Aihe: Rage Against the Machinen basistin kamat?
1
Reddie
09.10.2003 20:17:43
Elikkä onko kellään tietoa mitä se käyttää? Lähinnä mä haluaisin saada samanlaista soundia kun esim. Township rebellionissa tai Know Your Enemyn siinä kohdassa kun on pelkästään bassoa. Elikäs onkohan se sit joku overdrive tai joku. Tietääkö joku mikä? Saa kertoa muutkin kamat jos on tietoa.
Tilanne on traagisuudessaan koominen http://www.formedmusic.tk
Lou
09.10.2003 22:33:17
Fender basso ja Ampegin kamat. En ole varma malleista mutta eikohän se vahvistin ole SVT2PRO.. Ne on niitä perus kamoja mitä useimilla isoilla nimillä on. Pedaaleista en tiedä. Olikohan viime Bassplayerissä lueteltu hänen kaikki aseensa..
On kivaa olla kiva mutta on vielä kivempaa olla supernalle.
absqua
09.10.2003 22:35:39
Eikös tuo Ragen jäbä ole aika HC-erikoismies noissa basso-asioissa? Käämii itse omat mikkinsä etc. Kertokaa te jotka paremmin tiedätte! :-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
10.10.2003 08:47:55
Joo Bassplayerissä oli selostusta sen verran kuin pystyy selvittämään. Ukkeli on nimittäin melkein vainoharhainen kamojensa suhteen. Just noi itse käämityt mikit, itse kasatut pedaalit tai sitten valmiittten ulkonäköä muokattu, ettei vaan kukaan tunnista. Lisäks sillä menee pedaalilaudassa hämäysmielessä feikkipiuhoja.

Et eipä tuosta taida ottaa tolkkua. jotain saa selville siitä BP:n artikkelista.
"I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla
absqua
10.10.2003 09:03:56
Sen herran pahin painajainen olisi varmaan endorsement-diili jonkun tunnetun vahvistin/efektivalmistajan kanssa. ;-)
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Karlsson
10.10.2003 10:15:49
Hoho.

Sitähän se selitti siinä hastattelussa, että hirveintä on kun joku bändi kuulostaa ihan samalta kuin sinun bändisi. Kuulemma Japanissa oli törmännyt täydelliseen RATM-kopioon ja siitä tämä trauma sitten syntyi...

On se vaikeaa joillain tuo elämä...
"I don´t want you to play that chinese music in my orchestra!" -Cab Calloway be-bopista innostuneelle Dizzy Gillispielle joskus 40-luvulla
Reddie
11.10.2003 10:29:17
No mut selviskö siitä haastattelusta sitten yhtään mitään? Kun se (ilmeisesti) overdrive on NIIIIN iihaana...
Tilanne on traagisuudessaan koominen http://www.formedmusic.tk
SaBer
11.10.2003 13:48:02 (muokattu 11.10.2003 13:49:08)

No mut selviskö siitä haastattelusta sitten yhtään mitään? Kun se (ilmeisesti) overdrive on NIIIIN iihaana...

Itse se on sen rakentanu, eikä suostu siitä mitään kertomaan. En sitten tiedä oliko sillä se jo silloin käytössä. En ole artikkelia lukenut, mutta olen siitä paljon kuullut.

Hieman OT: Itse aion tehdä myös oman säron, jossa on ihan perus opamp+diodi/ledi/mosfet-diodi ja sitten vielä kokeiken kaikkea mahdollista. Ajattelin siis tehdä jonkun kokeilu levyn, josta saa sitten jumppereilla valittua mitä haluaa. Eli konkkia, eri diodeja ja potikoita vähän sinne ja tänne ja katsotaan mikä kuulostaa hyvältä. Sitten kun olen parhaat yhdistelmät löytänyt, niin sitten muutama kiertokytkin kiinni josta saa sitten valittua niiden väliltä.
L.Ruoska
12.10.2003 01:08:57

"I'm a mad scientist, man!" grins Tim Commerford when talking about his ever-evolving gear setup and his tendency to tinker. Since he first se about establishin a distinctive bass sound for Rage Against The Machine by using a Marshall Guv'Nor stompbox for riff-rock distortion, Tim has constantly experimented with his tone --- and he's quite secretive about his discoveries. "My amp is my shit, man; I spent ten years getting it to be the way it's right now, and for me to just break it down and tell everyone exactly what I've done, is just blowing it." Still, he confided some of his gear secrets to BASS PLAYER.

Commerford's ultimate secret weapon is a one-of-a-kind, custom-made distortion box based on a pedal he crafted himself from parts of an old wah pedal.

Toihan on monen sivun juttu mikä siit on..kaveri sanoo mm. "You can try to figure it out, but there's no way you ever will" ja "I even have cords on my shit tha don't do anything!" ja "I'm like the Pablo Escobar of bass. If a dude works on my amp, it's almost like I have to kill him after he's done. I don't, but more than a few times I've told people, 'If you let anyone know what you've done to my amp, I'M COMING BACK!'"

Vaikuttaa vähä turhan ylpeeltä itestään toi äijä mut kai sillä varmaan jotai syytäkin on. Pölli vaikka kirjastosta toi Bass Playerin numero, August 03. Ei siin paljoo sen kamoja valoteta muutakun et sil on delay johon soundi menee ja siitä jakaantuu kolmeksi, joista yks on cleani, yhessä wahi ja yhessä distortion. Äijän kaikki hässäkät on sekä mikitetty että DI-bokseilla vedetty joten se vie yhteensä kuus holee mikseristä =D Siinä on sählinkiä!
Kukaan ei kohtele minua niinkuin minä kohtelen sinua!
Heikki L.
12.10.2003 04:50:37

Ekan levyn bassot kuulostaa kyllä musarilta, näin nopeesti kelattuna. Pitänee kuunnella aamulla tuorein korvin :)
"Selitä uudestaan..."
efunkelist
01.05.2005 12:56:50

6 raitaa bassolle?! Livenä?! Rankkaa! Mä oon joskus kotiäänittelyssä tehny tollasta kitarasoundia leipoessa mutta on se niin sähellystä yli kahdella raidalla että parasta ois jos löytäis hyvän perussoundin ja pelais sillä. Ja bassolla minusta parhaan soundin saa hyvän kaiuttimen mikittämällä ja siihen yhdistämällä d.i.-soundin.

Mua alkoi audioslavea kuunnellessa kiinnostamaan tämän miehen soundit kun ovat niin kohdallaan... Harmi ettei voi kertoa muille muusikoille tuosta holy grailistaan. Kyllä mä ainakin kerron avoimesti muillekin jos keksin jonku efuttimen millä saada NE soundit.

Äh. Pitää varmaan itse ruveta rakentelee sitte jotain bassosärötintä. Ton marshall guvnorin aion rakentaa kitaraa varten joka tapauksessa joten täytyy kokeilla siitä lähteä sitten soveltamaan kitaralle.

Sitten ois myös bass brass missä vois olla potentiaalia. DIY-hemmoille: www.generalguitargadgets.com - sieltä löytyy hyvää tietoa rakentelusta ja skemoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)