Aihe: Akustisten kuuluvaisuus
1
Pii
19.04.2005 12:47:38

Kuinkahan olis, kun puhutaan akustisista, miten eroaa kuuluvaisuus kun basso on f-aukoilla tai kun bassossa on aukko heti kielten alla? Siis kun niitä ei ole lainkaan vahvistettu?
paavi
19.04.2005 13:27:43
Ei omakohtaista kokemusta, mutta jos nyt puhutaan akustisista bassokitaroista, niin päättelisin, että ääni on kuuluvampi sillä pyöreällä aukolla kielten alla. Luulisi nimittäin, että akustiset kitaratkin olisi varustettu f-aukoilla, jos niiden kanssa ääni olisi kuuluvampi.

Olen joskus lukenut aiheesta, mutta en nyt muista. Minkä takia jousisoittimissa on sellaiset aukot kuin niissä nyt on?
karpela diem (tartu tanjaan)
Karlsson
19.04.2005 14:57:05
Olen joskus lukenut aiheesta, mutta en nyt muista. Minkä takia jousisoittimissa on sellaiset aukot kuin niissä nyt on?

Rakenteen vuoksi. Siinä ei ihan keskellä vaan hieman sivussa kulkee semmoine "bassopalkki" (suomeksi?), joka sitten hieman pilaisi idean tukkiessaan sen pyöreän reijän...
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Puavali
19.04.2005 17:18:28
Rakenteen vuoksi. Siinä ei ihan keskellä vaan hieman sivussa kulkee semmoine "bassopalkki" (suomeksi?), joka sitten hieman pilaisi idean tukkiessaan sen pyöreän reijän...

Suomeksi se on bassopalkki.
kalamies#19 >-)))> Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. ESTR #2
Pii
20.04.2005 13:26:29

Mä olen kuullut että Warwickin Alien olis hyvä soitin, mutta äänestä en tiedä, siinähän aukko on taas kielten yläpuolella.
Karlsson
20.04.2005 13:29:05
Mä olen kuullut että Warwickin Alien olis hyvä soitin, mutta äänestä en tiedä, siinähän aukko on taas kielten yläpuolella.

Hankala sanoa kun ei ole tuota testannut, mutta taas kehun nota landolan akustisia. Testasin tuossa taannoin sitä Puppe Strandbergin kehittämää mallia, jossa ei ollut ollenkaan aukkoa ja hyvin kuului silti. Hui.
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Keny
20.04.2005 14:29:02
Hankala sanoa kun ei ole tuota testannut, mutta taas kehun nota landolan akustisia. Testasin tuossa taannoin sitä Puppe Strandbergin kehittämää mallia, jossa ei ollut ollenkaan aukkoa ja hyvin kuului silti. Hui.

Juu saman huomasin ku sillä soittelin.Yleensä ei kyllä noilla akustisilla pärjää vahvistamatta jos on esim kaks aksu skittaa pelissä.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Teijo K.
20.04.2005 14:33:41

Juu saman huomasin ku sillä soittelin.Yleensä ei kyllä noilla akustisilla pärjää vahvistamatta jos on esim kaks aksu skittaa pelissä.

Paitsi plektralla kovaa soittamalla pärjäilin muistini mukaan jotenkin kokoonpanossa 2*akustinen ja laulu.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
Keny
20.04.2005 15:09:20
Paitsi plektralla kovaa soittamalla pärjäilin muistini mukaan jotenkin kokoonpanossa 2*akustinen ja laulu.

Tossa on kyllä perää mut sormin tai peukulla jää jalkoihin....riippu tietty siitä bassosta.
Kuulemma Taylor merkkiset soi hyvin mut hinta on aika hurja.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Pii
21.04.2005 11:38:30

Onko kokemusta Ibanezin akustisista?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)