jiekep 06.04.2005 01:17:54 | |
---|
Heipparallalei! Saako alle 400eurolla minkäännäköistä "hyvää/välttävää" bassokaappia? Nykyinen kaappi alkaa vedellä viimeisiään, eli uudelle olisi tarvetta, mutta kun on tuo budjetti niin perkeleen tiukka. Säästäminen ei oikein auta koska on tarvetta kaapille just nyt kohtsillään (keikkaa yms.) Kaytetythän on aina parempi vaihtoehto, esim tuolla torilla olisi Tracen ja Marshallin 4x12. Onko noista kokemuksia? Entäs nämä uudet: Gallienin Backline sarja, Hartken halvimmat tai vaikkapa sitten se "pahamaineinen" Behringer? Nuppina toimii Marsun JCM 800 Bass Series, ja musiikkityylinä semmoinen ripeähkö punk-rock. Saundi ihanne löytyy sieltä Mike Dirnt ja Matt Freeman osastolta. Danke. |
oltsi88 06.04.2005 10:02:49 | |
---|
Kyllä varmasti saa. Esim Hartke (blaaah...) niin niiltä saa tuohon hintaan esim. 410TP:n. Itse ostin juuri tuommoisen vasta äskettäin ja ei voi kuin kehua. Todella munakas soundi ja ei puhettakaan alumiinin "kolinasta". Katsasta myös GK backline sarja. |
NYdoll 06.04.2005 10:11:36 | |
---|
Mulla on Behringerin se halvempi 1x15 ja se on kyllä ihan helvetin hyvä. Parempi kuin Hartket, joita oon testaillu. Sit mulla on tollanen G&K Backline kaappikin se on 2x10 eikä se kyllä oo taas yhtään niin hyvä... metalli sykkii... |
möhköfanttimies 06.04.2005 10:15:03 | |
---|
Saa ~300 käytettynä Hartken ja Laneyn 4x10jä. Mulla on Laneyn 4x10 ja nuppina sama ku sulla. "If bullshit was music, that fellow would be a brass band."
Paddy Crosbie. |
Avon 06.04.2005 12:31:57 | |
---|
Kappas kappas, onpas meitä marsun omistajia paljon! Mutta juu, minäkin haluaisin kuulla noista kaapeista. Jos nyt otetaan Gallien Kruegerin, Hartken ja Behringerin saman hintaluokan laitteet, niin millä on mielestänne paras hinta/laatu-suhde? Champagne for my real friends and real pain for my sham friends |
Akkari 06.04.2005 13:28:49 | |
---|
kyllä mäkin olen pärjännyt oikein hyvin tuolla hartekin 4x10 vx:llä. Soundi on ihan mukiin menevä varsinkin kun tukin pillin sukalla. Kilohinta on tosi kohdillaan. Keikka käyttöön ehkä vähän turhan suuri ääneltään ja varsinkin ulkomitoiltaan. ...such is life... |
jiekep 07.04.2005 00:29:09 | |
---|
Entäs nämä uudet: Gallienin Backline sarja, Hartken halvimmat tai vaikkapa sitten se "pahamaineinen" Behringer? Lainaan itse itseäni, kysyäkseni ylläolevan kysymyksen uudelleen. Ihan rohkeasti vaan kommenttia noista, ei tässä mitään hifikamaa haeta makuuhuone-soittoa varten vaan asiansa ajavaa keikkavehjettä. Ja just sitä hinta/laatu-hommaa. Kai nyt jollain on kokemuksia edes Hartkesta ja Behringeristä verrattuna toisiinsa? |
Teijo K. 07.04.2005 00:34:17 | |
---|
Lainaan itse itseäni, kysyäkseni ylläolevan kysymyksen uudelleen. Ihan rohkeasti vaan kommenttia noista, ei tässä mitään hifikamaa haeta makuuhuone-soittoa varten vaan asiansa ajavaa keikkavehjettä. Ja just sitä hinta/laatu-hommaa. Kai nyt jollain on kokemuksia edes Hartkesta ja Behringeristä verrattuna toisiinsa? Mikäs kaappi se sinun väsynyt versiosi on? Elementit voi aina vaihtaa jos se siitä on kiinni. |
jiekep 07.04.2005 01:05:49 | |
