Aihe: kontrabasistin kamat -mitä kukin käyttää?
1
nahemah
27.04.2005 10:11:24
Olen soitellut keikkoja kontrabassolla vahvistuksen kanssa. Ongelmaksi on kuitenkin muodostunut hyvän laitearsenaali-ketjun löytyminen. Laitteiston pitäisi olla laadukas, kevyt roudata ja riittävä pienistä huoneista isommille areenoillekin kelpaava.
Mitä mikkiä, vahvistinta yms. laitetta ihmiset ylipäätään käyttää juuri kontrabasson kanssa? Soundin hakeminen kun on oma ongelmansa esim. jousi ja pizzicato -vaihteluissa.
Niskamies
27.04.2005 11:10:45
Gallien Krugerin MB150:stä ja EBS Dromea olen kuullut käytettävän kontran kanssa, omakohtaista kokemusta ei ole.
Meitsi on meshissä.
Karlsson
27.04.2005 11:22:59
Mulla on mikkinä lainattu Barcus-Berryn kaksimikkinen tallasysteemi ja oma vehjes on sitten Shadown kopio tuosta.

Jännästi kokopuisella ja äänekkäällä kontrallani tuo BB toimii suoraan styrkkariin heittämällä, hiljaisempi vaneribasso tarvitsee etuvahvistimen tai muuten soundi on sietämätöntä kihinää.

Etusena tällähetkellä Barcus-Berryn Standard Preamp 1 vuodelta miekka ja kilpi.

Lainavahvistimella olen soitellut, eli mitä nyt sattuu olemaan tarjolla.
Mies, jonka jutuista puuttuu loppuhuipennus.
Ärlä #002-003
Jani The Rock
27.04.2005 12:29:17 (muokattu 27.04.2005 12:29:32)

Shadowi mullakin oli aikoinaan kontran kanssa, ihan kohtiksesti se vanerihäkkyrä sillä pelas suoraan vaffariin (Laney RBW 300 tai sitten Dynacordin putkinuppi ja 4 X 10 -kaappi).
The road never ends for me, kid. Bella Italia #1
absqua
27.04.2005 12:52:56
Mulla on myös Shadown valmistama (hinta aikanaan 250mk!) Underwood-piezon kopio, joka on kerrassaan mahtava. Soundi on napakka ja pienen EQ-säätelyn (eli yläpäihin leikkausta, alapäihin korostusta) jälkeen erittäin käyttökelpoinen.
Esivahvistin on hyvä olla olemassa, itse käytän Sansampin Acoustic DI:tä, joka pelittää tuohon tarkoitukseen erittäin hyvin.
Vahvistimena mitä milloinkin.
Gallien Krueger MB150 on erittäin hyväksi osoittautunut.
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)