cfe 10.03.2005 15:30:06 (muokattu 10.03.2005 16:00:06) | |
---|
http://www.causeforeffect.org |
HC-Audio 10.03.2005 15:49:24 | |
---|
Lisää listaan Ashdownin ABM-325w-1x15" Käytiin kattoon Troija ja just ku posset tuli ulos hevosesta, takaa kuuluu naisääni: "Mää arvasin".
Kalamies #18 >-)))> |
pardy 10.03.2005 16:15:49 | |
---|
Näyttää olevan niin että nuppi/kaappi yhdistelmä on tavallisin ratkaisu mutta mitä mieltä olette tehoiltaan isoista komboista? Nykyään niissä on pyörät helpottamassa roudaamista ja ainakin minua on alkanut kiinnostaa sellainen ihan realistisena vaihtoehtona. 350w ja ylöspäin luulisi olevan teholtaan jo sellainen että kuuluu ilman säröytymistä rumpujenkin yli treenikämpällä. http://www.samsontech.com/products/ … tpage.cfm?prodID=1718&brandID=3 http://www.swrsound.com/products/proseries/blackbeauty.html http://www.roland.fi/New%20Pages/news/SNAMM2001/DB-900.htm Varsinkin tuo Roland vaikuttaa mielenkiintoiselta, kokemuksia? No niin no, tuo Hartke ja jossain määrin tuo Rolandikin ovat vain nuppi/kaappi-yhdistelmiä, siinä ne ovat vain samassa kotelossa. Siinä mielessä ihan normaali nuppi/kaappi-yhdistelmä on kaikkein paras että sitä voi muunnella paljon enemmän. Voi ostaa uuden kaapin alle, tai vastaavasti uuden nupin päälle. Tai voi ostaa lisää kaappeja laajantamaan vanhaa kasaa. Miksä siinä, varmasti hyviä komboja kaikki, mutta itse olen sitä mieltä että silti erilliset vehkeet on parempi ratkaisu. Basisti. |
PasiB 10.03.2005 16:26:14 | |
---|
Tai voi ostaa lisää kaappeja laajantamaan vanhaa kasaa. Miksä siinä, varmasti hyviä komboja kaikki, mutta itse olen sitä mieltä että silti erilliset vehkeet on parempi ratkaisu. SWR:n kombossa on ainakin liitäntä lisäkaapille ja varmaan noissa muissakin, mutta kyllä minunkin mielestäni erilliset kamppeet on parempi. Kahdella eri kokoisella kaapilla saa kätevästi kasaan setin sekä pienempiin että isompiin treeniksiin ja keikoille. Hiljalleen harmaantuva basisti. |
Zonebs 10.03.2005 19:42:49 | |
---|
Basistin hommassa ensimmäinen juttu on se että räimii vaan eetä plekulla niin perkeleesti. Ja juo kalajaa. Ja vie kaikki naiset. |
Teijo K. 10.03.2005 20:47:33 | |
---|
|
JK 10.03.2005 21:07:19 | |
---|
Jos tää tälle linjalle menee niin... http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … kabout_115_ebasscombo_prodinfo.html Toi kiinnostaa mua. Vastaus otsikkoon: Jos bassokamat olisi pääsääntöisesti treeniksellä, niin silloin olisi ihan sama miten kookkaat ne on. Vaikka bändimme eivät tee keikkaa kuin sellaiset 20-25 vuodessa niin tuo pyörien alla olo roudaamisen helpottamiseksi on lähinnä vitsi. Kun kamoja joutuu kuljettamaan kolmanteen kerrokseen ilman hissiä, pujottelemaan mitä ihmeellisimpien mutkien ja portaiden kautta ja ennen keikkapaikkaan sisään pääsemistä on joutunut jo kamoja raahaamaan kymmenien metrien päästä autolta niin se pyörien hyöty tulee esiin vasta siellä lavalla. Siellä on helppo sitten siirrellä sitä 50 kiloa painavaa möhkälettä. Ei ne pyörät siinä hiekkapihamaalla paljon auta. Ja jos ei ole lukittavat pyörät (ainakin 2 kpl) niin voi tulla ongelmia. Muutamassa keikkapaikassa on tullut eteen tilanne jossa lava kallistettu takaa eteen (jonkun ilmeisesti kuorojutun vuoksi) joten sinne saa laittaa eteen topparia ettei combo karkaa salin puolelle. Pieni ja kevyt combo monitoriksi ja linja pöytään, ei tule selkä kipeäksi. Näin meinaan ensi kesän keikoista suurimman osan hoitaa. "Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |
