Aihe: Fenderin mikit takaisin jassoon
1
Johnny Buzz
20.04.2005 16:14:15

Nyt tarvittaisiin pientä apua basistitovereilta, joilla on kokemusta Fenderin Jazz basson mikeistä. Eli omaan jatsiini on vaihdettu aikanaan Basslinesin mikit ja olen tässä noin vuoden niillä soittaneena tullut siihen tulokseen, että ne mikit ei välttämättä ole minun juttu. Ei ne nyt niin hifit kuitenkaan ole, mutta vintage-henkisenä haluaisin kuitenkin vaihtaa bassoon Fenderin mikit. Tsekkailin tuolta Fenderin saitilta seuraavia mikkejä:

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0992123000

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0992102000

Onko noista jollakin kokemuksia? Muistelisin, että täällä joku on jossain threadissa noita jompia kumpia hehkuttanut, mutta enpä muista kumpia. Tuo hakukaan, kun ei toimi näin päiväsaikaan, niin ei onnistunut sen threadin kaivaminen. Eli mikkejä käyttäneiltä kaipaan siis kommentteja.
www.soulstab.com
Soulstab live @ On the Rocks, Helsinki 26.4. w/ Lovestone (vapaa pääsy)
Wil-J
20.04.2005 17:15:59
Mä voin vaihtaa mun japsi fenkun mikit päittäin ;)
toivajar16
20.04.2005 18:10:31
Terve Johnny.
Mitkä Basslinesit sulla on kiinni jassossa? Hotit kenties?
Duncanin vintage ja Antiquity sarjan jassomikit ovat huhujen mukaan todella lähellä 60-luvun aitoja Fenderin mikkejä. Fenderin uudet mikit ovat taas saaneet osakseen kirjavaa palautetta. Itelläni on Amfisoundissa Duncanin vintage p/j mikit ja on toiminut erittäin hyvin. Soundissa on juuri sitä Fenderin kuuluisaa, tervettä "middlepuukkoa".
Uusi kehuttu latinduo: Gloria & Stefan
Rämppy
20.04.2005 20:03:29
Mun mielestä nuo Original Jazz Bass -mikit on hyvät. Ovat hyvän kuuloiset mun korvaan eivätkä kovin häiriöalttiitkaan kun huomioi, että ovat ihan perinteiset 1-kelaiset. En omista ko. mikkejä, mutta olen jonkin verran soitellut usa reissue bassolla, jossa nuo mikit on. Omassa precisionissa on saman sarjan p-mikki ja siinäkään ei oikeastaan ole toivomisen varaa. Olen vanhan soundin ystävä, joten mikkimieltymykseni on sen mukainen.
Eikö tähän rämpyttämiseen koskaan kyllästy?
Niskamies
20.04.2005 20:24:36
Mulla on myynnissä mun Fenderin vanhat mikit, mikäli kiinnostaa. Ne taitaa olla noi ylemmät noista sun linkeistä.
Meitsi on meshissä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)