Aihe: Mikä tämä on?!?
1 2
PnukBassist
12.03.2005 17:21:55

Päivää kaikille.

Mikähän mahtaa olla tämä minun basso kun siinä ei ole mitään isompia numerosarjoja missään, otelaudan alkupäässä on vain numerot 10411 eikä sitten muuta ole. Merkiltään vempele on Yamaha ja väriltään punainen. Otelauta on myös mielestäni vähän tavallista pidempi. Niin ja kielten päällä menee mikin päältä semmoinen jännä peltihommeli.. Tarina basson kulkeutumisesta minulle on seuraavanlainen: Kaverini isä osti kyseisen vehkeen joskus 90-luvun puolen välin aikaan jonkun vanhan muusikon kuolipesähuutokaupasta ja myi sen sitten tarpeettomana minulle vuonna 2001, ja ainakin vanhan koulumme musiikinopettaja sanoi että se olisi jostain 70-luvulta ja että se olisi noita Yamahan ekoja bassoja mutta varmaa tietoa ei minulla asiasta ole. Niin ja jossain välissä eräs tuttu musiikinharrastajaukkeli olisi maksanut tuosta minulle 500€ ja antanut vielä jonkun räppänä-Ibanezin päälle mutta enpä vaihtanut. Nyt olen pari päivää yrittänyt etsiä tuosta vehkeestä jotain tietoa netistä mutta ei siitä tunnu löytyvän yhtään mitään mistään. Että jos joku tietää tästä vehkeestä mitään niin ilmoitelkaa. Minulle rakas nelikieliseni on korvaamaton, mutta olisihan tuosta kiva tietää muutakin kuin että se on ihan omaa luokkaansa. Vastaavan näköistä tai kuuloista soitinta kun en ole missään nähnyt tai kuullut niin kyllähän tässä pakostakin miettii että mikä vempele se on.. Semmoista, jospa täältä jokin apu löytyy..Ja kuviakin voin pistää jossain välissä jos tarvii. Kiitoksia jo etukäteen jos joku täällä tietää tästä mitään.
PnukBassist
13.03.2005 14:39:12

Eikö kukaan tiedä mitään Yamahan vanhoista bassoista!!??!!
juici
13.03.2005 15:21:06

Auttaisi kovasti jos sinulla olisi antaa lisäkuvausta tai kuva ko. yksilöstä.
"Kiss FM:n mä lakkauttasin. Ja sit sen tyhmän hittiaseman mikä siel' Helsingissä on, jota en oo onneks ikinä kuullu. Se on aika huono.", Tuukka Temonen Apulannan Mustahevonen videolla.
chief
13.03.2005 15:32:34
Otappa tosiaan parit tarkat kuvat bassosta ja sitten koita uudestaan. Esim. nimim. Fox tietää paljonkin noista vanhemmista soittimista. Kuin myös muut vanhemmat parrat joita täällä pyörii.
Häh?
PnukBassist
13.03.2005 17:18:32

Jaa niin enpä minä osaa tänne mitään kuvia pistää. Voisko joku neuvoa millä helvetin koodilla minä junttaan niitä kuvia tänne? Kerpele.
Royal Banzai
13.03.2005 17:20:21
Laitappa yksi vaikka omakuvaksi.
Does your mama like to reggae?
PnukBassist
13.03.2005 17:38:48

Nyt pistin mutta se on aika huono kuva. Tämä on aika rektumista kun ei voi laittaa kunnon kuvia mihinkään oikeasti näkyviin. Kai.
poppamies
13.03.2005 17:39:08

No täytyy sanoa että on erikoisen näköinen. Taitaa olla 60-70 luvun taitteesta muotoilusta päätellen.
"G-strings are for strippers"
Royal Banzai
13.03.2005 17:42:23 (muokattu 13.03.2005 17:43:53)
Äreä peli! Vähän samaa henkeä kuin Voxin teardropeissa...

