Mosse 91 01.01.2005 12:30:24 | |
---|
Minä oisin hommaamassa otsikossa olevaa laitetta, mutta en sitten tiedä, että kannattaako minun hommata semmonen. Pari kaveria sano, että kannattaa ja toiset, että mitapäs basso tommpsella tekis. :) Auttakaa nyt tyhmää ja kertokaa omamielipide. Jos ette suosittele tuota, niin kertokaa jokin muu vastaava multiefektilaite tai pedaali.. Vai kannattaako hommata suoraan erillisiä pedaaleita? |
sirdickyj 01.01.2005 12:59:34 | |
---|
Minä oisin hommaamassa otsikossa olevaa laitetta, mutta en sitten tiedä, että kannattaako minun hommata semmonen. Pari kaveria sano, että kannattaa ja toiset, että mitapäs basso tommpsella tekis. :) Auttakaa nyt tyhmää ja kertokaa omamielipide. Jos ette suosittele tuota, niin kertokaa jokin muu vastaava multiefektilaite tai pedaali.. Älä hommaa, aivan paska vehje, niinkuin kaikki mallintavat tuotteet. Vai kannattaako hommata suoraan erillisiä pedaaleita? Kannattaa, muista panostaa laatuun. Markalla saa markan vehkeen. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Samu S. 01.01.2005 13:46:44 | |
---|
No siis riippuu kovasti käyttötarkoituksesta. Johonkin kotinauhotteluun tuommoinen vehje mallinnuksineen ja efekteineen on ihan kiva. Tokihan se on halpa POD-kopio, mutta itte ainakin suhteutan aina kustannukset ja tarpeet - V-amppi riittää mun tarkoituksiini. Jos taas halajaa pelkästään efektejä, niin erilliset spedut tai joku multiefektikäkätin lienee sopivampi. Jälkimmäisissäkin taitaa monesti olla jonkinlaista vahvistin- tai kaappimallinnusta. Go figure. "Someone once asked me to describe my tone, and I said it was like farting in a trash can." -Dusty Hill |
Mosse 91 01.01.2005 14:14:01 | |
---|
Kiitoksia. Mistäs sais tietoa (suomen kielellä) tuon laitteen ominaisuuksista? |
onde 01.01.2005 14:24:52 | |
---|
No siis riippuu kovasti käyttötarkoituksesta. Johonkin kotinauhotteluun tuommoinen vehje mallinnuksineen ja efekteineen on ihan kiva. Tokihan se on halpa POD-kopio, mutta itte ainakin suhteutan aina kustannukset ja tarpeet - V-amppi riittää mun tarkoituksiini. Jos taas halajaa pelkästään efektejä, niin erilliset spedut tai joku multiefektikäkätin lienee sopivampi. Jälkimmäisissäkin taitaa monesti olla jonkinlaista vahvistin- tai kaappimallinnusta. Go figure. Moi! Mulla ittelläni oli tollanen V-BassAmp Pro eli se räkkimalli. Kyllä siinä oli hyvät soundit koti äänityksiin ja aluks kuten luulin bändi touhuihin, mutta kun sain EBS:n Microbassin II niin silloin alko selvästi huomaan eroja! Verrattuna näitä keskenään dynamiikka on ihan eri tasolla EBS:ssä verrattuna benkkuun eli isoin potku puuttuu. Ainakin bändi touhuissa jos koneesta ei löydy tarpeeks tota dynistä niin mun mielestä basso hukkuu tohon bändin ääni massaan! But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
Mosse 91 01.01.2005 14:29:59 | |
---|
Minä en oo vielä testannu yhtään efektilaitetta ja meidän bändin kitaristeilla on v-ampit, joten suositteletko tätä,vai pitäskö suosiolla ostaa bedaaleita? |
pardy 01.01.2005 15:01:10 | |
---|
Bossin ME-50B on mielestäni ihan kätevän oloinen multiefektihässäkkä. Hintaa onkin sitten jo 300€, mutta kyllä se on mun mielestä jo ihan toista luokkaa kuin tuo Behku. Joten jos sen verran enemmän on pistää, niin suosittelisin harkitsemaan sitä. |
