Aihe: Langaton järjestelmä bassolle
1 2
JK
03.07.2003 10:24:37
Mikähän olis hyvä langaton systeemi, jos haluaa päästä eroon basson ja vahvistimen välisestä johdosta. Thomann kauppaa AKG:n GB 40-settiä hintaan 259 eur. Kannattaako hankkia?? Kokemuksia?? Mitenkähän pattereiden kulutus??
bassline
03.07.2003 17:33:50
Mul on sellaset.. ihan toimiva nippu. Patteri kestää n. 40- 50 tuntii... Otan paristot aina pois ku ei käytä...
Osta pois, ei sitä ainakaan katuu joudu......
minkä pirun takia....?
L.Ruoska
03.07.2003 19:01:06

Samson Tech tai joku tollanen myy sitä Airline Wireless Bass systeemiä. Hintaa about 300 dollaria. Semmonen sytkärin kokonen palikka bassoon kiinni ja vastaanotin istumaan jonnekki vahvarin lähelle. Vaikutti helvetin hienolta systeemiltä. Onko näissä wireless-hässäköissä hyvä äänenlaatu?
"Se on rautaa kun joskus ottaa turpiin".
bassline
04.07.2003 06:58:44
Ei mulla AKG:lla ainakaan ääni muutu miksikään... Se on se kun koneesta lähtee.. kulkee vaan ilmateitse eikä mutkalle kiertyneitä kaapeleita pitkin..
AKG on tosin vyöklipsillä... ei saa bassoon kii...eli ei niin..näyttävästi näkyvä :)
Hups..saahan sen hihnaan..
minkä pirun takia....?
SF3YLO
04.07.2003 11:08:40

Mikähän olis hyvä langaton systeemi, jos haluaa päästä eroon basson ja vahvistimen välisestä johdosta. Thomann kauppaa AKG:n GB 40-settiä hintaan 259 eur. Kannattaako hankkia?? Kokemuksia?? Mitenkähän pattereiden kulutus??

Ite miettiny samaa juttua..

eniten mietityttää se miltä alueelta se siirtää tota ääntä?
Akg lupaa 40 - 20 000Hz, ja joku sanoi että basson (nelikielisen) matalin (E-kieli) resonoi n. 40 Hz kieppeillä, eli menettääkö sitä "alapäätä" vähän tolla langattomalla???
Basistit kunniaan!
L.Ruoska
04.07.2003 15:45:49

Mä diggailisin just sitä ettei tarvii vyölle mitään shittiä mutta toisaalta en tiedä onko se sen ylimääräsen hinnan arvosta ostaa se Airline. Aika karua jos ei voi yhtää E:tä alemmaks virittää, tai siis EADG-virehän mulla melkeen aina on kuitenki mutta kyllä se luo rajoja tulevaisuutta nähden.
"Se on rautaa kun joskus ottaa turpiin".
bassline
04.07.2003 23:42:24
en tosta 40hz jutusta tiedä sitten.... ainakin mun kuutonen soi ihan muikeesti... tee avoin kauppa ja kokeile.. Rahat takas jos viet koneen takas ...
minkä pirun takia....?
duff666
06.04.2005 14:05:15
Thomann kauppaa AKG:n GB 40-settiä hintaan 259 eur.

mä en löytäny tota mistää?
ihq bejbeh
Nelikielipiru
06.04.2005 14:11:15

Ite miettiny samaa juttua..

eniten mietityttää se miltä alueelta se siirtää tota ääntä?
Akg lupaa 40 - 20 000Hz, ja joku sanoi että basson (nelikielisen) matalin (E-kieli) resonoi n. 40 Hz kieppeillä, eli menettääkö sitä "alapäätä" vähän tolla langattomalla???

Ite oo käyttäny moista 5-kielisen kanssa joka on A#D#jne.. vireessä enkä oon kyl huomannu en olis soundia purassu pois.
Mikään ei voita depression voittamatonta heikkoutta.
Niskamies
06.04.2005 14:16:42
Muistakaa että bassossa soi vahviten kerronnaiset, joten tota 40 Hz rajaa on turha pelätä.
Meitsi on meshissä.
L.Ruoska
06.04.2005 17:08:21

mä en löytäny tota mistää?

Päätit kuitenkin kertoa tän meille nostamalla noin vuoden ikäsen threadin ylös =D
balzary
06.04.2005 17:10:34

jos herra duff666 menis puristelemaan vaikka tissejä niin ei tarvitsisi tekemisen puutteessa nostella näitä ketjuja ylös.
pardy
06.04.2005 18:59:32

Nojuu, tyhmä nosto, mutta ihan hyvä aihe sinänsä. Itsekkin olen usein katsellut langattomien perään, ja viimeisinpänä on tärpännyt nää:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165241.html

http://www.thomann.de/thoiw3_samson_airline_gstyle_prodinfo.html

Tuo ensimmäinen siksi kun se on true diversity ja silti noin halpa (jota se AKG ei ole, siis td), ja tuo toka sen takia kun se on pedaalilautaan menevä. Sen takia tuommoinen pedaalilautaan menevä kiinnostaa kun se menee suht hankalaksi jos vetää vaikka räkkiin ton vastaanottimen, sit pitäisi sieltä vahvarin luota vastaanottimelta vetää monen metrin piuha siihen jalkojen juureen speduille ja niiltä uudestaan vahvarille, mikä taas eliminoi osittain tuota langattoman etua.