---|
Mikäs kaappi se sinun väsynyt versiosi on? Elementit voi aina vaihtaa jos se siitä on kiinni. Ei löydy merkkiä, revitty poies. Takalevy tallella, mutta siinä vain ohmimäärä jne. Lisäksi hinkuan hiukka pienempää kaappia, 2x15 ei varsinaisesti ole roudausunelma, (eihän me nyt paljoa keikkailla, mutta kuitenkin joku 2-3 kertaa kuussa) tuntuu että pienempikin riittäisi. Takaraivossa on jopa hiukan kytenyt 2x12 tai 2x10... |
Teijo K. 07.04.2005 09:24:11 | |
---|
Ei löydy merkkiä, revitty poies. Takalevy tallella, mutta siinä vain ohmimäärä jne. Lisäksi hinkuan hiukka pienempää kaappia, 2x15 ei varsinaisesti ole roudausunelma, (eihän me nyt paljoa keikkailla, mutta kuitenkin joku 2-3 kertaa kuussa) tuntuu että pienempikin riittäisi. Takaraivossa on jopa hiukan kytenyt 2x12 tai 2x10... Jaaha juu. Minä olen taas vähän katsellut tuollaista 2*15" kaappia. Jos sinullaon se vielä ensikuun alussa niin voitaisiin tehdä kauppaa? |
minimies 09.04.2005 08:13:39 | |
---|
kyllä mäkin olen pärjännyt oikein hyvin tuolla hartekin 4x10 vx:llä. Soundi on ihan mukiin menevä varsinkin kun tukin pillin sukalla. Kilohinta on tosi kohdillaan. Keikka käyttöön ehkä vähän turhan suuri ääneltään ja varsinkin ulkomitoiltaan. Juu, saksast 311 jeeroo uutena ja l.pad ljudialta hieman päälle kyban... Tosin plugit speakoneiksi ja fillarit alle... (Omien osia odotellessa) 8) MIKSI tehdä kaikki selvinpäin... |
jiekep 09.04.2005 19:40:29 | |
---|
Soundi on ihan mukiin menevä varsinkin kun tukin pillin sukalla Sitä ei siis saa kytkettyä pos päältä? l.pad ljudialta hieman päälle kyban... Ei ymmärrä? |
Royal Banzai 09.04.2005 21:20:57 | |
---|
Nuppina toimii Marsun JCM 800 Bass Series, ja musiikkityylinä semmoinen ripeähkö punk-rock. Saundi ihanne löytyy sieltä Mike Dirnt ja Matt Freeman osastolta. Danke. Eipä hra Dirntin soundia oikein putkivehkeellä tavoita, mutta treblet vaan kaakkoon ja plektra käteen. Kymppituumaiset lienevät oivat sinulle. Hartke ei minun korvaani miellytä mitenkään, mutta saattaahan se sulle toimiakin. Ja oha se halapa. Sellaista 60-luvun (britti)rocksoundia haettaessa tuo marsu yhdistettynä 12-tuumaisiin toimisi hyvin. Punkrokkiinkin voisi sellanen putkiröhinä sopia, ehkä.
Does your mama like to reggae? |
SaBer 10.04.2005 01:20:31 | |
---|
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other |
Hughes 10.04.2005 14:48:25 | |
---|
Osta se marsun 4X12" jcm:mäsi alle. Hyvä paketti! MoParit on ihana asia. |
Akkari 10.04.2005 17:10:58 (muokattu 10.04.2005 17:11:44) | |
---|
Sitä ei siis saa kytkettyä pos päältä? Sitä ei siis saa kytkettyä pois päältä! ...such is life... |
minimies 10.04.2005 19:55:27 | |
---|
Ei ymmärrä? Potentiometri muuttumattomalla impedanssil.... Sopii keski- ja korkeidenäänien vaimennukseen... Kyllähän tua pilli hyvälle kuullostaa jos sitä vähän vaimentaa... ;) MIKSI tehdä kaikki selvinpäin... |
Royal Banzai 10.04.2005 22:49:57 | |
---|
Does your mama like to reggae? |
rattledad 12.04.2005 20:41:39 | |
---|
Great guitars, amps, and microphones are a must. Crappy guitars, amps, and microphones are another must. (EQ 2/2005) |