Aihe: bassottelu
1
saturnzreturn
01.05.2005 10:14:54
siltä se nyt vähän näyttää, että minustakin on tulossa pikkuhiljaa basisti. basson ostin kuukausi sitten, ja olen soittanut sitä tämän kuukauden aikana varmaan enemmän kuin kitaraani koko viimeisen vuoden aikana. olen myös kiinnittänyt itseni rocktrioon basistinvirkaa hoitamaan.

soitto kulkee nyt ihan kivasti. tämän hetken ongelmakohdat lähinnä liittyvät räpsyttelykäden nimettömään, joka ei tahdo pysyä menossa mukana, vaikka haluaisikin. (tarviiko sitä, siitä voi olla monta mieltä). myös toinen nolo ongelma koskee kyseistä kättä: kun nopeassa tahdissa soitat keskisormi-etusormi linjaa (vaikka esimerkkinä chilipippurien parallel universe), niin menee hyvin tasan niin kauan kun et joudu vaihtamaan kieltä. yhdellä kielellä pysytteleminen ei kyllä tuota ongelmia, mutta koko homma lahoaa käsiin kun pompataan seuraavaa kieltää näpyttelemään. toisaalta miles davisin so what?-bassokuvio irtoaa mulla kyllä tempossa jos toisessakin..? poikkeus vahvistaa säännön.
my wallet's fat and so is my head
Jannipaali
01.05.2005 12:08:39
siltä se nyt vähän näyttää, että minustakin on tulossa pikkuhiljaa basisti. basson ostin kuukausi sitten, ja olen soittanut sitä tämän kuukauden aikana varmaan enemmän kuin kitaraani koko viimeisen vuoden aikana. olen myös kiinnittänyt itseni rocktrioon basistinvirkaa hoitamaan.

soitto kulkee nyt ihan kivasti. tämän hetken ongelmakohdat lähinnä liittyvät räpsyttelykäden nimettömään, joka ei tahdo pysyä menossa mukana, vaikka haluaisikin. (tarviiko sitä, siitä voi olla monta mieltä). myös toinen nolo ongelma koskee kyseistä kättä: kun nopeassa tahdissa soitat keskisormi-etusormi linjaa (vaikka esimerkkinä chilipippurien parallel universe), niin menee hyvin tasan niin kauan kun et joudu vaihtamaan kieltä. yhdellä kielellä pysytteleminen ei kyllä tuota ongelmia, mutta koko homma lahoaa käsiin kun pompataan seuraavaa kieltää näpyttelemään. toisaalta miles davisin so what?-bassokuvio irtoaa mulla kyllä tempossa jos toisessakin..? poikkeus vahvistaa säännön.

Hei sulla sama vika ku mulla, soitan kitaraa, mutta olen muuttumassa basistiksi ;)

Ongelma 1:

Harjottele soittamaan pelkästään nimettömällä, sen pitäisi auttaa. Voi tuntua vaikealta, mutta sen koordinaatiokyky ja lihakset vahvistuvat.
Sitten koita soittaa kolmella sormella (etu, keski, nimetön).

Ongelma 2:

Tähän ei voi muuta sanoa kun: treeniä vaan, kyllä se siitä lähtee. Jos ei auta, voit käyttää plekua, mutta vain hätätilanteissa ;)
*Mikä vitun Pastilli?!*
Incarnation
01.05.2005 12:15:12
Jannibalilla tuossa nyt olikin se tärkein pointti, eli treenaamalla se lähtee. Muista myös, että soitat kaiken ensin hitaasti ja aina nopeutat vähän kun tunnet oppineesi asian.
Rest in peace Dime
Jannipaali
01.05.2005 12:21:43
Incarnation selvensi vähän asiaa kun unohdin mainita tuosta hitaasti nopeaan jutusta.
*Mikä vitun Pastilli?!*
NYdoll
01.05.2005 14:26:37

tuon kyseisen peppersbiisin vetää muuten Fleakin plekulla...
metalli sykkii...
saturnzreturn
01.05.2005 18:14:49

juu, no eihän sitä nyt varmaan teräsmieskään jaksa alusta loppuun räpsyttää, mutta teema menee pari kertaa läpi minullakin ennenkuin rupeaa kämmenselkä kramppaamaan.
my wallet's fat and so is my head
Dacatch
01.05.2005 22:10:17
Aiheuttaa kyllä kramppia tuo peppersien biisi. Minä en taas saa plekulla noita kieleltä toiselle pomppimisia onnistumaan millään, sormilla onnistuu helposti.
Pääsis jo kotia...
Tana
01.05.2005 22:41:44

Vedä d-kieleltä koko biisi, mä sain sen toimimaan sillee.
Bookayasha!
Riksu_basisti!!!
10.05.2005 13:45:43
Pakko lisätä vielä toho.

Se kolmella sormella soitto on lopuksi aika helppoa. jos viittii harjotella ni oppii aika nopeesti.
itelläni meni 2vk ja alko sujumaan.

välillä kyllä tuli semmonen olo että vittu rupeen soittaa kahella sormella ku ei jaksa mut tahto sisäl sanos vastaa ja nii sitä vaa soitettii koko aja kolmel.
Elämästä saa ja pitää nauttia. Musiikki on tapa muistaa se_____ Riksu_basisti_____
Robert Trujillo
13.05.2005 13:06:04

äläs ny...kyl se livenä soittelee sitä sormilla...
tai ainakin silloin soitti kun olivat helsingissä...
"Odotin että maailmassa olisi vielä hyvyyttä ja harmoniaa.... Kuppi teetä ja sympatiaa. Noh basistit on kuitenkin bändin munat. Vi**uako niillä aivoilla." -toivajar16 ÄRLÄ #12
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)