Aihe: Digitech - Bass Squeeze
1
Tuba
08.04.2004 18:33:24
Jälkiviisastelua: Tilasin eilen toomannilta bass Squeezen, ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia kyseisestä kompurasta. Digitechin sivuilla se ainakin kuulosti mielestäni todella hyvälle.
Ei noilla viä kuuhun mennä!
da_Punk
09.04.2004 03:47:53
Jälkiviisastelua: Tilasin eilen toomannilta bass Squeezen, ja kiinnostaisi kuulla muiden kokemuksia kyseisestä kompurasta. Digitechin sivuilla se ainakin kuulosti mielestäni todella hyvälle.

Frendi hankkin ja kehu.... En voi taata mitään muuta.
Sä voit tehdä mitä vaan, kun menet kengältäni pois.
urga
12.05.2004 14:24:38
Onko pedaali tullut jo peille? Olisi ihan mukava kuulla että oletko jo muodostanut pedaalista jonkinlaista mielipidettä.
isorokko
13.05.2004 23:48:50
Ohhoh, kävin kuuntelemassa noit samplet ja kyllä kuulostaa herkulliselta. Pitää laittaa ostoslistaan moinen, onko oma jo tullut perille?
PASSO kuuluu...
Tuba
14.05.2004 00:09:40
Joo on tullu perille. Ihan suhteellisen hyvältä on vaikuttanut. Ihan hyvän saundin siitä saa. Etenki toi kahden alueen kompressointi on kätevä ominaisuus. Ite käytän sitä yleensä niin että kompressoin jostain 400 hertsistä alaspäin reilummin ja 400. ylöspäin ihan pikkusen. slappauksessa kompressoin lisää yläpäätä.

Yhden huonon puolen olen huomannut; Jos pidän bassoni voimakkuuden täysilla ja soitan rankemmalla kädellä, niin kompura alkaa särkeä vähän. Itselläni on aktiivibasso. Pikkusen ku kääntää aktiivisuutta pois niin ei enää särje.

Toi kaappimallennus on myös hyvä. Oltiin viime viikonloppuna studiossa ja siellä käytin mallennusta suoraan pöytään, ja hyvää jälkeä tuli.

Uskon että ei tää ebssän kompuraa voita, mutta ihan asiallinen peli ton hintaiseksi. Suosittelen
chief
14.05.2004 00:12:10
Pikkusen ku kääntää aktiivisuutta pois niin ei enää särje.

No mitenkä ihimeessä sä ton teet?
C.H.I.E.F Chaplinmaisen Hempeä ja Ivallisen Etuileva Folklaulaja
Johannes_t
14.05.2004 09:52:39

Veikkaisin, että tässä tarkoitetaan basson oman EQ:n kääntämistä pienemmälle?
Teijo K.
14.05.2004 09:54:19

Veikkaisin, että tässä tarkoitetaan basson oman EQ:n kääntämistä pienemmälle?

Tai volumen?

Onkos tuo Digi digitaalikompura? Jos on, niin minullahan on sellainen tuossa Digitech multipedaalissa.
Ei me mitään musakaupaa tarvita, me ollaan jo se, keskenään.
- hemmo off-topic mumoista.
isorokko
14.05.2004 13:20:34
HMm, onkos olemassa mitään _halpaa_ ja ihan kohtuu hyvää kompuraa? Ei tuokaan pahan hintainen ole, mutta jotain siinä 50e ja alemmas. Käytettyjäkin saa tarjota ;)

J-P
PASSO kuuluu...
Tuba
15.05.2004 00:16:10
Tai volumen?

Onkos tuo Digi digitaalikompura? Jos on, niin minullahan on sellainen tuossa Digitech multipedaalissa.

Niin tos mun banezis on tommonen phatEQ potikka, niin sitä ku kääntää pikkusen pienemmälle niin särkeminen loppuu. Mitää pahaa ei toi särkeminen oo täysilläkää. Tarkasti pitää kuunnella että huomaa.