chief 01.01.2005 17:38:43 (muokattu 02.01.2005 00:51:15) | |
---|
Minä en oo vielä testannu yhtään efektilaitetta ja meidän bändin kitaristeilla on v-ampit, joten suositteletko tätä,vai pitäskö suosiolla ostaa bedaaleita? Vaikka kitaristeilla olisi tuollaiset V-Ampit niin se ei tarkoita sitä, että basistillakin pitäisi olla. Basisti pärjää pitkälle ilman mitään efektejä. Toki niillekin on paikkansa. Tuollainen Bass Vamp on kotipelleilyyn varmaan ihan OK peli. Erilaisten efektien ja soundien tutkimiseen se varmaan sopii myös, mutta keikalle en sitä lähtisi raahaamaan. Jos sulla ei oo aikasempaa kokemusta mistään efekteistä niin kyllä tolla Behringerillä pääsee alkuun jopa aika halvalla. Sen hinnalla saa yhden tai kaksi kunnollista pedaalia. sirdickyj: Älä hommaa, aivan paska vehje, niinkuin kaikki mallintavat tuotteet. En voi olla samaa mieltä. Meidän kitaristi saa ainakin aika hyvältä kuulostavia soundeja irti omasta mallintavasta vahvistimestaan. Mun mielestä. Olet varmaan kuitenkin kokeillut kaikkia mahdollisia mallintavia laitteita kun osaat noin yleisesti kommentoida. Häh? |
Jiaster 01.01.2005 20:03:15 | |
---|
...kannattaako minun hommata semmonen... Itsellä on bass v-amp kotikäytössä ja riittää mun harjotteluun hyvin. Aiemmin mulla oli kitaravamppi ja mun mielestä tästä bassoversiosta saa paremmat soundit sekä kitaralle, että sille bassolle... mutta mielipide asioita! :-) Jotkut ei saa mieleistään soundia mistään ja jotkut saa sen mistä vaan... ;-) ...mutta kuka on many many moore? |
Mosse 91 01.01.2005 20:45:17 | |
---|
Kantsiskos hommata ns. ''kompura'' erikseen? |
Cornflake 01.01.2005 20:53:08 | |
---|
Mosse 91: Kantsiskos hommata ns. ''kompura'' erikseen? Kannattas. Esmes EBS:n Multicomp tahi Aphex Punch Factory ovat mainioita pelejä molemmat. |
Petzki_H 28.01.2005 20:28:27 | |
---|
Sain tässä eilen oman Bass V-Amp Pro:n postista, eikä 177e ollut todellakaan liikaa. Mukava määrä efektejä ja kaappimallinuksia, paljon säädettävää ja muutenkin kompakti paketti hyvään hintaan. Nauhoitteluun tuo Pro soveltunee (ei ole ehtinyt kunnolla tutustua), studio-ominaisuuksia lukuunottamatta aika sama kuin perusversio. Moni urputtaa Behringereistä ja efektisysteemeistä, mutta kuinka monella on kumpiakaan ollut niin paljon että oikeasti jotain tietäisi. (Ei tarvitse vetää tästä hernettä nenään, tiedän että osalla teistä on ollut runsaasti settejä) Siitä vaan kokeilemaan perusmallia (105e), tai sitten isommalla rahalla jotain Bossia kehiin. Kerran sitä eletään niin ota soitosta kaikki irti. OLP MM2 4-string, Behringer Ultrabass 60W, Behringer Bass V-Amp Pro |
pardy 29.01.2005 00:28:01 | |
---|
Sain tässä eilen oman Bass V-Amp Pro:n postista, eikä 177e ollut todellakaan liikaa. Mukava määrä efektejä ja kaappimallinuksia, paljon säädettävää ja muutenkin kompakti paketti hyvään hintaan. Nauhoitteluun tuo Pro soveltunee (ei ole ehtinyt kunnolla tutustua), studio-ominaisuuksia lukuunottamatta aika sama kuin perusversio. Moni urputtaa Behringereistä ja efektisysteemeistä, mutta kuinka monella on kumpiakaan ollut niin paljon että oikeasti jotain tietäisi. (Ei tarvitse vetää tästä hernettä nenään, tiedän että osalla teistä on ollut runsaasti settejä) Siitä vaan kokeilemaan perusmallia (105e), tai sitten isommalla rahalla jotain Bossia kehiin. Kerran sitä eletään niin ota soitosta kaikki irti. Nii mutta onkse hyvä? Basisti. |