Onko joku tuota tokaa päässyt testaamaan/omistaako?
"...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua
ozmo
06.04.2005 19:28:32 (muokattu 06.04.2005 20:06:24)
Päätit kuitenkin kertoa tän meille nostamalla noin vuoden ikäsen threadin ylös =D

No äläs ny, ihan hyvä aihehan tää on... Mitenkäs se yks juttu siitä sokeasta kanasta ja jyvän löytämisestä menikään..? ;) (aivan oikein. vittuilen nimimerkki duff666:lle)

Muistakaa että bassossa soi vahviten kerronnaiset, joten tota 40 Hz rajaa on turha pelätä.

Mut kyl ne 40Hz ja siitä alaspäin menevät taajuudetkin värittää sitä saundia ihan älyttömästi. Aika munattoman kuulonen saattaa olla B-kieli jos tosta alaspäin kaikki taajuudet leikataan pois...

Kertokaapas viisaammat langattomia systeemejä, mitkä ei söis alapäätä niin hirveesti?
Tietääkö joku millaisia systeemejä vaikkapa Robert Trujillo ja muut stadionluokan basistit käyttää?
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
Niskamies
06.04.2005 20:02:17
Nojuu, tyhmä nosto, mutta ihan hyvä aihe sinänsä. Itsekkin olen usein katsellut langattomien perään, ja viimeisinpänä on tärpännyt nää:

http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-165241.html

http://www.thomann.de/thoiw3_samson_airline_gstyle_prodinfo.html

Tuo ensimmäinen siksi kun se on true diversity ja silti noin halpa (jota se AKG ei ole, siis td), ja tuo toka sen takia kun se on pedaalilautaan menevä. Sen takia tuommoinen pedaalilautaan menevä kiinnostaa kun se menee suht hankalaksi jos vetää vaikka räkkiin ton vastaanottimen, sit pitäisi sieltä vahvarin luota vastaanottimelta vetää monen metrin piuha siihen jalkojen juureen speduille ja niiltä uudestaan vahvarille, mikä taas eliminoi osittain tuota langattoman etua.

Onko joku tuota tokaa päässyt testaamaan/omistaako?

Kyllähän ton ekan versionkin voi laittaa pedaalilautaan. Eikös se ihan verkkovirralla toimi eikä pattereilla? Rupesi tollanen kiinnostamaan, eikös se vastaanotin laiteta hihnaan kiinni, ja siitä sitten piuhalla bassoon?
Meitsi on meshissä.
balzary
06.04.2005 20:06:37

itte en oo niillä kärpäsen cacan kokosilla lavoilla millä oon soittanu huomannu tarvetta tollaselle. eli vain ruotsalaiset håmåt käyttää tollasia.

niin, :)
Teijo K.
06.04.2005 20:08:30

itte en oo niillä kärpäsen cacan kokosilla lavoilla millä oon soittanu huomannu tarvetta tollaselle. eli vain ruotsalaiset håmåt käyttää tollasia.

Taisi AC/DC olla ensimmäinen joka Suomessa noita käytti. Voi että sitä kohua.

Joo, en niinkö uskalla luottaa noihin, joten piuha.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
balzary
06.04.2005 20:11:12

Taisi AC/DC olla ensimmäinen joka Suomessa noita käytti. Voi että sitä kohua.

Joo, en niinkö uskalla luottaa noihin, joten piuha.

eikös porukka luullu että vetävät playbackinä tms?
ozmo
06.04.2005 20:14:37 (muokattu 06.04.2005 20:18:44)

Olis se ihan vitun kätevä pienelläkin keikalla... Huomasin ku kitaristit osti itelleen langattomat.
Esim. keikalla tulee pyörittyä sitä lavaa ympäri vaikka olis miten pieni lava. Kerrankin ku kävelin suht ripeää tahtia lavan toista reunaa kohti, laulaja astui vahingossa piuhan päälle mikä sitten tietty kiskaisi mua semmosen metrin taaksepäin... Sanomattakin selvää, et soitto keskeytyi pieneks hetkeks mulla siihen, ku kädet irtos bassosta... Vitutti ku oli sellanen "soolon tapainen riffi" mitä satuin soittaan sillä hetkellä.
Soundcheckissäkin olis kätevä ku vois kävella sinne miksauspöydän viereen kuuntelemaan miltä se soitto kuulostaa yleisölle.

Edit: niin meinas tärkein unohtua... Eli kesällä voi mennä pihalle tupakalle/kaljalle/nauttimaan muuten vaan lämpimästä säästä ja samalla soitella... ;) (siis ainakin meidän treeniksellä soitto kuuluu tosi hyvin ulos jos vääntää tarpeeks kovalle...)
losers do the best they can... winners go home and fuck the promqueen!
v.z. dean
06.04.2005 20:33:23

Voiko tuommoisia ihan halvimpia (150e) käyttää samalla lavalla useampaa? Kalliimmissa tuntuu olevan maininta, että mahdollistaa esim. kuusi laitetta kerralla.

Halvimmissa on ilmeisesti kiinteä toimintataajuus, mutta onko niitä kenties olemassa eri taajuuksille säädettyinä? Eli meinaan, että jos ostaisi sopivat tuotteet, niin saisi kuitenkin esim. kolme pelaamaan yhtäaikaa häiriöttä? Tietenkin paras ratkaisu olisi säädettävät mallit kaikille...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)