Ed. Myös sellaiset postimyyntijapskit mitä Jack White käyttää on varsin samanhenkisiä kapineita. Airline tms nimeltään. Kuulia.
fox
13.03.2005 17:48:41

No täytyy sanoa että on erikoisen näköinen. Taitaa olla 60-70 luvun taitteesta muotoilusta päätellen.

Ei ihan, kun 70-luvun alkupuolen-puolivälin Yamaha SB-40 tai SB-45. Valitettavasti mitään muuta tietoo mulla ei ole kyseisestä bassosta, 1976 jossain pro-kamalistassa ei enää ole kuin SB-50 joka oli kaksmikkinen, mutta samalla rungolla...
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
PnukBassist
13.03.2005 17:50:31

Joo melkoisen jännähän tuo peli on. Harmi kun ei saa lisää noita kuvia pistettyä... mistähän tuosta sais lisää tietoa? Pitäis varmaan viedä jonnekin alan professorille jonnekin =)
Royal Banzai
13.03.2005 17:51:42
Joo melkoisen jännähän tuo peli on. Harmi kun ei saa lisää noita kuvia pistettyä... mistähän tuosta sais lisää tietoa? Pitäis varmaan viedä jonnekin alan professorille jonnekin =)

http://imageshack.us/
PnukBassist
13.03.2005 18:14:45

http://img14.exs.cx/my.php?loc=img14&image=img05607tb.jpg

Onnistuukohan tämä näin...Takaa päin kuitenkin tässä.
PnukBassist
13.03.2005 18:32:09

Niin ja muuten tietääkö kukaan sanoa että onko tuolla muuta kuin tunnearvoa?
pardy
13.03.2005 18:42:48

Jos joku olisi siitä maksanut 500€+ritsa päälle, niin ei se nyt ihan arvoton ole. Varmasti enemmänkin arvoinen, äijä vaan luuli että saa helposti kusetettua sulta halfalla sen pois kun sä et tiiä minkä arvonen se oikeesti on, luulenma.
Basisti.
hemmo
13.03.2005 18:47:34

Kai siitä nyt joku voisi jotain maksaakin, riippuen siitä kuinka kovasti vehkeen tahtoo.

Itse voisin maksaa peräti 199 euroa tuosta kaunottaresta. 8-=
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
PnukBassist
13.03.2005 18:54:13

Sitä mäkin mietin että ei se varmaan ihan arvoton ole kun on kuitenkin ihan loistavassa kunnossa ja ihan vintake vehke näköjään. Mutta niin en mä tuota myymässä ole kellekään, mutta olishan se kiva kehua kaikille että mulla on joku arvokaskin soitin. Ja sitten kännissä hävittää tai myydä se jollekin kännissä. Jep. Hehe... Eikä se ihan parilla sadalla taida lähteä... Niin muuten siinä tuli mukanakin joku semmoinen ihan ihme vahvarikin mikä on myös jostain vuosien takaa. HH muistaakseni nimi...
hemmo
13.03.2005 18:56:29

Sitä mäkin mietin että ei se varmaan ihan arvoton ole kun on kuitenkin ihan loistavassa kunnossa ja ihan vintake vehke näköjään.

Ei, ei ole vintage, munsta.

Vintage on hyvälaatuinen, arvostettu ja vanhetessaan paraneva. Yamaha on arvostettu vain ritsa-piireissä, ei yleisesti.
"Joo, mutta kun en oo mikään sisäkkö, oon vittu rokkari." -Vili
PnukBassist
13.03.2005 19:13:52

Hehe. No mulle se on ainakin ihan vintake. =) Meinaan kun en ole oikeasti tuon kuuloista vehkettä ikinä kuullut missään muualla jne.
willie
13.03.2005 19:30:01
Muistan kyllä nähneeni tuollaisen basson 70-luvun puolivälin tienoilla, jopa useammankin kerran, mahdollisesti jossain täällä Helsingin musiikkikaupoista. Muuta tietoa ei ole.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)