Uskoisin että on digitaalikompura, ku ainaki noita digitechin x-sarjan pedaaleja mainostetaan digitaalisena. Mulla on kans lisäksi toi bp50 multiefekti. Sen kompura on kyllä paljo huonompi ku toi kompurapedaali.
Tuba
15.05.2004 00:29:41
HMm, onkos olemassa mitään _halpaa_ ja ihan kohtuu hyvää kompuraa? Ei tuokaan pahan hintainen ole, mutta jotain siinä 50e ja alemmas. Käytettyjäkin saa tarjota ;)

J-P

Uutta halvempaa en oo viä missään nähny. Bossin kompura on suunnilleen saman hintanen ku digitechin, mutta ainaki mitä netistä oon lukenu niin vissiin se on huonompi...Kuulemma kova hurisemaan.
http://www.netzmarkt.de/thomann/tho … sn=c85bc5e939fe4c492135af6961aa805b
SaBer
16.05.2004 19:32:06

J-P

Salon suurkirppiksellä oli jossain vaiheessa joku ibanezin bassokompura 90-luvun alkupuolelta. En sitten tiedä miten hyvä on...
"En ainakaan kokeilematta testaisi." ..."Tarkoitin tietysti että en ostamatta testaisi." -Niskamies
tkulju
14.04.2005 15:05:14
Topicin mukainen palikka tuli tilattua... Tahtoisin kuulla, millaisia säätöjä te käytätte, joilla on kokemusta tuosta. Digitechin sivuilta löytyy pari esimerkkiä, mutta ne eivät taatusti kuulosta yhtä hyvältä kun itse rupee renkkaamaan ;).

mikä on paras paikka sijoittaa pedaali?

a) basson ja vahvistimen väliin?

b) efektilenkkiin
--> etuasteen jälkeen?
--> eq:n jälkeen?
NYdoll
14.04.2005 17:34:25

Mulla on kanssa kyseinen pedaali, mutta se on kahdesta eri syystä jäänyt hieman vähälle käytölle. A) se syö patterin ihan pirun nopeasti ja B) en ole oikein jaksanut ruuvailla sitä kovin paljoa. Mikäs se kaappimallinnus hässäkkä muuten on siinä? En oikeen tiedä, että miten se toimiip...
metalli sykkii...
Yövieras
15.04.2005 16:10:56
Mulla on kanssa kyseinen pedaali, mutta se on kahdesta eri syystä jäänyt hieman vähälle käytölle.

Myy mulle se. Halvalla lähtee..
Metsään on tullut jo dzääz.
tkulju
21.04.2005 18:05:28
Pedaali tuli tänään postissa ja täytyy todeta, että on todella mainio peli. Hetken säätämisen jälkeen sain kelpo soundia ulos. Nyt jopa g-kielestä saa puristettua bassoa ;D. Suuri harppaus eteenpäin hartke 3500:n yhden nupin kompurasta, joka mielestäni vain liiskaa kaiken.
NYdoll
25.04.2005 00:51:52

Mulle kelpais mainiosti sellainen yhden nappulan kompura, joka liiskaa kaiken. Tässä digitechissä on liikaa nappuloita..
metalli sykkii...
balzary
25.04.2005 08:54:29 (muokattu 25.04.2005 09:46:01)

Mulle kelpais mainiosti sellainen yhden nappulan kompura, joka liiskaa kaiken. Tässä digitechissä on liikaa nappuloita..

aphex punch factory. säätiminä kompression määrä ja ulostulo-volume. todella hyvä pedaali.

edit: ja soundi on myös erittäin toimiva, haulla löytyy jotain aikaisempia keskusteluja ko. pedaalista.
NYdoll
25.04.2005 12:25:19

Täytyypäs tsekata kyseinen verme. Toivottavasti se ei maksa tonneja...
metalli sykkii...
balzary
25.04.2005 12:26:34

Täytyypäs tsekata kyseinen verme. Toivottavasti se ei maksa tonneja...

halvempi ku ebs, muistaakseen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)