. Makuasia. Soittotaidon puute kompensoidaan volyymillä - vireen puute säröllä. |
atoni 04.02.2005 14:55:23 | |
---|
Tuossa tilasin juuri itselleni Electro-Harmonixin Big Muffin ja ajattelin kysästä että mikä wahi pelais kyseisen fuzzin kanssa hyvin? Suosittelen lämpimästi Morleyn waheja. Ne kuulemma kaikki käy sekä bassolle, että kitaralle. Itselläni on se PBA2-bassopoljin ja hyvin toimii muffin yms. muidenkin säröjen ja fuzzien kanssa. Diggaan siitä, ettei sitä wahia tarvitse naksauttaa erikseen päälle. Cliff Burtonkin käytti..heh |
Hullu basisti 04.02.2005 16:24:39 | |
---|
Ne kellä on Morleyn spedu niin vois vastata tähän. Oon nähny pari Morrikan spedua ja huomannu että niissä on se on/off nappula siinä ihan polkimen vieressä oikealla. Onko hankalassa paikassa mielestänne? Tossa Crybabyssahan ei ole sitä nappulaa lainkaan vaan aktivoituu poljinta painamalla päälle. Silti Crybabyn pieni liikerata vähän mietityttää, jos onkin liian herkkä (pienillä liikkeillä liian suuri muutos). Täytynee testata molemmat spedut ennenkuin päätän kumman ostan. |
Tana 04.02.2005 17:53:09 | |
---|
Crybabyssa on potikka millä voi säätää sitä herkkyyttä. Bookayasha! |
Hullu basisti 04.02.2005 18:08:49 | |
---|
Niinpäs muuten onkin (Q:lla merkitty). Näin se homma etenee. |
atoni 05.02.2005 00:26:10 (muokattu 05.02.2005 00:28:00) | |
---|
Ne kellä on Morleyn spedu niin vois vastata tähän. Oon nähny pari Morrikan spedua ja huomannu että niissä on se on/off nappula siinä ihan polkimen vieressä oikealla. Onko hankalassa paikassa mielestänne? Tossa Crybabyssahan ei ole sitä nappulaa lainkaan vaan aktivoituu poljinta painamalla päälle. Silti Crybabyn pieni liikerata vähän mietityttää, jos onkin liian herkkä (pienillä liikkeillä liian suuri muutos). Täytynee testata molemmat spedut ennenkuin päätän kumman ostan. Omassa PBA2-polkimessa se potikka on ns. funk moodin (pehmeämpi wah wah) on-off potikka..ei mikään itse wahin on/off nappula ole. Noissa Morley vehkeissähän on just se juttu, että kun rupeat polkemaan niin se menee päälle ja otat koiven pois niin se menee pois päältä ja palautuu ylös. Ei mitään naksautteluja vaan ns. switchless design. Niin joo...Poikkeuksena tästä on tietenkin classic malli, jossa se namiska on tosiaan on/off kytkin. Mutta kokkeile itse ja osta se kumpi on parempi. |
NYdoll 05.02.2005 13:14:00 | |
---|
Kertokaa tilanteita, joissa tarvitsee bassowahia? Yhden ainoan biisin muistan missä olen sellaista kuullut. metalli sykkii... |
chief 05.02.2005 13:20:37 | |
---|
Kertokaa tilanteita, joissa tarvitsee bassowahia? Yhden ainoan biisin muistan missä olen sellaista kuullut. No jos vaikka soittaa jonkun vaikeen jutun ihan päin pe**että ja haluaa säilyttää uskottavuutensa niin eikun säröä ja wahia vaan niin pirusti ni kukaan ei huomaa miten huonosti soittaa! Häh? |
atoni 05.02.2005 13:42:11 | |
---|
No jos vaikka soittaa jonkun vaikeen jutun ihan päin pe**että ja haluaa säilyttää uskottavuutensa niin eikun säröä ja wahia vaan niin pirusti ni kukaan ei huomaa miten huonosti soittaa! Tai jos omaa enmmän näkemystä ja on kokeilunhaluinen soitonsa/saundinsa suhteen. Wahia voi käyttä vaikki funk-linjoissa, sooloissa, pitkässä eteerisessä osiossa. Iskelmästä black metalliin, mihin vain mielikuvitus riittää. Ja korostan vielä, että jokainen vetäköön tyylillään. Vaikka päin persettä vetäminen ei olekaan kaikissa asioissa huono juttu, niin lähetyssaarnaaja-asentokaan ei ole se ainoa tapa... Vaikka tuntuisi kuinka vaikealta hyvänsä ;) |
Tana 05.02.2005 15:37:41 | |
---|
Kertokaa tilanteita, joissa tarvitsee bassowahia? Yhden ainoan biisin muistan missä olen sellaista kuullut. Missä biisissä? ihan uteliaisuuttani... Bookayasha! |
Incarnation 05.02.2005 17:20:08 | |
---|
Olen huomannut että monet käyttävät Muffin aisaparin juuri Morleyn wahia... Kai se on hyvä, emmäätiiä. Rest in peace Dime |
NYdoll 09.02.2005 16:13:21 | |
---|
Metallican For whom the bell tollsin live introssa... metalli sykkii... |