Aihe: Bassoräröistä..
1 2
PnukBassist
26.02.2005 15:16:35

Niin minkälainen bassosäröpoljin olisi hyvä? Tällä hetkellä ei ole vielä minkäänlaista mutta tarvetta olisi..Jotta mitäs mieltä te muut olette, minkälainen ja mikä bassosärö olisi hyvä tai jopa paras?
Niskamies
26.02.2005 15:17:27
Hintakattoa? Edullisista omasta mielestäni paras on Digitech bass overdrive/distortion.
Meitsi on meshissä.
chief
26.02.2005 16:22:36
Koitappa haulla löytää jotain juttua, näistä on jauhettu aika paljonkin.
Häh?
PnukBassist
26.02.2005 17:20:28

Hintakatto olisi tuommoinen 150e... Bossilla vissiin on jotain vempeleitä, ainakin bändikaverit on niitä mainostaneet hyviksi. Käytettykin minulle toki kelpaisi jos jollakin olisi myydä...
Niskamies
26.02.2005 18:09:05
150 eurolla ostaisin ton Digitechin tai (jos löytäisin tohon hintaan) Sansamp bass driverin.
Meitsi on meshissä.
turson
26.02.2005 18:30:51
Rat pelaa hyvin.
Johnny Buzz
26.02.2005 18:41:43

Rat pelaa hyvin.

Se leikkaa aika pahasti alapäät pois. Kitarasärö se on. Itellä oli tollanen, mutta myin pois, kun ei ollut enää käyttöä.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Painobaari, Helsinki 2.4. w/ Acoustab duo
hemmo
26.02.2005 20:46:52 (muokattu 26.02.2005 20:47:06)

Se leikkaa aika pahasti alapäät pois. Kitarasärö se on. Itellä oli tollanen, mutta myin pois, kun ei ollut enää käyttöä.

Nii-in, sehän toimii parhaiten laulu- ja rumpusaundeissa. 8-=
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
Jani The Rock
26.02.2005 20:54:47

Se leikkaa aika pahasti alapäät pois. Kitarasärö se on.

Kummasti ainakin mulla toimii. Tasan yhden soundinhan siitä saa, mutta se onkin sitten helvetin hyvä.
The road never ends for me, kid.
hollstro
26.02.2005 21:29:11

Tämä on kai kymmenes "mikä säropedaali bassoon" kirjoitus kahteen kuukauteen... Miksi? Tähän kun on pakko vanhana pieruna laittaa että bassossa säröpedaali on yhtä turha kuin nunnalla nännit ja paavilla pallit. Ne wanhat kunnon särösaundit on bassollakin (Cream, The Who, Motörhead...) putkivahvistimen päätesäröä. Mikään muu ei ole mistään kotoisin.

Säröpedaalit tappaa bassosaundin ja erityisesti alapään potkun ihan kokonaa. Tuloksena on vaan munatonta pirinää. Niin, et työntäkää ne pedaalit...

:-)
Typhus
26.02.2005 21:36:56
ite oon tykänny Ibanezin Phat pedistä... mutta EBS on kans aika kova... tosin en itse siitä saanut kovin raskasta säröä ulos. :o
"Vita est vitae"
turson
26.02.2005 21:43:32
Kummasti ainakin mulla toimii. Tasan yhden soundinhan siitä saa, mutta se onkin sitten helvetin hyvä.

Juu ei kans mun kokemuksen perusteella leikkaa.
hemmo
26.02.2005 22:10:51

Tämä on kai kymmenes "mikä säropedaali bassoon" kirjoitus kahteen kuukauteen... Miksi? Tähän kun on pakko vanhana pieruna laittaa että bassossa säröpedaali on yhtä turha kuin nunnalla nännit ja paavilla pallit. Ne wanhat kunnon särösaundit on bassollakin (Cream, The Who, Motörhead...) putkivahvistimen päätesäröä. Mikään muu ei ole mistään kotoisin.

Säröpedaalit tappaa bassosaundin ja erityisesti alapään potkun ihan kokonaa. Tuloksena on vaan munatonta pirinää. Niin, et työntäkää ne pedaalit...

