L.Ruoska 09.04.2005 13:37:02 (muokattu 09.04.2005 16:44:39) | |
---|
Hey! Kävikin niin että eräs tuttuni soitti äsken ja pyysi että tulenko kuskiksi muuttoon kun mulla on paku duunin puolesta. Muutossa kävi ilmi että sen kaveri jonka kamoja muutettiin on myös basisti ja se tunaa mun beissin vaivanpalkaksi=) Eli iso käsi ja kiitos avuntarjoajille, kyllähän sen tietää että vanha fraasi pitää paikkansa, eli "Bassopalstaan Voi Luottaa (tm)" =) Onneksi nyt ei tarvitse lähteä hölkkämatkaa pidemmälle, tää tyyppi muuttikin ihan tohon kulmille. Kiitos vielä =) -Leo
Alkuperäinen viesti: Jostain ihmeen syystä toi beissin kaula on kiristyny, ekoilta nauhoilta kielissä on aika rutka fret buzz jne jne blaablaa blaa.... |
rijopu 09.04.2005 13:50:42 (muokattu 09.04.2005 14:00:31) | |
---|
Jostain ihmeen syystä toi beissin kaula on kiristyny, ekoilta nauhoilta kielissä on aika rutka fret buzz. Heitin tohon flatit kiinni pari kuukautta sitten, mä luulen että niissä on vaan vähä kevyempi jännite. Kaula on sitten kiristyny. Jos kienten jännite on kevyempi kuin ennen, niin kaula "palautuu" eli löystyy, jolloin kaularautaa kannatta löysätä (vastapäivään) 1/4 kierrosta kerrallaan, kuitenkin korkeintaa 1/2 kierrosta. Seuraavana päivänä kaula on varmaan jo aikalailla asettunut. Kaularaudan päässä on yleensä kuusiokolomutteri, joten mistä tahansa tarvikeliikkeestä saa sellaisen kuusiokoloväänninsarjan, josta joku käy bassoosi. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
balzary 09.04.2005 13:51:17 | |
---|
ei se _oikeesti_ ole vaikeeta. uskallusta vaan peliin ja sopiva työkalu kaupasta (+ samalla tallan säätöön tarvittavat vehkeet) |
L.Ruoska 09.04.2005 13:57:31 (muokattu 09.04.2005 14:03:24) | |
---|
Eri tilanteissa voisin lähteä ite pelaamaan ton kanssa, tykkään aina sorkkia kaikkia laitteita ja ottaa niitä auki... mutta kun en oo koskaan säätäny kaularautaa enkä meinaa ottaa tsaanssia että treenit menee munilleen. Mieluummin tällä kertaa joku joka osaa niin hoitaa homman =) Edit: jäin vielä miettimään, näkyykö se muutos kaulassa heti ollenkaan? Eli tiedän kyllä että se siitä asettuu vielä kun sitä on säädetty mutta esim jos ruuvaan sitä auki puolen kierrosta niin tuntuuko se muutos siinä ollenkaan heti vai vasta huomenna? Juu, on siellä kuusiomutteri päässä. Pitihän sitä heti kattoa että mitä siellä on mutta kun ei oo kuusiosettiä himassa =) |
rijopu 09.04.2005 14:31:03 | |
---|
Edit: jäin vielä miettimään, näkyykö se muutos kaulassa heti ollenkaan? Eli tiedän kyllä että se siitä asettuu vielä kun sitä on säädetty mutta esim jos ruuvaan sitä auki puolen kierrosta niin tuntuuko se muutos siinä ollenkaan heti vai vasta huomenna? Kyllä se muutos tuntuu heti, mutta lopullisesti se kaula asettuu ajan kanssa. No, se on semmoista suomalaista...
kalamies#14 >-)))> |
hollstro 09.04.2005 16:02:03 | |
---|
Jos jaksat tulla Espoon Haukilahteen niin kyllähän minä sen sääädän. Puhelin on 050-3032 214 Markku |