Aihe: Bassosi.
1 2 3 4 5
Karlsson
10.12.2004 12:32:29
On vähä tylsää töissä, joten keksitäänpä tälläne topikki:

Jos sinulla on ns. ykkösbasso, siis semmoinen soitin, joka yleensä ekana tarttuu mukaan kun soittelemaan lähdet ja saatat jopa olla kiintynyt tuohon peliin, niin mikä siinä soittimessa on niin hyvää? Miksi tykkäät?

Jos inspiroi niin saa kirjottaa vaikka ylistyslaulun aiheesta.
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
hemmo
10.12.2004 12:39:35

Hyvä! Kerrankin tällainen kunnon topikki, eikä mitään nysvämistä.

Vastaan: emmätiä.
"Mutta munsta ns "svengi" o yliarvostettua" - KMT
Bassballs
10.12.2004 12:40:54

Fenderin 89-vuoden japsipresari.
-Hyvä (perus)soundi
-ihanan hyvä soittotuntuma
-suht.kevyt ja helppo kuljettaa mukana
-ei yhtään ruma

Oma ykkössoitin tuntuu kuin osalta omaa vartaloa.
Shake your foundations!
Jalmus
10.12.2004 12:50:41
JAK Jazzbasso.

- mahtava soundi
- soi upeasti
- kevyt
- "oman näköiseni soitin"

Varabassoksi tai tilaajan toiveiden ja tarpeiden perusteella saattaa toisinaan lähteä mukaan Musari StingRay5
Laulaminen ravintolassa ilman siitä suoritettavaa korvausta tulkitaan häiriöksi.
Keny
10.12.2004 12:55:47 (muokattu 10.12.2004 12:57:01)
Ei hajuukaan mut fenkun miller sbasso on se ykkönen vaikka muitakin on ja viellä toinen samanlainen mut sunburst väri.Ihan eri soittimia on noi kaks millerii ja hyvä niin.Toinen on vaan se oikee,tuntee niinku heti.
Passo,kondra ja muut on sitte välillä käytössä.

Äh ei pysty selittää.....fityiks meni.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Ylläri
10.12.2004 13:05:57
Tällä hetkellä ykkönen on MUU, koska se on ainoa viisikieliseni. Lisäksi sen pinta tuntuu hyvältä paljasta ihoa vasten.
Dimebag Darrell 1966-2004
MakkeJ
10.12.2004 13:19:34 (muokattu 10.12.2004 13:31:32)
Ykkönen on aina vaan mun wanha kulunut Fender Telecaster. Se on yksinkertainen, helppo säätää ja toimii kaikissa tilanteissa.
loud´n proud
Zarmo
10.12.2004 13:49:34

Rokkisoittoon yms. räimintään Columbus. Ei siinä mitään hyvää ole, on vaan huvittava.

Muuhun soittoon Yamaha. Ei kai sekään millään mittapuulla kaksinen ole, mutta kyllä sillä meikäläinen vetelee. Kohtuullisen vaivaton soittaa ja saan helposti kelvollisen soundin.
JE
10.12.2004 14:02:22
Yamaha RBX-250 (en muista millon tehty, mut joku 11-13...vuotta vanha).

+ Tuntuma, tuntuu todella hyvältä soittaa. Aika kauan olen soitellut kielet korkealla, mutta laskinpa alaspäin takaisin niin jopa tuli vielä paremmaksi.
+ Hyvä soundi, ehkä ei ihan se mitä etsin, mutta mahtava släppäilyyn ja vähän raskampaan musiikkin. Potkiva soundi, eli kyllä se muihinkin menee.
+ Ja tietty se TUNNE-ARVO.

- Hienovire. Kaularautaa pitää säätää jollain ihme avaimella.

Eli yhteenvetona aivan mainio basso (ainakin juuri minulle), mutta vuosien soiton jälkeen kaipaan jotain uutta.
Fisherman´s Friend
firecane
10.12.2004 14:29:47

Epiphone Thunderbird IV Goth

-aivan uskomaton saundi
-munakkaan näköinen
Karhupoika
10.12.2004 15:00:23
Kyllä useimmiten tulee 4kielisen Musarin kanssa ympäriinsä palloiltua, mutta tänään käytin poikkeuksellisesti precisionia studiossa. Oli onnistunu valinta ku RnB meininkiä nauhotettiin..
Yes I would if I could...
Wil-J
10.12.2004 15:23:30
Tällä hetkellä ainokaiseni, Fender jazzari Japanista vuodelta '97. Tuskinpa tilanne tulee muuttumaan kun tuossa vajaan kahden viikon päästä saan nauhattoman HarleyBentonin :D