Mielipiteesi on täyttä hevonkukkua. Itse pidän erityisen kovasti törkeistä bassosärösaundeista, enkä omista kuin vain 4 kpl point-to-point putkinuppeja, joita ei voi yhtäkään säätää nykyisessä treenikämpässämme riittävän kovalle päätesärön saavuttamiseksi. Siksi käytänkin apuna 6 (kpl) erilaista säröpedaalia. Ni!
Teijo K.
26.02.2005 22:28:11

Mielipiteesi on täyttä hevonkukkua. Itse pidän erityisen kovasti törkeistä bassosärösaundeista, enkä omista kuin vain 4 kpl point-to-point putkinuppeja, joita ei voi yhtäkään säätää nykyisessä treenikämpässämme riittävän kovalle päätesärön saavuttamiseksi. Siksi käytänkin apuna 6 (kpl) erilaista säröpedaalia. Ni!

Siun treenis on kyllä aivan erityisen bassokorosteinen. Uskoisin että sellaisella 12" Neolla 5w Uraltone olisi ainoa putkinuppi mitä voisi luukuttaa siellä niin, että päätesäröä saa käyttöön ja jotain muutakin kuuluu kuin bassoa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
hollstro
27.02.2005 08:51:37 (muokattu 27.02.2005 08:54:17)

Täytyy myöntää että tahallani provosoin. Olihan siinä sentään se hymiö. Mutta jos olen ihan tosissani niin en silti ymmärrä miksi bassossa pitää olla törkeesti säröä. Sellainen sopiva pääteastesärö maustaa makeesti, mutta kaiken kompresoiva pedaalisärö on ihan tuubaa. Minusta. Makuasia siis.
absqua
27.02.2005 10:58:30

Totta turiset! Mulla on myös Rat ...olikohan se joku ns. edistyneempi malli ..."turbo" tai jotain. No, oli miten oli niin mahtava vehje se on. Todella röyhkeä ja läpitunkevä särösoundi. Suosittelen!
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
NYdoll
27.02.2005 11:33:11

Jos mää haluan kunnon särösoundin tyyliin Motörhead niin käytän ibanezin thrashmetal soundtankia. Bossin bod-3 toimii pelkkänä boostina. Sillä tavalla pysyy alapäätkin...
metalli sykkii...
Jani The Rock
27.02.2005 11:57:40

Totta turiset! Mulla on myös Rat ...olikohan se joku ns. edistyneempi malli ..."turbo" tai jotain. No, oli miten oli niin mahtava vehje se on. Todella röyhkeä ja läpitunkevä särösoundi. Suosittelen!

Turbo tuo munkin on. Sillä saa just sopivan soundin Black Sabbath- ja Motörhead-meininkiin. Siinä kun on julmettu keskialueen boosti. Ja just tosta syystä se ei mun mielestä kitaralla oo parhaimmillaan.
The road never ends for me, kid.
hemmo
27.02.2005 12:18:02

Täytyy myöntää että tahallani provosoin. Olihan siinä sentään se hymiö. Mutta jos olen ihan tosissani niin en silti ymmärrä miksi bassossa pitää olla törkeesti säröä. Sellainen sopiva pääteastesärö maustaa makeesti, mutta kaiken kompresoiva pedaalisärö on ihan tuubaa. Minusta. Makuasia siis.

Jep. Raaka säristin + oktaaveri = ihqua.

Lisää säröä, beibi!
Johnny Buzz
27.02.2005 14:43:54

Turbo tuo munkin on. Sillä saa just sopivan soundin Black Sabbath- ja Motörhead-meininkiin. Siinä kun on julmettu keskialueen boosti. Ja just tosta syystä se ei mun mielestä kitaralla oo parhaimmillaan.

Tosta Turbosta oon itekin kuullu kehuja. Mulla oli itellä se perus Rat, joka tosiaan leikkas aika pahasti alapäät pois.
www.soulstab.com
Soulstab live @ Painobaari, Helsinki 2.4. w/ Acoustab duo
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)