Aihe: basistit in m.net
1 2 3 4
slip
10.04.2005 11:23:02 (muokattu 10.04.2005 11:23:23)
keskusteluista voi lukea useampia basisteja, mutta on paljon jotka kai vain lukevat.
anteeksi jos tämä ei ole sopivaa (olen uusi täällä)
mutta kiinnostaisi gallupeerata keitä ja paljon täällä todella on basisteja.
varmasti ei niin runsaasti kuin kitaristeja.

samalla kiinnostaisi tietää oletteko työnänne keikkaa tekeviä, vai soitteletteko omaksi iloksi tai kellarissa, vai jotain siltä väliltä?
soittamaan oppii vaan soittamalla
Jooba
10.04.2005 11:40:50
Np mä en ole mitään muuta kuin aito basisti, aloitti basson soiton omasta tahdostaan ja silleen. soitan omaksi iloksi kotona ja kellarissa bändin kanssa ja heitelleen satunnaisia keikkoja, tällä keväällä kolme keikkaa.
sunder
10.04.2005 12:31:18
Bändissä basisti ja kotona tulee soitettua enemmän kitaraa.
omarklah
10.04.2005 12:46:39

oletteko työnänne keikkaa tekeviä, vai soitteletteko omaksi iloksi tai kellarissa, vai jotain siltä väliltä?

Päivätyö muualla - ollut koko ajan.
Basistina >30 vuotta eri kokoonpanoissa.
Soitan bassoa myös kotona ja kellarissa, reeneissä ja keikalla, jameissa ja yleensä aina kun se on mahdollista.
Tää sit sanois tälleen...
Teijo K.
10.04.2005 12:56:03

Opiskelen historiaa. Soittaminen harrasteena, lähinnä kellarin rappusilla. Että silleen välimallin jätkä. Bänditoimintakin ollut tosi nihkeää kun ei löydy nyt sitä oikeaa kokoonpanoa.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
PasiB
10.04.2005 13:09:59
Soitto on harrastus, tosin nykyään ei ole vakibändiä. Halua soittamiseen kyllä olisi, mutta työt on vieneet ajan niin tarkoin, että soittaminen on jäänyt vähälle. Kotona tulee soiteltua sen verran että pysyy tuntuma tallessa.
Nyt olisi taas aikaa soittaakin, löytyisi vain soittajia niin saisi bändin kasaan.
Bassoon siirryin joskus vajaa 30 vuotta sitten, kun pasuunan soittaminen alkoi tympiä ja kaikki kaverit soitti kitaraa. Pasuunan soitto opetti lukemaan bassoklaavia ja siitä on ollut hyötyä jälkeenpäin.
Hiljalleen harmaantuva basisti.
Quizz Kid
10.04.2005 13:40:08

Harrastuspohjalta soittelen myös minä. Ja tossa toi h vielä punaisella ja isolla. Bassoon kun olen siirtynyt varsinaisesti vasta vuosi sitten ja teatteriharrastus vie suurimman osan vapaa-ajasta, niin en soita missään kokoonpanossa. Kotona vain basso ja minä -hengessä aina kuin suinkin on jotain aikaa.

Täältä vois koota sellaisen "Surullisten kotisoittajien bändin", jonka musiikkityyliä kukaan ei osais määritellä, ja kaikkein vähiten bändiläiset itse. Laulut olis tehty kellarin nurkkapölystä ja isoon ja hyvään vahvistimeen kohdistuvista haaveista. :) (Nopeat huomaavat hienoisen itseironian.)

No joo, siis harrastus harrastus. Tosin periaatteena pidän, että kamat joita hankin olis sitten sellaiset, että jos ja kun aika joskus riittäisi, niillä voisi pätevästi mielekkäässä kokoonpanossa veivata.
Teijo K.
10.04.2005 13:46:35 (muokattu 10.04.2005 13:46:50)

Täältä vois koota sellaisen "Surullisten kotisoittajien bändin", jonka musiikkityyliä kukaan ei osais määritellä,

Ala basistiksi sanoivat, et jää koskaan työttömäksi. Joo joo.
Nälkä!
-Knut Hamsun.
Operaatio Live : Jyväskylä
poppamies
10.04.2005 14:16:03

Harrastuspohjalta 70-luvulta lähtien. Tällä hetkellä kaks vakibändiä.
Mytävänä 300W Fenderin nuppi!
Hughes
10.04.2005 14:45:32 (muokattu 10.04.2005 14:46:10)
Jeh, harrastushan tämä on. Sähköhommia saa nypläillä, että saa välillä syödäkseen bassonpaukutuksen ohella.

