Olen tainnut tästä ennenkin kysellä, mutta nyt uudestaan hieman kertausta. Eli kuinka homma toimii. Etunen siis yhdistetään päätteeseen (kuinka?). Entäs sitten, kun noissa päätteissä lukee nämä tehot. Mitä tarkoittaa se, että annetaan tehoiksi esim 4 ohm 2x650W? Pitääkö ottaa jotain erityistä huomioon, kun alkaa tällaisia kytköksiä tekemään? Kiitos. metalli sykkii... |
etusen liittäminen päätteeseen riippuu päättärin liitännöistä. esim mulla otan etusen di-outista xlr:llä päättärin inputtiin josta speakonilla kaappiin. 2x650w on stereopäättäri, eli pystyt ajamaan halutessas kahta tsydeemiä erikseen, tai sitten sillattuna enemmillä tehoilla. eipä siinä muuta kun ottaa ohmit huomioon ja jos siltamonoon lykkää niin tekee takapaneelin ohjeiden mukaan. itte soittelen vaan toisella kanavalla, kun siltamonossa minimikuorma olis 8ohmia, ja mulla on käytössä yks 4 ohmin kaappi. toimiva ratkaisu josta lompakko tykkää. |
Olen tainnut tästä ennenkin kysellä, mutta nyt uudestaan hieman kertausta. Eli kuinka homma toimii. Etunen siis yhdistetään päätteeseen (kuinka?). Entäs sitten, kun noissa päätteissä lukee nämä tehot. Mitä tarkoittaa se, että annetaan tehoiksi esim 4 ohm 2x650W? Pitääkö ottaa jotain erityistä huomioon, kun alkaa tällaisia kytköksiä tekemään? Kiitos. Tarkoittaa että siinä on kaksi päätettä (siis pääteastetta) yksissä kuorissa, joista kumpanenkin tuuppaa ulos 650w (RMS?). Kummallakin päätteellä on sitten tuo minimikuorma 4 ohmia, eli voisit vaikkapa kytkeä yhteen tuollaiseen päätteeseen neljä 8 ohmin kaappia, siten että kaksi/pääte. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, katsot vain että kuorma ei mene tuon minimin alle kummankaan päätteen puolella. Ja tuo etunen sitten, noissa PA-päätteissä on omat liitännät sitten noita varten, yleensä plugi ja xlr-sisääntulot, joissain pelkästään jompikumpikin. Vedät etusen ulostulosta vaan jommankumman päätteen sisääntuloon tuon piuhan, kumpi sitten onkaan ja voilá, siinä olla herralla paljo määrä möyggä! Jos etusessa on kaksi ulostuloa niin toinen vaikka sitten toiseen päätteeseen ja toinen toiseen. Siinä olla herralla hjuva steriousistem. Kun herra hjuva viela laitta valli jakosuodi, ninn saada herra oikke hjuva sistem! Edit: Samperin balzary. Mulloli palion paremmmisti selitetty ku sulla! Plööh! :P "...tilanteen mukaan peace tai turpaan" -absqua |