Tympee Huttunen 29.01.2005 01:13:17 (muokattu 29.01.2005 01:13:40) | |
---|
Hyvä vehje. Halpa ja toimiva. Hinta/laatusuhde loistavasti kohdallaan. Siinä on kaikki samassa. |
sirdickyj 29.01.2005 10:37:15 | |
---|
Hyvä vehje. Halpa ja toimiva. Hinta/laatusuhde loistavasti kohdallaan. Näin varmasti, mutta... Siinä on kaikki samassa. ...mikään niistä ei ole kunnollista, toisin kuin erikseen johonkin tiettyyn käyttöön suunniteltu verme, joka tietenkin yksinään maksaa tuplasti-triplasti tuon V-ampin hinnan. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
Mosse 91 29.01.2005 16:19:32 | |
---|
Heh laite ollu varastossa ja pari viikkoa, välttää minun tarpeisiin aluksi. Mitenkäs tstä sais semmosen oikein murean(huono termi) soundin, muutamia hyviä oon saanu rakennettua, mutta oisku kellään antaa hyvää vihjettä? |
sirdickyj 29.01.2005 16:54:47 (muokattu 29.01.2005 16:58:49) | |
---|
Heh laite ollu varastossa ja pari viikkoa, välttää minun tarpeisiin aluksi. Mitenkäs tstä sais semmosen oikein murean(huono termi) soundin, muutamia hyviä oon saanu rakennettua, mutta oisku kellään antaa hyvää vihjettä? Ei siitä saa semmosta. Jos saisi, niitä myytäisiin kuin makkaraa. Onhan siinä niitä "hyviä" Ampeg-mallinnuksia. Muta toihan on oikeesti hyvä vehje, jos ei oo ihan selvillä kaikista efekteistä ja siitä mitä mikäkin tekee, eli tosiaan jos se on hyvä sun tarpeisiin, niin kaikki o.k. Muista kuitenkin, että oikeasti hyvät vehkeet käyttäytyy ihan toisella tavalla, mutta jos toisaalta soittelet himassa niin varmana on tuo V-amp parempi kuin mun suoraan äänikorttiin-systeemi. WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
cnr 29.01.2005 18:04:10 | |
---|
Kauhean suuri satsaus ei varmaan olisi hankkia tuo BOSS ME-50B V- ampin sijasta. Eipähän sitten ihan heti joudu kävelemään takaisin kauppaan ostamaan parempaa vehjettä kun on pari vuotta taitojaan edellisellä kehitellyt. Ostin itse tuon bossin ensimmäiseksi lisälaitteekseni basson ja vahvistimen väliin, ja olen erittäin tyytyväinen hankintaan. Suosittelen. Kaikki mitä et tee on menetettyä |
Mosse 91 29.01.2005 19:59:17 | |
---|
Yksi keino ois varmaan jättää vahvistin mallinnukset pois ja säätä kaikki muu kombon mukaan. Ne mallinnukset siinä minusta tökkii.. |
Petzki_H 29.01.2005 20:50:53 (muokattu 29.01.2005 20:53:56) | |
---|
Nii mutta onkse hyvä? Ei mikään voittaja, mut antaa 96kHz 24-bittistä, muutama kiva efekti ja mallinnus. Ihan hintansa väärti IMO, mutta jos rahaa on niin kyllä kannattaa sijoittaa PODiin tms ;) Muista kuitenkin, että oikeasti hyvät vehkeet käyttäytyy ihan toisella tavalla, mutta jos toisaalta soittelet himassa niin varmana on tuo V-amp parempi kuin mun suoraan äänikorttiin-systeemi. En lähtis keikalle kyl viemään (ei tarvii), mutta himassa ajaa asiansa hintaan nähden aivan loistavasti. OLP MM2 4-string, Behringer Ultrabass 60W, Behringer Bass V-Amp Pro |