Oikeastaan se on mun lemppari siksi (jos ei oteta huomioon sitä että se on mun ainoa) että se on ollut mulla aina. Sillä olen aina soittanut ja tulen varmasti soittamaankin. Onhan se kaikin puolin myös hyvä basso!
buro
10.12.2004 15:40:11
Mulla on jammun vanha rbx ja sit faijan itse tekemä härveli. Hyvä niillä on ollu soittaa.
Aleksi-serkku
10.12.2004 16:19:33
Presiisiön-kopio ihanalta 70-luvulta. Mikit särisee, plektrasuoja on teipillä kiinni, kaula on lohkeillu ja nauhojen alla möhisee jotain kummaa vihreetä tavaraa. Tallakin on suurin piirtein läkkipeltiä, mutta silti siitä kaulapainoisesta vehkeestä löytyy jotain sellasta, mitä ei millään muulla soittimella ole mulle antaa. Sen basson parissa ei kukaan muu tunnu viihtyvän, mutta mulle se on tärkein vempula, mitä omassa arsenaalissani tulee ikinä olemaan.
Lentäjä-ässät työssään! MEKKALA #4
Karlsson
10.12.2004 16:33:06
nauhojen alla möhisee jotain kummaa vihreetä tavaraa.

Se on se groove mikä sieltä kurkkii.
"Mie e vaan ymmärrä koko stereoajattelua. Munsta se o tyhymää kun toisessa kanavasta kuuluu eri kuin toisesta." -KMT
NYdoll
10.12.2004 16:53:08

Pieksetty korealainen Tokai Hard Puncher... Tällä hetkellä se tosin on mun ainoa basso. Saas nähdä mitä siitä mun nauhattomasta tulee...
"I´ve got razorblade lips, gonna kiss some wrists..." Turbonegro - Fuck the world
pardy
10.12.2004 17:29:55

Noo, omistan "vaan" kolme bassoa, joista mukaan lähtee melkeen aina se uusin. Eli nauhallinen Warwickin Corvette. Nauhaton vastaava lähtee taas tietysti mukaan kun sille on tarvetta, mutta yleensä se on nykyään tuo nauhallinen. Kolmas vehje sitten on Aria pron aika vanha Presishuun-kopsu, jolla en soittele kuin kotona koska muut bassot on reeniksellä. Siihen hommaan se sopii vallan hyvin, kun mulla ei ole vahvaria kotona ni soittelen akustisesti, ja sehän sopii kun tässä on elektroniikka paskana. Eli tää on mulle aika hyvä ratkasu.

Tajusin just muuten yhen jutun. Enpäs välttämättä haluukkaa omistaa montaa ritsaa - aina olis vaikeuksia päättää että mitä ottaa mukaan ja millä vetää. Nyt ku tarkemmin ajattelen, ni toi nauhallinen warwicki on aika lailla erinomainen mun käyttöö perusbassona mikä toimii tilanteessa ku tilanteessa. Hoh. Ensimmäinen kerta pitkään aikaan kun GAS ei ahdista. Hassua...:)
"Muna on mukava asia!" -Yläasteen kotitalouden opetusvideo
Musiikki on mukava asia! -Minä
Kieppi
10.12.2004 17:49:12 (muokattu 10.04.2005 16:05:31)
EDIT: Katso sivulle 5.
"Kuuntele kontrabassoa. Siinä on puuta, siinä on jöpinää." (Jukka Tilsa)
Osta Sitikka!
hollstro
10.12.2004 17:56:08

Mulla on kuusi bassoa ja suosikki muuttuu ajoittain. Tällä hetkellä soitan useimmiten Fenderin vuoden 1970 Jazz Bassolla. Siinä on kaikki kohdallaan: kevyt kantaa ja soittaa, hyvä kaula, hyvät mikit ja hyvä saundi.
BassBeast
10.12.2004 18:43:59

Jee, mun lemppari on ainoa bassoni Aria Pro 2 SB mikälie. Vaikka se on prkleen raskas, se on niin hyvä! Ensinnäki hienon näkönen(kuulemieni kommenttien perusteella ja omastaki mielestä) ja toisekseen en oo mistään toisesta bassosta kuullu samanmoista saundia. Se on semmonen raaka, kirkas ja voimakas soundi. Sillä vetelen niin reeneissä kuin kotonaki. Vahvistimella ja ilman. Ei oo kyllä basson vaihtoa tarvinnu vielä harkita. Nauhojen vaihtoa kylläki...! Oon niin tottunu jo siihen ja sillä lähtee kaikki kuviot. Kaula on samanlevynen joka kohasta ja kielet on sopivan matkan päässä toisistaan. Sillä voipi soitella ihan mitä vaan haluaa. Ihan sama soittaako normaalisti, släppääkö, poppaako, täppääkö niin ainaski itteä saundi ja tuntuma miellyttää. Tai ehkä sittenkin släppäillessä kielten väli on liian lyhyt. No eipä oo kovin paljo tarvetta släppäillä. Olihan siinä vuodatusta kerrakseen! Hey by the way paljonko maksaa nauhojen vaihto?
oho,eiku, no voi #¤&
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)