sirdickyj 10.03.2005 21:33:04 | |
---|
http://www.netzmarkt.de/thomann/thoiw3_artikel-175871.html Ainoa combo joka edes etäisesti kiinnostaa. Syykin varmaan aika ilmeinen. Jopa on huokea! Mutta komia on peli. Combooista; joku isotehoinen 2*10 lisäkaappiliitännällä ois kyllä mulle tervetullut peli, sillonhan vois pikkuhommat hoitaa pelkästään sillä ja isommille sit lisäkaappi. Ai perkele, mut eihän mulla oo kun pikkuhommia! WHAT IS UNDERSTOOD NEED NOT BE DISCUSSED |
poppamies 10.03.2005 21:56:44 | |
---|
Miksi pitäisi ostaa combo 4x10" elementeillä ja 400w vahvistinosalla? 4x10" kaappi ja 400w nuppi on paljon kätevämpi siirtää ja kuljettaa. "G-strings are for strippers" |
Niskamies 10.03.2005 22:17:56 | |
---|
Olisi kyllä ideaalista omistaa kaksi läjää. Toinen olisi nuppi+kaappi, ja sitten toinen ollisi hyvä pikkukombo di-ulostulolla, vaikka se GK:n Microbass. Ei menisi selkä GK:ta roudatessa, ja saundikin on mitä mainion. Meitsi on meshissä. |
Niskamies 10.03.2005 22:22:00 | |
---|
Pieni ja kevyt combo monitoriksi ja linja pöytään, ei tule selkä kipeäksi. Näin meinaan ensi kesän keikoista suurimman osan hoitaa. Millä kombolla meinaat keikat hoitaa? Meitsi on meshissä. |
poppamies 10.03.2005 22:32:55 | |
---|
Olisi kyllä ideaalista omistaa kaksi läjää. Toinen olisi nuppi+kaappi, ja sitten toinen ollisi hyvä pikkukombo ... Pikkukombo on eri asia mutta tuollaisella isolla ei tee yhtään mitään, nimittäin jos vaiohtoehtona on nuppi kaappi. Hyvällä pikkukombolla pärjää kyllä pitkälle. Omassa GK MB 200 on balansoitu lähtö ja -20dB kytkin joten sen saa kyllä mihin tahansa laitettua ja riittää mainiosti monitoriksi itelle. "G-strings are for strippers" |
nikolai 10.03.2005 23:34:57 | |
---|
Oikeastaan ainoa tilanne, missä tarvii hiukan tehoa ja pinta-alaa on just nuo "pienet" hommat joissa ollaan pelkän backlinen varassa. Isommissa hommissa lavasoundin ja -balanssin kannalta paljon tärkeämpää on hyvä monitorointi kuin backlinevermeiden teho. Joskus tuntuu että tässä backline-rojun määrässä/koossa ollaan juututtu jonnekin 70-80- luvulle. |
Lou 10.03.2005 23:40:20 | |
---|
www.jermaine-rocks.com |
Teijo K. 10.03.2005 23:40:54 | |
---|
Oikeastaan ainoa tilanne, missä tarvii hiukan tehoa ja pinta-alaa on just nuo "pienet" hommat joissa ollaan pelkän backlinen varassa. Isommissa hommissa lavasoundin ja -balanssin kannalta paljon tärkeämpää on hyvä monitorointi kuin backlinevermeiden teho. Joskus tuntuu että tässä backline-rojun määrässä/koossa ollaan juututtu jonnekin 70-80- luvulle. No hei, -70 luvulta on paras musiikki, miksi ei myös paras päklain. |
pardy 10.03.2005 23:42:40 | |
---|
Basisti. |
nikolai 10.03.2005 23:44:41 | |
---|
No hei, -70 luvulta on paras musiikki, miksi ei myös paras päklain. Näi o, -70 luvulta on parhaat autotkin. |
chief 11.03.2005 02:47:27 | |
---|
Häh? |
hemmo 11.03.2005 04:54:42 | |
---|
80-luvulla raahasin vuosikausia 1-kahvaista 45-50 kiloista Peavey 300 comboa, ja niitä aikoja ei todellakaan ole ikävä. Monta kertaa teki mieli panna kirveellä palasiksi se hiton rohjo. Nyt on niin paljon mukavampi ottaa 1 tai 2 Neo pikkukaappia ja joku (putki)nuppi kaveriksi. "Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili |
JK 11.03.2005 07:43:07 | |
---|
"Älä kysele, pääset vähemmällä" -A.Anttila |