Aihe: Akustinen basso
1
Mosse 91
29.01.2005 19:17:36

Tässä tuli mieleen, että minkälainen peli on akustinen basso? Ois mukava tietää esim. hinnoista ja käytännöllisyydestä. Kertokaa kokemuksianne, jos niitä on..
sirdickyj
29.01.2005 19:29:33
Meikä just osti Dean Playmaten, 330,- tais maksaa, ja on hauska peli, vaikka onkin aika paska. Kyllä sillä on kivempi vedellä kuin sähköbassolla ilman sähköä. Eihän tuo nyt tietenkään oo samanlainen soitettava, mutta jos sillä treenailee, niin kyllä ne jutut sit sbassollakin menee.
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
poppamies
29.01.2005 19:37:24 (muokattu 29.01.2005 19:59:43)

On kokemusta. Tarkemmin sanottuna n. 25 vuotta.
En ollut edes koskaan nähnyt akusta bassoa sillon 70-luvulla mutta kysyin eräältä F-musiikkikauppiaalta josko sellaisia on olemassa.
Kauppias lähti Frankfurtin musiikkimessuille ja palasi EKO'n akustinen nauhaton matkassa.
Tämä peli on ollut minulla siitä asti. Noin viisitoista vuotta sitten päätin laittaa siihen nauhat. Vähän myöhemmin asensin tallamikin ja LR Baggs'in sähköt. Basso oli siis täysin akustisesti soitettava alunperin. Basso on erittäin isokoppainen ja olen täyttänyt sen osittain vaahtomuovilla kierron estämiseksi.
Loistava peli. Rakastan sen soundia yli kaiken. Niitä tuskin nykyään pyörii ollenkaan markkinoilla. Jos pyörii kannattaa ehdottomasti ostaa pois ja modifioida m.m mikittämällä.
EKO maksoi uutena 800 mk.

Tällainen paitsi että ääniaukon ympärykseen on upotettu tummempaa puuta että näyttä isolta nuotilta ja siihen vielä iso 1/8 nuotin varsi samasta tummasta puusta.

http://www.fetishguitars.com/html/eko/acoustic/ba81.html
"G-strings are for strippers"
sirdickyj
29.01.2005 19:41:19
Basso on erittäin isokoppainen ja olen täyttänyt sen osittain vaahtomuovilla kierron estämiseksi.

Hyvä idea, täytyy kokeilla. Masa Maijanen puhalsi omaansa rantapallon sisään!
WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED
hemmo
02.02.2005 12:48:24

Tällainen paitsi että ääniaukon ympärykseen on upotettu tummempaa puuta että näyttä isolta nuotilta ja siihen vielä iso 1/8 nuotin varsi samasta tummasta puusta.

http://www.fetishguitars.com/html/eko/acoustic/ba81.html

Kääk! Mulla oli juuri tuollainen Eko joskus 90-luvulla. Nauhaton ilman mitään otelautamerkkejä. Ostin 600 mk ja myin muistaakseni 1.500 mk.

Nyt on kotimainen Landolan akustinen, jossa on erinomainen B-Band-mikkisysteemi. Ihan kelpo ja terve akustinen saundi ja mahtava vahvistettu sellainen. Ehkä enemmän outputtia voisi olla kuitenkin.
Momster-hemmo!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)