Aihe: Hurinaton J-mikki
1
juini
10.02.2005 17:16:40
Tervis,

Olen päivittämässä Yamaha RBX-270 -basson tallamikkiä, koska olen kyllästynyt sammuttelemaan näyttöä nauhoituksen ajaksi. Pelkona on kuitenkin, että yläpään toisto tippuu hurinanpoiston takia. Mikäköhän mikki olisi hyvä minulle?

Vaatimukset:
hurinaton, passiivinen ja hyvä yläpään toisto

Joku tarjosi minulle Dimarzion 161B:tä. En löytänyt siitä mitään speksejä. Onko kellään mitään tietoa.

Kiitoksia vastauksista,
Juha
absqua
10.02.2005 17:35:51
Varmaan Duncanin Hot Stack-malli tai Dimarzion Ultrajazz toimisi tuossa hyvin. Ultrajazzissa ainakaan ei ole puutetta yläpäistä, päinvastoin.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Ylläri
10.02.2005 21:26:29
Itse laitoin Ultra Jazzit viisikieliseeni muutama viikko sitten ja olen ollut todella tyytyväinen. Mehukas ja selkeä soundi, eikä hurinoita. Lykkäämällä basson melkein kiinni tietokoneen monitoriin saan kyllä surinaa aikaiseksi, mutta silloinkin vain murto-osan siitä, mitä vanhat mikit tuottivat jatkuvasti. Ja yläpäätä on, kuten Absquakin totesi.

Tuosta 161B-mikistä on vaikea sanoa mitään, itse en ainakaan ota selkoa DiMarzion mallinumeroista. B markkeeraa varmaan "Bridgeä", mutta muuten on hiljaista. Olisiko joku vanhempi malli? Paljonko myyjä pyytää?
Jano! -Pave Maijanen
Keny
11.02.2005 08:05:30
Mulla kans noi Ultra jazzit yhdessa jassossa.Hyvät ovat ja tykkään kyllä.
Toinen mitä kokeilin oli saman valmistajan DP 123 mikit mutta niissä taas enemmän sellasta keskiääni murinaa ja ei ollu niin hyvät peukkuhommiin eikä niin selkeet.Ultra jazzeissa on taas korostettu ylä ja alapäätä.

Molemmat ovat hurinattomia....niin jos siis nyt oili kyse nimenomaan jazzbasson mikeistä.
Onhan noita sitten EMG ja vaikka mitä.Bartoliineja ei taida kukaan suomeen tuoda.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
juini
11.02.2005 10:10:16
Tuosta 161B-mikistä on vaikea sanoa mitään, itse en ainakaan ota selkoa DiMarzion mallinumeroista. B markkeeraa varmaan "Bridgeä", mutta muuten on hiljaista. Olisiko joku vanhempi malli? Paljonko myyjä pyytää?

Myyjä pyytä uudesta 65 euroa. Jazzbasson tallamikistä tosiaan kyse. Ilmeisesti jäänyt yli PJ-setistä.
Typhus
12.02.2005 11:50:33
http://www.talkbass.com/forum/showthread.php?t=123790

tuolla on PAAALJOON eri mikkejen arvosteluja ja hyödyllistä tietoa :)
"Vita est vitae"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)