Soitan kolmessa bändissä, joista kaksi keikkailee. Sitten on myös kolme eri projektia ja tuurauskeikkoja jonnin verran.
Ja sitten vielä nämä kellarisoitot ja jamit.

Eli bassoa saa paukuttaa mielin määrin, JAAAA SEEEHÄN ONNKIN IIIIHANAAAAA-HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAH!
MoParit on ihana asia.
fox
10.04.2005 14:46:21

samalla kiinnostaisi tietää oletteko työnänne keikkaa tekeviä, vai soitteletteko omaksi iloksi tai kellarissa, vai jotain siltä väliltä?

Ehkäpä kohteliasta olisi kuitenkin, jos kertoisit vähän itsestäsi ensin, "soittelen vähän kaikkialla" on kiintoisa lähtökohta.. Kenen kanssa ja millaista musiikkia? Oletko kauankin soittanut? Saattaa olla, että löytyy jopa bändikavereitasi täältä!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers."
L.Ruoska
10.04.2005 16:21:33

Mäkin olen sellanen kellaribasisti, eli tarkoitus on joskus vielä nousta maailmalle mutta kyllä tässä toistaiseks ihan päivätyöllä on rahat ansaittu =)
Bassballs
10.04.2005 18:11:11

Olen aito basisti. Opiskelen musiikkia ammatikseni, elikkä minusta tulee ammattibasisti(kurjan kuuloista, eikö?)..

Siitä huolimatta, että olen huoraajamuusikko(soitan rahasta ihan mitä vain) teen tätä pohjimmiltani omasta mieltymyksestäni tähän aliarvostettuun soittimeen.
..vaikka hullun hommaahan tämä on..
"Tiesin aivan hyvin mitä olin tekemässä.."
Karlsson
10.04.2005 18:19:42
Musiikkihullu ja harrastelijabasisti.

Minä siis.
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
cfe
10.04.2005 18:25:12

Päivätyö ja bassoa bändissä joka keikkaillee ja levyttää, ulkomaillakin käyty, kyseessä "vakavampaa kuin pelkkä harrastus" mutta on sitä muutakin elämää...

Tsekatkaa allekirjoitus...
http://www.causeforeffect.org
Wil-J
10.04.2005 18:33:00
Harrastelija. Tosin välillä käynyt mielessä että pitäisikö ammatikseen pyrkiä soittamaan, mutta sen ajatuksen oon hylännyt aina kun muistan että tykkään elää mukavasti, ilman rahahuolia. Keikkaa ihan mukavasti moninaisissa kokoonpanoissa jatkuvasti.
Dixon
10.04.2005 18:40:53
Soittelen bassoa kellaribändissä joka kovasti yrittää saada keikkoja ja siinä sivussa menee lukio
Jani The Rock
10.04.2005 19:10:58 (muokattu 10.04.2005 19:23:48)

Eka levytys ja ekat kunnon keikat basistina. Välillä kitara oli pääinstrumenttina, mutta sinäkin aikana olin henkisesti erittäin basisti. Nyt on basso tehnyt pysyvän comebackin ykkössoittimeksi.

Edittiä: Harrastuspohjalla mennään. Nyt ja tulevaisuudessa.
The road never ends for me, kid.
heu heu
10.04.2005 19:11:36
Olen harrastanu seks.. eiku bassoa vuodesta -75. Välillä basso oli pitkään kotelossa mutta nyt bändi on harrastuksena ykkönen ja keikkoja sopivasti n. 2-4/ kk.
On se kumma miten johonkin juttuun jää kiinni, niin kuin tohon rokin soittamiseen..
Huonoa huumoria jo vuodesta 1959
Novis_3
10.04.2005 19:20:48
Kymmenisen vuotta räplänny alapäätä.. Viimiset 4-5 vuotta vähän tosissaan opiskellut musiikkia. Kokoonpanoja useanpia ja tuuraushommia jonnin verran. Ei tässä viellä oikein leipään ole päässyt kiinni, mutta toivotaan, että jonahi päivänä..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)