saturnzreturn 16.05.2005 23:30:20 | |
---|
Olen nykyään siirtynyt bändihommissa basson varteen ja nyt tarvitsisinkin jo bassocomboa. ongelma on se etten tiedä niistä yhtään mitään. ensinnäkin bändimme soittaa niin perkeleen lujaa, että rummutkin ovat välillä vaarassa peittyä kitaran alle, tehoa siis tarvitsee jonkun verran. toinen juttu on taas sitten se, ettei minua kyllä bassokamoihin paljon kiinnosta panostaa, joten mahdollisimman halpa tarvitsisi tietenkin olla, eli käytettynä ajattelin tietenkin ostaa. tähän kukkuraksi kun vielä vaatimukseksi lätkäisee, että sen pitäisi olla hyvä, niin siinä riittääkin pohtimista. mitä styrkkareita siis kannattaisi kytätä käytettynä? my wallet's fat and so is my head |
Tolppa 16.05.2005 23:56:40 | |
---|
Torilla on myynnissä hüghes & kettner bassforce xl hintaan 350e, JOS se on pakko olla combo. - Rokkenroll pidentää murrosikää - |
Reddie 17.05.2005 02:42:47 | |
---|
Heitähän vähän sitä musatyyliä mitä pitäis tuottaa. Ja jos pystyt niin edes jonkunlainen hintakatto olis kiva. |
saturnzreturn 17.05.2005 12:23:15 (muokattu 17.05.2005 12:23:40) | |
---|
Torilla on myynnissä hüghes & kettner bassforce xl hintaan 350e, JOS se on pakko olla combo. no kombot tulee halvemmiksi... Heitähän vähän sitä musatyyliä mitä pitäis tuottaa. Ja jos pystyt niin edes jonkunlainen hintakatto olis kiva. rock n roll, aika pure ykkösnelosviitosta jauhetaan, bassona mulla on tuollanen tokain presarikopio, ja lainatornilla olen vedellyt, siihen kuuluu: fender bassman putkinuppi jostain 70-luvun alusta, siihen kuuluva 4 x 12 kokoinen orkkisyläkaappi ja samankokoinen marshallin alakaappi. kivastihan tuo tokai noitten läpi murisee, mutta koska olen kitaristi, ja haluan laittaa rahani kitarakamoihin ajattelin tällä hetkellä hintakatoksi jotain 300€, kesän aikana tuo saattaa nousta 400-500€ kun pääsee töihin. my wallet's fat and so is my head |
Teijo K. 17.05.2005 15:50:40 | |
---|
no kombot tulee halvemmiksi...
rock n roll, aika pure ykkösnelosviitosta jauhetaan, bassona mulla on tuollanen tokain presarikopio, ja lainatornilla olen vedellyt, siihen kuuluu: fender bassman putkinuppi jostain 70-luvun alusta, siihen kuuluva 4 x 12 kokoinen orkkisyläkaappi ja samankokoinen marshallin alakaappi. kivastihan tuo tokai noitten läpi murisee, mutta koska olen kitaristi, ja haluan laittaa rahani kitarakamoihin ajattelin tällä hetkellä hintakatoksi jotain 300€, kesän aikana tuo saattaa nousta 400-500€ kun pääsee töihin. Tolla bändillä ja tolla budjetilla tulee kyll olemaan todella nihkeää löytää toimivaa yhdistelmää. Käytettynä kyttäisin niin isolla elementillä kuin mahdollista varustettua comboa niin paljolla teholla kuin löytyy. Ehkä noista -70-80 -lukujen 15" comboista. Peavey, Ibanez jne. Eihän ne mitenkään hyvin tule tuossa ympäristössä pärjäämään, mutta jotenkin niitten kanssa pystyt kitkuttelemaan kun nostat kombon korvanjuureen jne... |
saturnzreturn 17.05.2005 17:33:50 | |
---|
my wallet's fat and so is my head |
Teijo K. 17.05.2005 17:36:48 | |
---|
no onkos tuossa liikaa hintaa? http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=59711 Kysymys kuuluukin onko siinä tarpeeksi potkua? Elementin koko ratkaisee aika paljon. Mutta kohtuu lupaavalta vaikuttaa, tuskin parempaakan löydät tuohon hintaan. Torvirakenne lisää mökää ja painoa... |
Tolppa 17.05.2005 21:36:58 | |
---|
fender bassman putkinuppi jostain 70-luvun alusta, siihen kuuluva 4 x 12 kokoinen orkkisyläkaappi Kenellä on noin LOISTAVA kattaus??!!!!! Onko kuvia ?? Lääh, lääh...;P - Rokkenroll pidentää murrosikää - |
Maisteri 18.05.2005 21:38:08 | |
---|
Torilla on myynnissä hüghes & kettner bassforce xl hintaan 350e, JOS se on pakko olla combo. Jos tarvii hinta-/laatusuhteessa halvan ja ihan mukiinmenevän combon, tuo on todella mainio vaihtoehto. Ennen putkimarsustäkkiä mulla oli tuommonen. Toisaalta, jos soitat sekä kitaraa, että bassoa, hommaa toki jokin putkibassostäkki (esim. Marshall JCM/JMP, Fender Bassman...). Toimivat mainiosti sekä kitaralla ja bassolla. Se lainaamasi bassman-stäkkikin on varmasti mainio myös kitaralle. Torillakin näkyy olevan nyt esim. JCM 800 Bass series -stäkki, jolla omakohtaisen kokemuksen perusteella vetelee molempia instrumentteja oikeinkin mallikkaasti. |
Niskamies 18.05.2005 21:46:41 | |
---|
On muuten halpa toi H&K ja todella hyväsaundinen! Virallisesti semi-pro! |